Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles

Anbefalte innlegg

Hvorfor klarer ikke bøndene å observere at kornet bøyer seg når de holder vakt hele natten det dukker opp en sirkel?

- Det jeg har snakket om, er entusiaster som på eget initiativ har valgt å tilbringe natten ved forskjellige åkre, for å kanskje være heldig nok til å se at en blir til.

Du kan jo få tak i en som har gjort det, og spørre om alt du lurer på. Hadde sikkert vært interessant.

Anekdotiske bevis er ikke godt nok. Spesielt ikke fra såkalte "entusiaster".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Orker ikke skrive så utrolig lange innlegg nå.

Og hvorfor skulle masser av folk ha vært på vakt i en åker?

Du vet vel at det er tilfelle? Nysgjerrige, interesserte folk har dratt til div. åkre for å se om det skjer noe i løpet av natten. Noen ganger har det, andre ganger ikke.

Har de fått beskjed om hvor og når en kornsirkel skulle komme for og så holde vakt der?

Ehm, nei, tydeligvis ikke. Det er vel tilfeldig hvilken åker de velger å observere, og noen ganger har det vært forgjeves, ingenting har skjedd.

Ok så masser av folk har dratt til en tilfeldig åker for å observere/holde vakt ved denne åkeren i håp om at en kornsirkel skulle oppstå?

Vet du hvor mange tusen åkere det er i Storbritania? Og hvor mange av disse har det blitt kornsirkler på? Og når vi i tilegg tar med at det er 365 dager i året som disse kornsirlklene kan oppstå så blir sannsyneligheten for og treffe på riktig åker og på riktig tid så latterlig liten at selv om man hadde gjordt dette på en ny åker hver kveld hele året hadde det nesten vært som å vinne i lotto 100 ganger på rad og treffe der det vil oppstå en kornsirkel.

Så nei jeg tror rett og slett ikke på at det har skjedd. Og jeg tror heller ikke det er så mange folk som er så dumme og har så lite og gjøre at de drar rundt på tillfeldige åkere for å holde vakt gjennom natten.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Ok så masser av folk har dratt til en tilfeldig åker for å observere/holde vakt ved denne åkeren i håp om at en kornsirkel skulle oppstå?

Du vet at det er tilfelle? Det er folk som har fortalt om opplevelsene sine etter å ha tilbragt en natt på en kornåker, ja.

folk som er så dumme og har så lite og gjøre at de drar rundt på tillfeldige åkere for å holde vakt gjennom natten.

Du tror kanskje at de drar fra åker til åker hele uken. Men nei.

Om du ikke vet/tror at det har skjedd, så er det opp til deg.

Lenke til kommentar
"beklager", jeg satt ikke foran skjermen hele denne tiden. Men når det er sagt, dreper du mer og mer av motivasjonen jeg har. Men:

Hvorfor klarer ikke bøndene å observere at kornet bøyer seg når de holder vakt hele natten det dukker opp en sirkel?

- Det jeg har snakket om, er entusiaster som på eget initiativ har valgt å tilbringe natten ved forskjellige åkre, for å kanskje være heldig nok til å se at en blir til.

Du kan jo få tak i en som har gjort det, og spørre om alt du lurer på. Hadde sikkert vært interessant.

Spar meg..

Du svarte ikke på spørsmålet, eller så har du veldig vanskelig med å tolke tekst.

For å forandre hovedspørsmålet som jeg enda prøver å få et svar på.

Du sier at det er folk som holder oversikt over åkre innimellom. greit nok. Du sier også at mens disse har overvåkt en åker, så har det dukket opp en sirkel uten at de har sett mennesker iløpet av natta.

Det faktum at de heller ikke har filmet dette, noe som ville vært nærmest et mirakel kun å se kan jeg overhodet ikke forstå, sett at de prøver å finne noen "sannhet" eller om de kun søker spenning for seg selv å fortelle om.

Vel, spørsmålet mitt er da: Hvorfor har de ikke sett kornet legge seg ned? Du sier indirekte at det tar forholdsvis kort tid i forhold til den tiden et menneske har bekreftet bruker alene på en enkel figur.

Dette betyr da at de enten ikke har oversikt over åkeren godt nok, og dermed har de heller ikke mulighet til å se mennesker. Eller så lyver de (det kan være så enkelt).

Jeg skal være snill å sette opp spørsmålet alene i større skrift så du kan se det:

Hvorfor klarer de som holder oversikt å kunne si at det ikke er mennesker i åkeren når de ikke klarer å se at kornet bøyer seg av egen vilje?

PS: Jeg vil gjerne se disse filmene du snakker om. Og nei, jeg kommer ikke til å lete, det er opp til deg å finne de frem.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Hvis du hadde giddet å se noe av det 3-timersprogrammet jeg linket til tidligere i tråden, så hadde du fått med deg historien om en sirkelmaker som hadde kommet bort fra de andre og lett rundt i åkeren i to timer før han fant kompisene som var der hele tiden og laget kornsirkler. Han var der i åkeren sammen med dem og verken så eller hørte de andre før han var bare noen meter i fra, hvor lett er da for eventuelle overvåkere på en åskam i nærheten å se noe som helst i åkeren tror du? De hadde laget kornsirkler på passende tirsdagskvelder i et par tre tiår og hadde aldri blitt oppdaget, selv kona til den ene fattet ikke mistanke før etter 17 år.

Lenke til kommentar
Jeg skal være snill å sette opp spørsmålet alene i større skrift så du kan se det:

Den teorien din om at større tekst gir større motivasjon, feiler. Jeg velger selv hva jeg vil besvare, og jeg har besvart.

Du kan få tak i en som har holdt en åker ved oppsyn, da vil du få besvart absolutt alt du lurer på, fra en som selv har opplevd det. Eller du kan dra på en sånn "oppdagelsestur" selv.

Hvis du hadde giddet å se noe av det 3-timersprogrammet jeg linket til tidligere i tråden

Har ikke sett noe link.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp å "diskutere" med deg. Det er ikke snakk om at du skal svare på det lille du kan, og ignorere alt annet. Jeg stiller meg kun kritisk til dine argumenter, og spør deg spørsmål deretter.

Det er ikke slik at du sier dine hypoteser og kommer med påstander om at "du har lest" eller "folk har sagt" ting som ikke henger på greip.

Vandrehistorier er samfunnets skyggeside.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke umulig å at bøndene er korrupte og skriver langt innlegg om at de ikke så mennesker når sirkelen ble laget når det er snakk om fortjeneste.

Fortjeneste?! Bøndene kan vel ikke annet enn å tape på mindre avling.

En annen ting. Disse som har sitti der hele natta, de må da for svarte meg se at kornene har begynt å bøye seg. Er vel ikke snakk om nanosekunder hvor det plutselig er en sirkel der? Da burde de bruke belysning av noe slag for å inspisere.

Forstår ikke helt hva du tror. Om en kornsirkel ble laget på under 4 timer, betyr ikke det at kornene bruker 4 timer på å bøye seg ned.

En annen ting, hvordan visste de at de skulle rammes? Eller har de sittet oppe i flere uker just in case?

Alt er for suspekt til at det har noe særlig rot i virkeligheten (enn så lenge).

De vet det ikke. Er mange slike som reiser rundt til åkere i håp om å få se en kornsirkel oppstå. Sjansen er kanskje like liten som å vinne i lotto, men folk spiller lotto fordet!

Lenke til kommentar
Neivel. Det svaret der skal jeg bruke neste gang av de kornsirkeltroende lirer av seg noe svada. "Jeg har ikke sett noe sånt." Punktum.

Selvom jeg tilfeldigvis ikke har sett akkurat din link, så har jeg ikke for vane unngå alle linker som blir publisert i en sammenheng.

Lenke til kommentar
Fortjeneste?! Bøndene kan vel ikke annet enn å tape på mindre avling.

Tenkte i form av kommersielle inntekter. Har ikke snøring på hva bønder tjener og taper jeg.

Bøndene kan bli sponset av staten for alt jeg vet.

Forstår ikke helt hva du tror. Om en kornsirkel ble laget på under 4 timer, betyr ikke det at kornene bruker 4 timer på å bøye seg ned.

Det betyr indirekte at enten så er det en god periode hvor åkeren ikke blir holdt under oversikt, og gir tid til at den lages.

Eller så betyr det at det bruker veldig kort tid (noen minutter?) på å bøye seg, og dermed dukke opp utrolig fort, og gi de som holder vakt et sjokk (aldri hørt om dette).

Eller så har ikke de som holder vakt mulighet til å kunne ha god nok oversikt (som Sealion sa ang. muligheten til å finne folk i en åker).

De vet det ikke. Er mange slike som reiser rundt til åkere i håp om å få se en kornsirkel oppstå. Sjansen er kanskje like liten som å vinne i lotto, men folk spiller lotto fordet!

Javel. Om jeg drar innom kloakken flere netter for å kanskje se en krokodille, så gjør jeg det for min egen skyld, fordi jeg liker kicket med det.

På den andre siden (igjen som Sealion sa med antallet), så er det så absurd liten sjanse til at det har skjedd flere ganger.

Neivel. Det svaret der skal jeg bruke neste gang av de kornsirkeltroende lirer av seg noe svada. "Jeg har ikke sett noe sånt." Punktum.

Selvom jeg tilfeldigvis ikke har sett akkurat din link, så har jeg ikke for vane unngå alle linker som blir publisert i en sammenheng.

Men å svare på kritiske spørsmål derimot ...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

... gjør jeg ofte i andre tråder, blant annet. Begynner bare å bli lei av deg og væremåten din.

De vanligste indikasjoner på at fenomenet ikke er menneskeskapt

● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.

● Forekomst av eksplosjonshull i leddknutene.

● Symmetrisk endring av leddlengde-økningen (Beer-Lambert prinsippet), dvs. økningen er lengst i sentrum, og avtar systematisk og gradvis utover i sirkelen.

● Endringer i såkornets spireevne: Når kornsirkelen dannes i ungt korn, stoppes eller reduseres veksten i såkornets spire evne. Hvis derimot sirkelen dannes i modent korn (ca. 3 uker før høsting), øker veksten til de nye spirene, av og til opp til 5 ganger mer enn normalt.

● Funn av magnetiserte jernkuler, ofte linjært fordelt i jordsmonnet.

● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.

● Tilfeller der telefoner, fotoapparat, videokameraer og annet elektronisk utstyr ikke virker inne i sirkelen, men rett utenfor.

● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.

● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.

● Observasjon av lysende kuler i- og over kornsirkler (fotografert og videofilmet).

(Også det faktum at militæret alltid er så rask på foten.)

Lenke til kommentar

doedskvad:

har bare en ting å si:

kildekritikk.

er kildene pålitelige?

etter det jeg ser er www.kornsirkler.org og www.cropcirclesnorway.com de som har skrevet om det.

kornsirkler.org er eid av Eva Marie Brekkestø, som også har publisert bøker om emnet, men ser ikkee ut til at hun er noe forsker, mer noen som jobber for at andre skal tro det er laget av UFO`r.

cropcirclesnorway.com er eid av samme person, så informasjonen du skriver kommer kun fra 1 kilde, som tjener penger på å selge bøker om emnet...

Lenke til kommentar

Herregud. Det er det samme som å flytte det fra ett sted i tråden til et annet. Bortsett fra at jeg skulle ha skrevet det i tags.

Og hva med at militæret alltid er så rask på foten, det synes vel dere ikke er rart i det hele tatt?

Endret av doedskvad
Lenke til kommentar
Det avsnittet er quotet fra denne tråden - hvor det er funnet, vet ikke jeg.

Jeg hjelper til jeg

Avsnittet doedskvad siterer ble først postet i denne tråden av Alkjeks, HER

Avsnittet er et verbatim sitat fra denne siden, som igjen henviser til BLT Research.

Forøvrig tok jeg for meg det avsnittet en post som kan finnes HER

Jeg lurer nå på hvorfor doedskvad plutselig snakker om militæret. Første gang jeg har lest noe som helst om mulige militære inngripninger i noen av kornsirkeltrådene på dette forumet

legg merke til at jeg ikke skrev yah, right en g... oh, crap

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...