Pricks Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Og ganske sneversynt. "Verden er bare slik mine sanser oppfatter den. Basta bom." At det går an... like kjedelig som sin egen avatar. Mener du at kornsirkler er laget av noe sansene ikke kan oppfatte? Den som er trangsynt er jo den som griper til overnaturlige forklaringer uten fnugg av bevis, og klamrer seg fast til den uansett hva fakta tilsier. Det er jo bare hysterisk morsomt at en som deg skal ankalge andre for å være sneversynte. Legger ellers merke til at kornsirkelfantastene tydeligvis er mindre opptatt av å diskutere kornsirkler og mer opptatt av å lire av seg tullprat. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Crop circles dukket ikke opp før i forrige århundre.De var langt fra så estetiske som i dag. De bestod faktisk bare av noen enkle sirkler. Så aliens'a har blitt flinkere med trening? Stråmann. Leser du første posten i tråden ser du at jeg foreslår Haarp. Haarp er en maskin, og ikke menneske. Det de fleste mener står bak sirklene er mennesker som bruker treplanker, jeg foreslo maskiner, som Haarp. Skal man tro på det som er sagt og skrevet så kan umulig menneskerstå bak enkelte av dem, slik som tiden de ble laget og i tillegg i mørket, Du påstår dette stadig vekk, men DU SVARER ALDRI PÅ SPØRSMÅL OM Å VISE EN KORNSIRKEL DU MENER MENNESKER UMULIG KAN HA LAGET. Løgner. Det handler ikke om kunstverk, men premisser som du allerede svarer på her. for ikke å snakke om radio støvet man finner og kunligger der som sirklene ble laget, mens de andre kornene er fine. Hva er "radio støv", og hvor har du dette fra? Her følger du ikke med lengre. Det er postet om radioaktivitet tidligere, og det har du også svart på. HAR DU TENKT TIL Å SVARE FOR DEG SNART? Hva slags spørsmål er dette da? Tror du folk er oppe langt på natta for å svare på dine poster? Blokkbokstaver og irrasjonelt spørsmål, her viser du igjen at du handler etter følelser og ikke ved å være rasjonell. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Sånn ser det ut når folk tråkker blant kornene Så ja det er veldig lett å etterlate spor etter seg. Bare fordi du har klart å finne to eksempler på kornsirkler som er laget av amatører, betyr det ikke at alle menneskelagde kornsirkler ser like jævlige ut. Kan du finne en kornsirkel som ikke kan være laget av mennesker? Endret 10. desember 2008 av LordArgh Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Kan du finne noen som klarer å gå uti åkrene uten at noe blir tråkket ned? Det er veldig lett å se dette ovenfra når kun 1 person har vært å gått uti. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Kan du finne noen som klarer å gå uti åkrene uten at noe blir tråkket ned?Det er veldig lett å se dette ovenfra når kun 1 person har vært å gått uti. Det er derfor det har kun kommet et fåtall av bilder med random folk som går i om dagen for å inspisere. Dette med radioaktivitet er jo interessant. Hva er det som er radioaktivt som aliensene "legger fra seg"? Fluer? Jeg lurer. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Sånn ser det ut når folk tråkker blant kornene Så ja det er veldig lett å etterlate spor etter seg. Bare fordi du har klart å finne to eksempler på kornsirkler som er laget av amatører, betyr det ikke at alle menneskelagde kornsirkler ser like jævlige ut. Kan du finne en kornsirkel som ikke kan være laget av mennesker? det kommer jo helt ann på hva slags åker da. dette er tydeligvis korn som ikke er høyere enn knehøyde, som betyr at de selvsagt vokser tettere siden de er så små. men hvis vi snakker om maisåkre er det 20 cm mellom hver plante kan jeg tenke meg. bare for å dra tilbake til utgangspunktet av alt dette. han som snakker så godt om haarp maskinene. de kontrollerer jo visstnok været, hvordan i alle dager mener du de skal lage kornsirkler? Endret 10. desember 2008 av simster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Vennligst begrens bruken av Caps Lock, da dette kan være unødvendig provoserende, og skaper dårlig stemning i tråden. (Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM) Endret 10. desember 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Husk at sirkelmakerene har holdt på med dette i flere årtusen, så de har garantert plukket opp et triks eller to på hvordan man lager sirkler. Her babler du i vei om noe som ikke er sant. Nei, sirkler i korn, samt andre typer sikrler og figurer (feks. den hvite hesten, og Stonehenge) er kommer alle sammen fra den samme, druidiske kulturen. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Crop circles dukket ikke opp før i forrige århundre.De var langt fra så estetiske som i dag. De bestod faktisk bare av noen enkle sirkler. Så aliens'a har blitt flinkere med trening? Stråmann. Leser du første posten i tråden ser du at jeg foreslår Haarp. Haarp er en maskin, og ikke menneske. Det de fleste mener står bak sirklene er mennesker som bruker treplanker, jeg foreslo maskiner, som Haarp. Greit, men hvorfor lager HAARP primært sirkler i sør England? Det er HAARP anlegg blant annet i nord Norge, hvorfor dukker det ikke opp sirkler i Norge i samme grad som i sør England? Hva med HAARP anlegg i USA? Og hvordan skal radiosignaler fra HAARP klare å lage sirkler i så varierende størrelse og form? Jeg vil også anta at sendingsstyrken som må til for at HAARP skal klare å påvirke omgivelsene såpass til å lage sirkler er så stor at mennesker ikke kan jobbe i HAARP mens det pågår... uten av jeg kan så mye om HAARP. Siden du foreslår HAARP, så håper jeg du har kunnskapen om HAARP til å kunne bygge opp under det. Ellers så vil jeg bruke Ockham's razor på spørsmålene jeg stiller og konkludere med at HAARP ikke kan lage kornsirkler. Hvis du derimot kan komme med gode argumenter og kanskje også rett ut bevis, så står jeg gjerne på barikadene med deg og roper ut budskapet. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Google 'Haarp earthquake China' og 'Haarp New Orleans'. Den første truet Kina USA med om de gjør det igjen så nuker de. Den andre har jeg ikke hørt noe mer om enn kun konspirasjonsteori. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Konspirasjonsteorier om at HAARP skal ha forårsaket jordskjelv og/eller flom er alt annet enn selv antydninger til at HAARP kan lage kornsirkler. Videre: The HAARP project aims to direct a 3.6 MW signal, in the 2.8-10 MHz region of the HF band, into the ionosphere. The signal may be pulsed or continuous wave. Then effects of the transmission and any recovery period will be examined using associated instrumentation, including VHF and UHF radars, HF receivers, and optical cameras.(...) HAARP generates 3.6 megawatts (MW) of power. 3.6 MW is considered a minuscule percentage of the energy compared to all of the energy constantly injected into the Earth, and the ionosphere, by the sun Hvis dette stemmer (og selv om info er fra wikipedia har jeg ingen grunn til å betvile det, med mindre andre i tråden kan komme med kilder som sier annet) kan jeg vanskelig se at HAARP skal kunne klare å lage kornsirkler, enda mindre jordskjelv og mer: Current facilities The United States has three ionospheric heating facilities: the HAARP, the HIPAS, near Fairbanks, Alaska, and (currently offline for modifications) one at the Arecibo Observatory in Puerto Rico. The European Incoherent Scatter Scientific Association (EISCAT) operates an ionospheric heating facility near Tromsø in Norway. Russia has the Sura ionospheric heating facility, in Vasilsursk near Nizhniy Novgorod Dette er fire anlegg spredd over kloden, så hvorfor blir hovedandelen kornsirkler dannet i sør England, når det ikke er et eneste HAARP anlegg i England? Hvorfor kommer det ikke årlig rapporter om kornsirkler i Tromsø traktene? Eller Alaska eller området rundt Sura elven (Vasilsursk ligger ved Sura elven) Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Google 'Haarp earthquake China' og 'Haarp New Orleans'. Den første truet Kina USA med om de gjør det igjen så nuker de. Den andre har jeg ikke hørt noe mer om enn kun konspirasjonsteori. Haha. Spar oss. Vi trenger ikke mer svada i denne tråden enn det vi allerede har. Overnaturlige kornsirkler, USA bak jordskjelv i Kina og katastrofen i New Orleans som rammet tusenvis av egne innbyggere. Vi skal ikke ta med 9/11 og månelandingen med det samme? Har du et sterkt behov for å gi hendelser de absolutt minst plausible forklaringer? Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Du kan godt ta med 9/11 ja. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis du mener det seriøst, så gidder ikke jeg legge noe mer i påstandene om at HAARP lager kornsirkler enn at det er enda en konspirasjonsteori. Men jeg er fortsatt interessert i fornuftige og vel underbyggde svar på spørsmålene jeg stilte i de to foregående postene mine. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det med magnetismen og slikt som befinner seg i midten av enkelte av disse sirklene er jo litt merkelige. Mener jeg har lest at man også har sett dyreliv som oppfører seg rart rundt disse sirklene også. Kuer som nekter å beite ved/rundt dem, samt fugler som oppfører seg rart når de flyr over etc. Det at de er menneskapte er nok et faktum, men det jeg lurer på da, hva er det de gjør som gjør det så magnetisk? Hvis folk tilstår og sier at de laget dette, hvorfor har dem ikke gjentatt dette da i åpenbarhet med de samme effektene som noen av sirklene har hatt? Kan jo være at en av disse gruppene som lager disse sirklene ønsker å være anonyme og finner dette mest underholdene, men jeg bare lurer. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det med magnetismen og slikt som befinner seg i midten av enkelte av disse sirklene er jo litt merkelige. Mener jeg har lest at man også har sett dyreliv som oppfører seg rart rundt disse sirklene også. Kuer som nekter å beite ved/rundt dem, samt fugler som oppfører seg rart når de flyr over etc. Kildekritikk er kjekt å ha. Har du noensinne lest om "magnetismen og slikt" på en side som ikke er laget av kornsirkel-troende? Har du noensinne lest om rare fenomener i dyrelivet rundt sirklene på en side som ikke er laget av kornsirkel-troende? Hvis disse fenomenen var reelle, tror du ikke de ville vært undersøkt og bekreftet av uavhengige kilder? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det med magnetismen og slikt som befinner seg i midten av enkelte av disse sirklene er jo litt merkelige. Mener jeg har lest at man også har sett dyreliv som oppfører seg rart rundt disse sirklene også. Kuer som nekter å beite ved/rundt dem, samt fugler som oppfører seg rart når de flyr over etc. Det at de er menneskapte er nok et faktum, men det jeg lurer på da, hva er det de gjør som gjør det så magnetisk? Hvis folk tilstår og sier at de laget dette, hvorfor har dem ikke gjentatt dette da i åpenbarhet med de samme effektene som noen av sirklene har hatt? Kan jo være at en av disse gruppene som lager disse sirklene ønsker å være anonyme og finner dette mest underholdene, men jeg bare lurer. Så det er ikke umulig at dyr ikke vil spise gress som er spraya? Tenker på at disse bøndene kanskje ikke er så glad i skadedyr og dermed bruker (midler) for å holde de unna, men været tar med seg litt og sprer det i nærheten og. Dette vil også forklare alle disse døde insektene som "dukker" opp når det legges ned, ganske enkelt fordi de er mer synlig enn når en leter etter en nål i en høystakk. Har aldri hørt at disse feltene skal være magnetiske. La oss anta at de faktisk er det, det må komme fra. Samme med radioaktiviteten. Hvor er kilden? La oss se målinger innenfor en to mils radius. Eller er dette en av de "jeg har hørt om en gang at det kanskje var på en åker en gang"-greie som har spredd seg og blitt en myte at "alle" vet at dette skjer i de "ekte" sirklene, mens der det ikke er, de kan ikke være ekte. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Faen er det for en jævla idiotisk tone? Jeg verken begreftet noe eller avkreftet noe, jeg satte noen spørsmål også skal du komme her med en slik forbanna ironisk piss? Jeg råder dere til å lese mitt innlegg en gang til før dere prøver å være morsomme, vell, "morsomme" på deres måte. Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) In 2002, Discovery Channel commissioned five aeronautics and astronautics students from MIT to create crop circles of their own. Discovery's production team consulted with crop circle researcher Nancy Talbott, who provided them with three attributes that she believed set "real" crop circles apart from known man-made circles, such as those created by Doug Bower and Dave Chorley.[35] These criteria were: 1. Elongated apical plant stem nodes 2. Expulsion cavities in the plant stems 3. The presence of 10-50 micrometer diameter magnetized iron spheres in the soils, distributed linearly Over the course of a single night the team was able to create a stereotypical "man-made" circle that they then attempted to enhance using the three criteria. The team used lengths of rope to plot their design and trampled the wheat down in a spiral pattern using lengths of wooden board attached to loops of rope. To meet criterion 2, they constructed a portable microwave emitter, using it to superheat the moisture inside the corn stalks until it burst out as steam. To meet criterion 3, they built a device - dubbed the "Flammschmeisser" - that sprayed iron particles through a heated ring. However, the device proved to be too time consuming to use, and they were forced to finish the task by using a pyrotechnic charge to distribute the iron around the circle. The circle was later analyzed by graduate students from MIT, who declared it to be "on a par with any of the documented cases". Their conclusion was later questioned by Talbott, who noted that the team had only been able to recreate two of the three criteria. Talbott also expressed concerns that the iron particles were not distributed laterally. Furthermore, she felt that the team's use of night vision headsets and other technologically advanced items would be out of reach for the average hoaxer.[35] The creation of the circle was recorded and used in the Discovery channel documentary "Crop Circles: Mysteries in the Fields".[35] Det er altså dette jeg mente. Det at de "ordentlige" sirklene skal inneholde visse verdier, og at det ble forsøkt etterlignet av skeptiske professorer, austranauter o.l. for å bevise at det er mulig å lage det. Man kom altså frem til at de klarte å etterligne 2 av 3 punkter hvor de så brukte redskap som koster mangoldige tusen kroner, noe folk rundt om i verden naturlignok ikke har penger nok til å kjøpe, samt bruke. Og da hvertfall ikke som en hobby sak. Snakker vi da om mellom 10 til 12,000 sirkler som er funnet rundt om kring i hele verden så må en jo tenke seg hvor de får tak i slik redskap? Jeg får hvertfall si: Creeds til de som faktisk gidder og orker å bruke nettene sine samt har kapital til å kjøpe/bruke slikt utstyr for å skape litt blest rundt om kring i verden. Jeg skal verken si at jeg trur på det eller avviser det totalt, men at jeg syns det er spennende å lese om. Endret 10. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er altså dette jeg mente. Det at de "ordentlige" sirklene skal inneholde visse verdier, og at det ble forsøkt etterlignet av skeptiske professorer, austranauter o.l. for å bevise at det er mulig å lage det. Man kom altså frem til at de klarte å etterligne 2 av 3 punkter hvor de så brukte redskap som koster mangoldige tusen kroner, noe folk rundt om i verden naturlignok ikke har penger nok til å kjøpe, samt bruke. Og da hvertfall ikke som en hobby sak. Snakker vi da om mellom 10 til 12,000 sirkler som er funnet rundt om kring i hele verden så må en jo tenke seg hvor de får tak i slik redskap? Jeg får hvertfall si: Creeds til de som faktisk gidder og orker å bruke nettene sine samt har kapital til å kjøpe/bruke slikt utstyr for å skape litt blest rundt om kring i verden. Jeg skal verken si at jeg trur på det eller avviser det totalt, men at jeg syns det er spennende å lese om. De antok altså at dette med "spesielle verdier" var sant, og gjorde jobben deretter. Jeg har enda ikke sett en holdbar kilde om magnetisme og radioaktivitet, døde fluer og kyr som ikke beiter (som egentlig kan ganske enkelt forklares med logikk og om det viser seg at bøndene bruker artige stoffer til å spraye åkeren med). En annen ting jeg reagerer på når det snakkes om radioaktivitet og magnetisme (la oss for skyld anta at dette stemmer), hvor langt strekker det seg? Er det snakk om en kilometer i hver retning ifra sentrum, eller er det snakk om 10 meter? Flere hundre mil? Ikke bare "her i sirkelen er det registrert magnetisme". Dette stiller seg i samme krok som UFO (som i aliens)-er som fløy rundt i Texas og blåste opp kyr. Dette visste jo alle at var aliens helt til det viste seg at det var en helt naturlig biologisk forklaring, men det er vel for kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg