kjeklulf Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Faen er det for en jævla idiotisk tone? Jeg verken begreftet noe eller avkreftet noe, jeg satte noen spørsmål også skal du komme her med en slik forbanna ironisk piss? Jeg råder dere til å lese mitt innlegg en gang til før dere prøver å være morsomme, vell, "morsomme" på deres måte. Vet ikke helt hvem det var rettet til men: Den "idiotiske tonenen" er noen du som leser skaper i ditt eget hode. Det var ikke ment som ironi eller forsøk på å være morsom i det hele tatt. Det var meningen å stille noen spørsmål du (og andre) bør stille deg selv før du antar at det må være noe i de påstandene som blir fremsatt. Hvis du ikke er forberedt på å at det blir stilt spørsmål til det du skriver bør du strengt tatt holde deg unna diskusjonsforum på nettet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Var ment til chokka, og ja les igjen det jeg skrev. Jeg skrev verken at jeg trudde at det er utenomjordiske folk, eller oss som gjør det. Jeg satte bare et spørsmål rundt fenomenet. Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 De antok altså at dette med "spesielle verdier" var sant, og gjorde jobben deretter. Jeg har enda ikke sett en holdbar kilde om magnetisme og radioaktivitet, døde fluer og kyr som ikke beiter (som egentlig kan ganske enkelt forklares med logikk og om det viser seg at bøndene bruker artige stoffer til å spraye åkeren med).En annen ting jeg reagerer på når det snakkes om radioaktivitet og magnetisme (la oss for skyld anta at dette stemmer), hvor langt strekker det seg? Er det snakk om en kilometer i hver retning ifra sentrum, eller er det snakk om 10 meter? Flere hundre mil? Ikke bare "her i sirkelen er det registrert magnetisme". Dette stiller seg i samme krok som UFO (som i aliens)-er som fløy rundt i Texas og blåste opp kyr. Dette visste jo alle at var aliens helt til det viste seg at det var en helt naturlig biologisk forklaring, men det er vel for kjedelig. Jeg trur neppe jeg hadde orket å gå igjennom noe så kjipt som å trampe ned korn hvis jeg ikke hadde satt meg litt inn i det først, og da særlig om kriteriene jeg måtte utfylle hadde noen som helst rot i "fenomenet". Uansett, jeg trenger ikke svare på noe som helst ettersom mine spørsmål går begge veier. Jeg har heller aldri sakt at det er andre enn mennesker som har laget dem, det jeg spør meg selv om er hvorfor de i det hele tatt gidder, og hvordan har så mange personer råd til dette? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg bare påpeker at det blir begynt med konklusjonen om at det er sterkere magnetiske og radioaktive felter i sirkler, og det er flere døde insekter der, og kyr og fugler unngår områdene i nærheten. Så stiller jeg spørsmål om hvorfor det er slik, og påpeker at det kan ha en enkel forklaring, sett at det er sant. Men beklager, trodde du var en av disse "DETTE MÅ VÆRE UTENOMJORDISKLAGD". Endret 10. desember 2008 av chokke Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) In 2002, Discovery Channel commissioned five aeronautics and astronautics students from MIT to create crop circles of their own. Discovery's production team consulted with crop circle researcher Nancy Talbott, who provided them with three attributes that she believed set "real" crop circles apart from known man-made circles, such as those created by Doug Bower and Dave Chorley. (...) Det er altså dette jeg mente. Det at de "ordentlige" sirklene skal inneholde visse verdier, og at det ble forsøkt etterlignet av skeptiske professorer, austranauter o.l. for å bevise at det er mulig å lage det. Et kjapt google søk senere: Nancy Talbott is President of BLT Research Team Inc. Så Discovery Channel har søkt råd fra en kjent tilhenger av at noen/mange kornsirkler er ikke laget av mennesker, og ikke en skeptisk professor. Nesten sånn bukken og havresekk situasjon These criteria were: 1. Elongated apical plant stem nodes 2. Expulsion cavities in the plant stems 3. The presence of 10-50 micrometer diameter magnetized iron spheres in the soils, distributed linearly Og siden Nancy Talbott er president av BLT, så er selvfølgelig kriteriene hun har satt både det kornsirkel-"troende" ser på som bevis, og BLTs kjepphester. Men som jeg flere ganger har påpekt. BLT HAR IKKE, OG HAR ALDRI etter hva jeg vet, KONSULTERT MED EKSPERTER PÅ PLANTER, det være seg biologer, agronomer eller gartnere, OG KAN DERMED IKKE TREKKE NOEN SOM HELST KONKLUSJON UTAV PUNKT 1 og 2 Punkt 3 burde de kunne uttalt seg om, for om det stemmer hva som står på sidene deres så har flere geologer vært involvert. MEN etter hva jeg har lest så er fenomenet med magnetiserte jern kuler i beste fall svært sporadisk, og i værte fall kun anekdotisk bevis. Endret 10. desember 2008 av olefiver Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) HVORFOR I HELVETE SKRIVER DU MED STOR SKRIFT!? OG HVA FAEN ER BLT? Jeg forsto det slik at denne jenta har vært og undersøkt ved diverse slike sirkler og tatt prøver av jorden, samt sett diverse litt merkelige effekter rundt der som at mobiltelefoner, kameraer o.l. har oppført seg rart. Hvis disse undersøkelsene bare er oppspinn så helt greit for meg, jeg verken bryr meg eller gråter/ikke gråter om det er oss eller hvem som helst. Jeg bare lurer på hva er poenget med dem? Og det var jo Discovery channel selv som satt opp dette, så får man jo bare lure på om dem er "UFO-fanatikere" eller ikke. PS: Bare for å få det klart, jeg har ikke hatt annledning til å lese igjennom 25 sider med "ja, og nei" argumenter. Så holdningen dere har hatt til andre kan dere da for faen bare slutte med. Det skal vell for faen være mulig å ha en ordentlig diskusjon uten at småungene skal starte å skrike rundt seg vell? Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Men i steden for å banne, så kunne du kanskje lest om BLT. BLT er en organisasjon som forsker på kornsirkler og er i gruppen kornsirkel-"troende" Nancy Talbott, eller denne jenta som du kaller henne, er president av BLT. Og dette programmet på Discovery Channel som du henviser til blir da følgelig farget av at de søker "ekspert"-råd fra en som tilhører de kornsirkel-"troende", i steden for en uavhengig forsker. Jeg sier ikke at Discovery Channel er "UFO-fanatikere". Jeg sier at de har foretatt en undersøkelse/eksperiment/kall_det_hva_du_vil på feil premisser. Eller i hvert fall fargede premisser fra en person som allerede har bestemt seg for hvilken holdning hun har til kornsirkler. Og jeg skrev med stor skrift fordi det er et meget viktig poeng. Store deler av argumenteringen til BLT, som forsøker å fremstå som en seriøs forskergruppe, henger på abnormalitetene i planter de sier de kun finner innenfor en "ekte" kornsirkel. Men hvis de ikke kan noe mer om planter enn "dette ser merkelig ut", så kan de heller ikke dra noen konklusjoner. Det jeg har lest fra BLT ang f.eks. disse forlengede nodene er at de har avfeid dette som noe som kan skje naturlig og så gått etter en alternativ forklaring, uten kunnskap om planter utover legmannsnivå. PS hadde du tatt deg tiden til å lese gjennom de 25 sidene som denne tråden er på nå (og det er slettes ikke kun ja/nei argumenter), så hadde du kanskje fått med deg hva BLT er for noe og sluppet å banne mot meg. Dessuten lurer jeg sterkt på hva slags holdning du mener jeg har til andre, men den kommentaren var kanskje generell og ikke til meg? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Ser jeg folk som bruker CAPS kun for å få fram sin "mening" eventuelt "poeng" så får jeg lysten til å banne og kalle dere fjortis unger. Enkelt å greit. Man trenger ikke bruke CAPS for å få frem et poeng, det har man andre finurlige teknikker man kan bruke til, foreksempel bold tekst eller tekst med understrek. Er det noe dere virkelig skal få frem så kan dere slå skikkelig til å bruke både bold og understrek slik at resultatet blir slik: Jeg har et viktig poeng! Så BLT er altså en organisasjon som forsker på disse fenomenene, og at de alle gjør dette for å bevise for oss andre her at det er utenomjordiske krefter som har gjort dette? Isåfall, da er det lett å si og skjønne at mye, det meste av informasjonen som kommer herifra kan bli tatt som "svada" og "ønsketenkninger". Men er dette tilfellet? Har det aldri kommet noen artikler eller resultater fra BLT selv som har bevist at X "fenomen" har vært menneskelaget? Isåfall må man jo se at noe av deres "research" faktisk kommer frem i lyset, og at deres "research" faktisk gjøres for å komme til bunns i enkelte problemstillinger og stilte spørsmål og at de ikke gjør dette for å få frem deres visjoner og "ønsketenkninger". Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Spe nnende tema enorme og tenk på antallet da!! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Ser jeg folk som bruker CAPS kun for å få fram sin "mening" eventuelt "poeng" så får jeg lysten til å banne og kalle dere fjortis unger. Enkelt å greit. Man trenger ikke bruke CAPS for å få frem et poeng, det har man andre finurlige teknikker man kan bruke til, foreksempel bold tekst eller tekst med understrek. Er det noe dere virkelig skal få frem så kan dere slå skikkelig til å bruke både bold og understrek slik at resultatet blir slik:Jeg har et viktig poeng! Jeg har brukt bold og understrek mange ganger, men virker ikke som om folk som bruker BLTs undersøkelser som "bevis" tar seg til det, så denne gangen brukte jeg CAPS, også fordi det går raskere å skrive.Uansett er det litt arogant å avfeie bruk av CAPS med å banne og kalle bruker fjortis. Hadde jeg skrevet tullball og oppført meg som en fjortis, så hadde jeg skjønt det, men det må da være mulig å lese CAPS seriøst før en banner. Jeg kan bruke kursiv også Så BLT er altså en organisasjon som forsker på disse fenomenene, og at de alle gjør dette for å bevise for oss andre her at det er utenomjordiske krefter som har gjort dette? Isåfall, da er det lett å si og skjønne at mye, det meste av informasjonen som kommer herifra kan bli tatt som "svada" og "ønsketenkninger". Men er dette tilfellet? Har det aldri kommet noen artikler eller resultater fra BLT selv som har bevist at X "fenomen" har vært menneskelaget? Isåfall må man jo se at noe av deres "research" faktisk kommer frem i lyset, og at deres "research" faktisk gjøres for å komme til bunns i enkelte problemstillinger og stilte spørsmål og at de ikke gjør dette for å få frem deres visjoner og "ønsketenkninger". BLT er ikke en organisasjon som mener at aliens lager kornsirkler, kun at noen, eller som de kaller de "ekte", kornsirkler ikke blir laget av mennesker. Jeg vil ikke avfeie undersøkelsene deres, men har ennå til gode å se noen resultater som utvetydig tilsier at noen kornsirkler ikke blir laget av mennesker, jamfør hva jeg skrev om dem tidligere. Endret 10. desember 2008 av olefiver Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Så siden andre folk ikke har tatt et hint så skal du fra nå av bruke CAPS hver gang du skal få frem et poeng? Jeg bannet og kalte folk fjortiss pga måten jeg ble "tatt imot" i tråden her på, enkelt og greit. Vell så i bunn og grunn så skal vi frem til om folk trur at det finnes andre folk enn oss der ute? Hvis svaret er ja, så hvorfor kan det ikke være de som har laget dette? Er svaret nei så er det jo lett å skjønne at man nekter for å bruke fantasien litt, men gjør det egentlig noe? Det er jo ikke akkurat slik at disse kornsirklene oppsto nå for litt siden, de har da fantes i flere århundreder og kanskje lengre, eneste er at det ikke finnes eldre "bevis" på at folk har vært opptatt av dette. Jeg mener, det finnes jo ingen tvil rundt det at folk kan lage disse kornsirklene, og det har jo sprengt av dem etter at media startet å fokusere på dem, så selvfølgelig er det noen tullinger uten en hobby som flyr rundt og lager dem, men hva med de som ble laget før? Uansett, dette er bare en morsom ting jeg liker å tenke på, jeg verken diskuterer for eller imot hverken den ene påstanden eller den andre, det er bare "problemstillinger" jeg liker å sitte å fundere på ettersom jeg selv, og jeg kjenner andre som har sett/opplevd ting de ikke har kunnet forklart før. Så da er det litt naturlig at man kan fundere litt på diverse ting. Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Så siden andre folk ikke har tatt et hint så skal du fra nå av bruke CAPS hver gang du skal få frem et poeng?Jeg bannet og kalte folk fjortiss pga måten jeg ble "tatt imot" i tråden her på, enkelt og greit. Nei. Siterer meg selv og bruker kursiv for det relevante: "men virker ikke som om folk som bruker BLTs undersøkelser som "bevis" tar seg til det, så denne gangen brukte jeg CAPS" Personlig ville jeg ikke reagert som deg, men for min del kan du skrive hva du vil, innenfor forumets retningslinjer da Vell så i bunn og grunn så skal vi frem til om folk trur at det finnes andre folk enn oss der ute? Hvis svaret er ja, så hvorfor kan det ikke være de som har laget dette?Er svaret nei så er det jo lett å skjønne at man nekter for å bruke fantasien litt, men gjør det egentlig noe? Det er jo ikke akkurat slik at disse kornsirklene oppsto nå for litt siden, de har da fantes i flere århundreder og kanskje lengre, eneste er at det ikke finnes eldre "bevis" på at folk har vært opptatt av dette. Jeg mener, det finnes jo ingen tvil rundt det at folk kan lage disse kornsirklene, og det har jo sprengt av dem etter at media startet å fokusere på dem, så selvfølgelig er det noen tullinger uten en hobby som flyr rundt og lager dem, men hva med de som ble laget før? Uansett, dette er bare en morsom ting jeg liker å tenke på, jeg verken diskuterer for eller imot hverken den ene påstanden eller den andre, det er bare "problemstillinger" jeg liker å sitte å fundere på ettersom jeg selv, og jeg kjenner andre som har sett/opplevd ting de ikke har kunnet forklart før. Så da er det litt naturlig at man kan fundere litt på diverse ting. Ingenting i veien for å bruke fantasien, så lenge man også bruker fornuften. Jeg aksepterer gjerne at merkelige meterologiske fenomen lager disse "ekte" sirklene, eller skjeldent kraftig jordmagnetisme, eller aliens for den saks skyld. Men en finner ikke kontrete bevis for noe annet enn at mennesker lager sirklene, så da blir det litt tåpelig å påstå og påstå at det ikke er det, som andre har gjort. Dertil er det ganske merkelig argumentering fra noen ang hvor bevisbyrden ligger, men det er blitt diskutert allerede. Men jeg lurer litt på hva du refererer til når du skriver at kornsirkler har blitt til i flere århundrer. Kan ikke huske å ha lest noe sted at kornsirkler har blitt laget i den mengden og kompleksiteten som nå skjer, eller overhodet, før 1970-tallet eller så. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Meh, dobbelpost. Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Diablefaucheur.jpg Dette er vell den første "mistenkelige" kornsirkel fenomenet man har. Og den er altså fra 1600 tallet der historien går i at det er djevelen som laget en slik sirkel. Man har også en artikkel fra 1880 som lyder så her: "The storms about this part of Surrey have been lately local and violent, and the effects produced in some instances curious. Visiting a neighbour's farm on Wednesday evening (21st), we found a field of standing wheat considerably knocked about, not as an entirety, but in patches forming, as viewed from a distance, circular spots....I could not trace locally any circumstances accounting for the peculiar forms of the patches in the field, nor indicating whether it was wind or rain, or both combined, which had caused them, beyond the general evidence everywhere of heavy rainfall. They were suggestive to me of some cyclonic wind action,..." Bare noe annet jeg fant mens jeg prøve å finne hellerisninger av UFOer samt noen som kan minne om slike kornsirkler ettersom jeg mener jeg har sett det et sted: http://www.realitysandwich.com/roswell_rock Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Steinen har samme mønster som en crop circle fra 1996. http://www.kornsirkler.org/Nytt/2008nytt/2...oswell-rock.htm Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Diablefaucheur.jpgDette er vell den første "mistenkelige" kornsirkel fenomenet man har. Og den er altså fra 1600 tallet der historien går i at det er djevelen som laget en slik sirkel. Man har også en artikkel fra 1880 som lyder så her: "The storms about this part of Surrey have been lately local and violent, and the effects produced in some instances curious. Visiting a neighbour's farm on Wednesday evening (21st), we found a field of standing wheat considerably knocked about, not as an entirety, but in patches forming, as viewed from a distance, circular spots....I could not trace locally any circumstances accounting for the peculiar forms of the patches in the field, nor indicating whether it was wind or rain, or both combined, which had caused them, beyond the general evidence everywhere of heavy rainfall. They were suggestive to me of some cyclonic wind action,..." Det bildet av djevelen som legger ned korn er vel illustrerende for skiftet i den umiddelbare forklaringen på tilsynelatende uforklaringe fenomen fra den "gemene hop". På 1600-tallet var det djevelen, engler og demoner (og tusser og troll også forsåvidt), nå er det aliens, mystiske magnetfelt og onde statlige organ med agenter med skremmendes ESP-krefter. Bortsett fra det så er det vanskelig å lese hva som står i teksten over bildet, men syns å se noe om at kornet var svidd som av en mektig flamme eller noe i den dur. Håper at Gammel Erik holder seg unna kornåkre nå for tiden... Artikkelen fra 1880 er interessant fordi det virker som den beskriver hvordan en kornsirkel, eller noe lik det vi i dag forbinder med en kornsirkel, ble laget av vind og regn. En kan selv se om sommeren, tidlig høst hvordan regn og/eller vind legger ned korn i mer eller mindre "orden". Sannsynligheten for at slike forhold danner pene sirkler er heller liten, men det er ikke umulig. Bare noe annet jeg fant mens jeg prøve å finne hellerisninger av UFOer samt noen som kan minne om slike kornsirkler ettersom jeg mener jeg har sett det et sted:http://www.realitysandwich.com/roswell_rock Jeg bare googlet litt selv: Ask an Amateur Scientist: The Roswell Rock Roswell Rock Professor examines unique ‘roswell rock’ ENMU professor of geology James Constantopoulos examined what is known as the Roswell Rock Circle(...) "The rock itself is not unusual," Constantopoulos told the PNT on Tuesday. "It is a rock that can be commonly found in that area. The design on the rock is what makes it unique." There are no tool markings on the design and it does not appear that a laser was used, Constantopoulos said. "This could be the work of a skilled craftsman," Constantopoulos said. "With the right tools and amount of time someone could have made the markings on the rock. But after all that work why would you leave it in the hills?" Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hehe, ser for meg å ha brukt utallige timer og stein på å få laget det mønsteret, for så å banne over det i flere år pga ingen klarer å finne den jævla steinen man kastet oppi skogen slik at den skulle bli funnet... -.- Endret 11. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Google 'Haarp earthquake China' og 'Haarp New Orleans'. Den første truet Kina USA med om de gjør det igjen så nuker de. Den andre har jeg ikke hørt noe mer om enn kun konspirasjonsteori. du støtter ikke oppunder påstanden at disse maskinene er kapable til å lage kornsirkler da. kampen din er nok tapt nå Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Haarp er en maskin, og ikke menneske. Det de fleste mener står baksirklene er mennesker som bruker treplanker, jeg foreslo maskiner, som Haarp. Hvorfor HAARP? Og er det ikke mennesker bak HAARP? Løgner. Det handler ikke om kunstverk, men premisser som du allerede svarer på her. Jeg sa ikke noe om kunstverk. Jeg ba deg om å vise meg en kornsirkel du mener mennesker umulig kunne ha laget. Det er postet om radioaktivitet tidligere, og det har du også svart på. Hvor? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det med magnetismen og slikt som befinner seg i midten av enkelte av disse sirklene er jo litt merkelige. Det er ingen slik magnetisme. Mener jeg har lest at man også har sett dyreliv som oppfører seg rart rundt disse sirklene også. Kuer som nekter å beite ved/rundt dem, samt fugler som oppfører seg rart når de flyr over etc. Nei, det stemmer ikke. hva er det de gjør som gjør det så magnetisk? De er ikke det. Kan jo være at en av disse gruppene som lager disse sirklene ønsker å være anonyme og finner dette mest underholdene, men jeg bare lurer. Det vet vi jo. Mange har stått fram gjennom årene og innrømmet spøken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg