Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles

Anbefalte innlegg

Heheheeee, om det kun er dere "troende" igjen så vil dere dø under deres egen naivhet.

Hvordan er det opptil deg å avgjøre om den er ujevn eller geometrisk magi?

Nei for vi er nysgjerrige på nye ting. Og det er ikke dere. Nysgjerrighet forlenger livet.

1. Jeg SER at den er ujevn.

2. Det er bilde av den på mange sider, og der sier andre (bl.a forskere/matematikkere) at den er ujevn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei for vi er nysgjerrige på nye ting. Og det er ikke dere. Nysgjerrighet forlenger livet.

2. Det er bilde av den på mange sider, og der sier andre (bl.a forskere/matematikkere) at den er ujevn.

Vis oss.

Jeg er forresten uendelig nysgjerrig. Lite ville gledet meg mer enn bevis for utenomjordisk liv. Jeg er derimot ikke godtroende. Kritisk sans er en fin ting.

Lenke til kommentar
snip
Ja vi har fått kilder. Men ingen BEVIS for at det er noe annet en mennesker som har laget de.

Det er kun folk som forteller at at de har sett kornsikler bli til foran øynene deres. Det beviser ingen ting.

Finn et bilde av en kornsirkel som er 100% perfekt da.

Lenke til kommentar
Synes denne var bra:

Laget i en maisåker der plantene er høyere en folkene

Helt klart ikke menneskelagd.

Det er forskjell på å være naiv og nyssgjerrig. Vi (jeg) er skeptiske.

1. Jaha, subjektiv oppfatning av noe. Flott bevis.

2. Forsker er den mest misbrukte tittelen der ute. Og matematikk er ikke gyldig uten haugevis av formler. Logikk fungerer ikke på samme måte der.

2. Gi oss en av mange sider, hvor forskere og matematikere snakker om hvor dårlig den er.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

De kornsirkel-troende i tråden har åpenbart bestemt seg for å overse alle velmente råd om kildekritikk og bruk av bevis. Det er således lite håp om at de tar noe av dette til seg. Resten av denne posten er derfor tilegnet andre lesere som kanskje tenker at det "må jo være noe i det":

Det finnes overhodet ingen bevis fra vitenskaplige nøytrale kilder for at det finnes kornsirkler som ikke er menneskeskapt eller har en annen naturlig forklaring. Hvis det hadde funnets slike bevis ville de vært lagt frem for lengst, både her og på sider som omhandler kornsirkler.

Gjør dere selv en tjeneste og les litt på sidene som de kornsirkel-troende linker til. Google litt på de navnene på såkalte forskere og vitenskapsmenn som dukker opp. Det er kilde til mye fornøyelig lesing om hva disse personene driver med av "forskning" og andre aktiviteter. Vi nevner i fleng auralesing, forskning på jordstråler, UFO-er, 9/11-konspirasjoner, healing etc etc etc. Det finnes ikke grenser for hva disse personene velger å tro på tross total mangel på vitenksaplige bevis.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å være naiv og nyssgjerrig. Vi (jeg) er skeptiske.

1. Jaha, subjektiv oppfatning av noe. Flott bevis.

2. Forsker er den mest misbrukte tittelen der ute. Og matematikk er ikke gyldig uten haugevis av formler. Logikk fungerer ikke på samme måte der.

2. Gi oss en av mange sider, hvor forskere og matematikere snakker om hvor dårlig den er.

Det er en forskjell på å være skeptisk og konservativ bibel-dyrker.

Haha...det er ikke noen vits i å gi dere noen flere klider. Du kan jo ikke telle engang! Etter 1 kommer 2 og etter 2 kommer...2(ifølge deg) :!:

Lenke til kommentar

Haha...det er ikke noen vits i å gi dere noen flere klider. Du kan jo ikke telle engang! Etter 1 kommer 2 og etter 2 kommer...2(ifølge deg) :!:

Det er du som er bibel-dyrkeren her ;) .

Underforstått skriver du at det ikke er noe vits å gi oss kilder, fordi jeg visstnok ikke klarer å telle? :!:

Du skrev heller aldri noen nummer 3, og jeg måtte vise at det hang til nummer 2.

Nice try though.

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Vi nevner i fleng auralesing, forskning på jordstråler, UFO-er, 9/11-konspirasjoner, healing etc etc etc.
Hva har 9/11 med dette å gjøre ? Det er da bevist at det var mennesker som gjorde det.

Pigeon: Kilder er bortkastet så lenge de ikke beviser at noe annet en mennesker har laget kornsirkler

Lenke til kommentar
De kornsirkel-troende i tråden har åpenbart bestemt seg for å overse alle velmente råd om kildekritikk og bruk av bevis. Det er således lite håp om at de tar noe av dette til seg. Resten av denne posten er derfor tilegnet andre lesere som kanskje tenker at det "må jo være noe i det": Ja det må jo være noe i det siden ingen kan bevise hvordan det plutselig kan dukke opp kornsirkler på 5 min. Dere tror at alle er løgnere, til alt de har sagt en vitenskapenlig bevist av vitenskapsmenn DERE liker.

Det finnes overhodet ingen bevis fra vitenskaplige nøytrale kilder for at det finnes kornsirkler som ikke er menneskeskapt eller har en annen naturlig forklaring. Hvis det hadde funnets slike bevis ville de vært lagt frem for lengst, både her og på sider som omhandler kornsirkler.

et finnes INGEN, NULL, NADA bevis for at alle kornsikrler er laget av mennesker heller.

Gjør dere selv en tjeneste og les litt på sidene som de kornsirkel-troende linker til. Google litt på de navnene på såkalte forskere og vitenskapsmenn som dukker opp. Det er kilde til mye fornøyelig lesing om hva disse personene driver med av "forskning" og andre aktiviteter. Vi nevner i fleng auralesing, forskning på jordstråler, UFO-er, 9/11-konspirasjoner, healing etc etc etc. Det finnes ikke grenser for hva disse personene velger å tro på tross total mangel på vitenksaplige bevis. Healing tull? KILDER TAKK!

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Vi nevner i fleng auralesing, forskning på jordstråler, UFO-er, 9/11-konspirasjoner, healing etc etc etc.
Hva har 9/11 med dette å gjøre ? Det er da bevist at det var mennesker som gjorde det.

Det er relevant fordi det sier noe om (u)seriøsiteten til "forskerne" som tror på kornsirkler som ikke er menneskeskapte.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar

Det er du som er bibel-dyrkeren her ;) .

Underforstått skriver du at det ikke er noe vits å gi oss kilder, fordi jeg visstnok ikke klarer å telle? :!:

Du skrev heller aldri noen nummer 3, og jeg måtte vise at det hang til nummer 2.

Nice try though.

Står det om kornsirkler i bibelen?! Bibelen sier jo at det bare er liv på jorden og det er jo det DU/DERE tror...

Nei...dere har fått mange gode kilder, men dere gidder ikke å lese dem.

Nå hadde ikke jeg 3 eksmpler heller da...det hadde du. Nice try!

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Står det om kornsirkler i bibelen?! Bibelen sier jo at det bare er liv på jorden og det er jo det DU/DERE tror...

Ikke at jeg forventer at du skal forstå hva jeg nå skal si deg, men jeg prøver alikevel.

1. Det var du som først dro bibelen inn i diskusjonen, så du kan jo svare på ditt eget spørsmål. Hva har den med kornsirkler å gjøre?

2. Jeg er ingen ekspert på bibelen (langt i fra), men så vidt jeg vet nevner den ikke engang andre planeter, så derfor sier den nok heller ikke noe om at det bare er liv her på jorda.

3. Bare fordi vi ikke tror at kornsirkler er skapt av utenomjordiske vesener, betyr det ikke at vi regner det som umulig at det er liv på andre planeter. Jeg tror alle vil være enig med meg i at det er svært sannsynlig.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar
Ja det må jo være noe i det siden ingen kan bevise hvordan det plutselig kan dukke opp kornsirkler på 5 min. Dere tror at alle er løgnere, til alt de har sagt en vitenskapenlig bevist av vitenskapsmenn DERE liker.

At det ble bevist av en vitenskapsmann hadde igrunn holdt. Et tilfeldig postbud hadde igrunn dugd, det også, så lenge han har bevis.

et finnes INGEN, NULL, NADA bevis for at alle kornsikrler er laget av mennesker heller.

Er visst flere som sliter med å lese. Det er bevist at én eller flere er laget av mennesker. Det er ikke bevist at noen er laget av noe annet enn mennesker.

Lenke til kommentar

'.' <-- hva skal jeg med den smily'en der??

Åh, lavt.

Hvor har bibelen blitt nevnt som en direkte sammenheng for kornåkere? Først nå. Av deg.

Vi (jeg) sier heller ikke at det kun er liv på jorden, men at det mest sannsynlig ikke er tilstede her. Det er ingen grunn til å tro det heller.

Om vi skulle fulgt min logikk, og kommet oss til en annen planet. Så videre hadde jeg ikke holdt alt skjult og laget paranoia for befolkningen, men heller tatt kontakt og skapt kommunikasjon, gjensidig kommunikasjon.

Har ikke sett noen gode kilder.

Jeg skrev at jeg tok med 2. t o ganger fordi du ikke hadde tre punkter, men bare to og viste at det hang sammen med foregående, men passet på en egen linje.

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar

'.' <-- hva skal jeg med den smily'en der??

Åh, lavt.

Hvor har bibelen blitt nevnt som en direkte sammenheng for kornåkere? Først nå. Av deg.Hvor har jeg nevnt kornsirkler i bibelen? Jeg har ikke lest bibelen engang!

Vi (jeg) sier heller ikke at det kun er liv på jorden, men at det mest sannsynlig ikke er tilstede her. Det er ingen grunn til å tro det heller.

Om vi skulle fulgt min logikk, og kommet oss til en annen planet. Så videre hadde jeg ikke holdt alt skjult og laget paranoia for befolkningen, men heller tatt kontakt og skapt kommunikasjon, gjensidig kommunikasjon. ikke hvis folka på den andre planeten var som dere. Da hadde dere blitt satt i bur i en dyp kjeller og drept

Har ikke sett noen gode kilder. Jeg har ikke sett noen gode kilder på dine påstander heller.

Jeg skrev at jeg tok med 2. t o ganger fordi du ikke hadde tre punkter, men bare to og viste at det hang sammen med foregående, men passet på en egen linje. Ja! Da kunne du ha gjort som alle andre, og skrevet TO setninger i samme punkt med '.' mellom

'.' er et punktum satt inn i tegn for å prøve å vise deg om at du ikke burde rette på andre med mindre du behersker det du retter de i først. Behersker jeg ikke punktum?? ..........................førnøyd?

Har du ingen link som beviser kornsirkler som er laget av noe annet en mennesker? (Ja, jeg er lat. Gidder ikke tråle gjennom alle sidene). (Endret: Ikke det at jeg regner med å finne noen.)

Du får finner linkene selv lille gutt. Burde ikke du ha lagt deg for lengst??

Lenke til kommentar
Det er bevist at én eller flere er laget av mennesker.

Bare én eller flere nå?

Hehe. Dere har etterhert lite å komme med, enn å pirke på det vi skriver.

Det er ment som et ledd i en induksjon. Hypotesen er at kornsirkler er laget av mennesker. Ett bevis er tilstrekkelig, men det fins selvfølgelig mange. Inntil det bevises at enkelte kornsirkler er laget av andre enn mennesker, er det grunn nok til å tro at alle er menneskelagde.

Lenke til kommentar
Åh, hardt.

Hvor har bibelen blitt nevnt som en direkte sammenheng for kornåkere? Først nå. Av deg.Hvor har jeg nevnt kornsirkler i bibelen? Jeg har ikke lest bibelen engang!

-Så hvorfor i helvete nevner du bibelen? Så begynner du å få det til å virke som det er jeg som snakker om kornsirkler i bibelen.

Spar deg det patetiske. Vær så snill.

Om vi skulle fulgt min logikk, og kommet oss til en annen planet. Så videre hadde jeg ikke holdt alt skjult og laget paranoia for befolkningen, men heller tatt kontakt og skapt kommunikasjon, gjensidig kommunikasjon. ikke hvis folka på den andre planeten var som dere. Da hadde dere blitt satt i bur i en dyp kjeller og drept

-Så du klarer å forutsi våre handlinger. Flott.

Har ikke sett noen gode kilder. Jeg har ikke sett noen gode kilder på dine påstander heller.

-Du vil ikke akseptere at du kan ta feil.

Jeg skrev at jeg tok med 2. t o ganger fordi du ikke hadde tre punkter, men bare to og viste at det hang sammen med foregående, men passet på en egen linje. Ja! Da kunne du ha gjort som alle andre, og skrevet TO setninger i samme punkt med '.' mellom

'.' er et punktum satt inn i tegn for å prøve å vise deg om at du ikke burde rette på andre med mindre du behersker det du retter de i først. Behersker jeg ikke punktum?? ..........................førnøyd?

-Takk :roll: .

Du har enda til gode å gi meg en link hvor matematikere og forskere diskuterer om hvor falsk den som ble vist tidligere er.

Siden så mange forskere og matematikere hadde diskutert det så mange ganger burde det ikke være så vanskelig?

Dere kan komme med bevis med selvmotsigelse.

Vi slenger påstanden med beviser om at mennesker har laget noen kornsirkler. Deretter med statistikk kan konkludere med at mest sannsynlig er alle laget av mennesker.

Vis oss en som ikke er laget av mennesker, med fullstendig bevis og påstanden vår faller i dass. Til da, står den sterkt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...