Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles

Anbefalte innlegg

Det som jeg ble møtt av når jeg nå kom hit og stilte enkle spørsmål er "morsom" ironi samt at folk "skriker" til meg med CAPS. Så da lurer jeg litt på om det er slik at folk som trur på gud o.l. er helt "alright" mens de som trur på at sirklene er laget av "aliens" er idioter. Noe jeg syns blir litt tåpelig.

Jeg har verken sakt at jeg trur på det ene eller det andre, jeg stiller bare enkle spørsmål som jo da indiketer på at vi "egentlig" ikke har bevis for enten det ene eller det andre, og at det da blir teit å SKRIKE at folk har feil.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på én ting. Hvorfor skulle romvesener etter millioner av år med evolusjon og teknologisk utvikling og enorme investeringer sette seg i sine flotte romskip, legge ut på turen til en liten, blå planet blant 9999999999999999999999999999999999999999 andre planeter, for så, når de kommer frem, lage pene, men akk så ufullkomne mønstre ved å legge ned korn i kornåkre (en aktivitet som det for øvrig er dokumentert at mennesker er fullt kapable til å utføre).

Jeg har problemer med å tenke meg noe som kunne vært mer ulogisk og absurd enn akkurat dette.

Lenke til kommentar
Hver gang noen sier UFO så tenker andre automatisk intelligente romvesener i flyvende tallerkner.

UFO betyr Unidentified Flying Object. Altså ukjent flyvende objekt.

Det er ikke det samme som et romskip styrt av noen.

Og hva er poenget ditt? Et ukjent flyvende objekt, er det et menneskelagd flyvende objekt som lager sirkler i korn? Er det fugler? Magnetkuler som greier å lage symmetriske, ordnede mønstre? Hva mener du med kommentaren din? Du hinter om at folk tar helt feil, men kommer ikke med noe bedre alternativ. His en UFO lager kornsirkler, men dette ikke er romskip med romvesener... HVA ER DET DA???

Lenke til kommentar
Det som jeg ble møtt av når jeg nå kom hit og stilte enkle spørsmål er "morsom" ironi samt at folk "skriker" til meg med CAPS.

Jeg har verken sakt at jeg trur på det ene eller det andre, jeg stiller bare enkle spørsmål som jo da indiketer på at vi "egentlig" ikke har bevis for enten det ene eller det andre, og at det da blir teit å SKRIKE at folk har feil.

Det er (dessverre) sånn denne tråden fungerer, men just ignore it. ;)

Lenke til kommentar
Altså det finnes ikke bevis på at det ikke ligger en mulighet for at det er noe annet en tråd og planker som har laget dette?

Nå er du bare uærlig og direkte frekk. Det er du som fremsetter påstander, og dermed må du komme med beviser for disse. Det er null bevis for tullepåstandene dine, og det er haugevis av beviser for at de bare er laget av mennesker.

De fleste som jeg har snakket med angående dette greiene her har da vist at sammen med dem så har det også vært snakk om visse litt merkelige effekter bundet til dem.

Sikkert i din omkrets. Og her er problemet også. Noen har kanskje "hørt at", men det viser seg jo at slikt bare er vrøvl fra ende til annen.

Så for meg så er det da ganske allmenkjent at magnetismen og de andre effektene forbinnes i samsvar med "fenomenet".

I din omgangskrets tror folk kanskje på magnetismeløgnen, men det er ikke relevant for mitt poeng.

Det har da vært flere tilfeller hvor de har vist bilder av nye slike på nyhetene.

Ja, enkelte ganger, men generelt er de lite interessante, og i allefall de totalt idiotiske tulleforklaringene om aliens, overnaturlige krefter, osv.

Lenke til kommentar
Humor kan være så mangt. Hva er det du smiler, flirer, ler av?

At den er plassert under kategorien teknologi og vitenskap.

Dette har ingenting med vitenskap å gjøre, snarere det stikk motsatte (psuedovitenskap er vel en god term?). Fordelen er dog at plasseringen gjør den til lett bytte for de fornuftige menneskene som holder til i denne delen av forumet.

Lenke til kommentar
Det som jeg ble møtt av når jeg nå kom hit og stilte enkle spørsmål er "morsom" ironi samt at folk "skriker" til meg med CAPS.

Nei, slik denne tråden fungerer så er det:

"Mennesker kan ikke ha laget disse!"

"Javel? Hvorfor og hva skulle da ha laget disse?"

"Mennesker kan ikke lage slikt på en time!"

"Ingen har sagt noe om en time, det er fortsatt (og vist flere ganger) at mennesker kan lage slike"

"Se, disse har laget en dårlig en"

"Ja, ingen har påstått at det ikke blir laget dårlige, men det beviser ikke at de beste ikke blir laget av noe annet enn mennesker"

"Herregud! Mennesker kan ikke ha laget de mest perfekte avanserte på en time"

"Ingen sier noe om en time, VIS EN SOM ER FOR AVANSERT FOR MENNESKER!"

"

"

Lenke til kommentar
Altså det finnes ikke bevis på at det ikke ligger en mulighet for at det er noe annet en tråd og planker som har laget dette?

Nå er du bare uærlig og direkte frekk. Det er du som fremsetter påstander, og dermed må du komme med beviser for disse. Det er null bevis for tullepåstandene dine, og det er haugevis av beviser for at de bare er laget av mennesker.

Hvilken påstand har jeg satt frem? Du legger kanskje ikke merke til spørsmålstegnet i enden av setningen her?

Og "uærlig og frekk"? Snakker du om?

Sikkert i din omkrets. Og her er problemet også. Noen har kanskje "hørt at", men det viser seg jo at slikt bare er vrøvl fra ende til annen.

Nevnte jeg folk i min omgangskrets? Nei. Jeg mente det jeg skrev. De folkene jeg har snakket med om dette fenomenet har også nevnt litt rare effekter med det hele. Og da snakker jeg om alt fra folk jeg møtte i militæret som jo da kommer fra hele landet, til gamle skolekamerater fra danmark, sverige osv osv.

I din omgangskrets tror folk kanskje på magnetismeløgnen, men det er ikke relevant for mitt poeng.

Hvor for du "din omgangskrets" fra? Jeg har aldri nevnt det ordet, så hvorfor skal du bruke det her?

Ja, enkelte ganger, men generelt er de lite interessante, og i allefall de totalt idiotiske tulleforklaringene om aliens, overnaturlige krefter, osv.

Kan du gi meg et eksempel på hvilke nyhetsforslag du mener er lite interessante og totalt idiotiske?

Lenke til kommentar
Hvilken påstand har jeg satt frem? Du legger kanskje ikke merke til spørsmålstegnet i enden av setningen her?

Og "uærlig og frekk"? Snakker du om?

Her er hele sitatet:

"Altså det finnes ikke bevis på at det ikke ligger en mulighet for at det er noe annet en tråd og planker som har laget dette?

Så flott. Er vi jo enige da jo"

Du går bevisst inn for å lyve om hva jeg skriver.

De folkene jeg har snakket med om dette fenomenet har også nevnt litt rare effekter med det hele.

At et par folk du har snakket med godtar påstandene dine blindt er irrelevant for poenget her.

Lenke til kommentar

Spar deg for sånne meningsløse kommentarer.

Nei, du har snakket om mange

Ja, så hvorfor driver du å sier at det er snakk om én enkel, da? (retorisk spørsmål)

Jeg har postet bilder i denne tråden, men det har visst du glemt, eller så velger du å ignorere det, så jeg ser fremdeles ingen grunn til å fortsette å oppfylle dine ønsker. Du kan jo gjøre det enkelt; søke selv. Hvis det ikke er en altfor krevende oppgave.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...