Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles

Anbefalte innlegg

Men så er det faktisk en stor andel av de som er blitt til på langt under "en natt eller to".

Jeg spurte om kilder på dette lenger bak i tråden, men ble ignorert. Kan du vise meg en kornsirkel hvor man vet hvor lang tid det tok å lage den? Og hvis du kan det, er det noe som vil tilsi at mennesker ikke kunne fått til dette innenfor det gjeldende tidsrommet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke bevist at alle er laget av mennesker, det er bevist at _går an_, og da velger dere å mene at "det er tullete å ta utgangspunkt i noe annet". Hvis det er så utrolig lett og få til avanserte mønstre på kort tid, så kan du jo stikke å få det testet ut selv.

Men så er det faktisk en stor andel av de som er blitt til på langt under "en natt eller to".

Det er bare tullete. Mennesker har ikke samme utgangspunkt. Ihvertfall ikke etter 13+++ år og så utføre samme oppgave. Jeg kan ikke operere i hjernen til noen for å fjerne en propp, på samme måte som du ikke kan komponere et musikkstykke (tar jeg utgangspunkt i, håper du forstår poenget og ikke hendelsen!) av samme kvalitet som Mozart sine.

Til den siste setningen, for å komme med en god gammel slager. Bevis det. Kom med et bevis på at den har dukket opp på langt kortere tid. Da mener jeg fotobevis av den oppstår på få timer. Ikke et intervju av en høy bonde som sjekka innom åkern sin to ganger og mente noe.

Lenke til kommentar
Har du noen eksempler ? Hvordan kan de som plutselig oppdager en kornsirkel vite hvor lang tid det har tatt å lage den ?

Igjenn: Har du ett eneste bevis på en kornsirkel som IKKE er laget av mennesker ?

Lenke til kommentar

Det har blitt bevist tidligere i tråden. Nå gidder jeg snart ikke å repetere meg selv. Dere gidder ikke å se på bevisene våre og hvis dere gjør det så vrenger og vri dere på ALT og alle. Det er helt umulig å diskutere noe med dere når dere ikke motbeviser bevisene våre...

k-orm: har du er bevis på at alle kornsirkler ER laget av mennesker?

Endret av Pigeon
Lenke til kommentar

Hvilke bevis hevder dere å gitt? Masse flotte historier og påstander, og vi har vist at selv det store "beviset" på Milk hill er ikke i nærheten av perfekt. Så da står dere igjen med påstander og tullete anektodiske bevis der noen "har sett det skje, men glemte magisk nok å filme det".

Skal jeg prøve å bevise for deg at tyngdekraften eksisterer? Selv om ting faller til bakken betyr det nødvendigvis ikke at det gjør det.

Alt dere trenger å finne er ett eksempel der EN kornsirkel ikke kan være laget av mennesker, istedenfor krever dere at man skal bevise at ALLE er laget av mennesker.

Hypotese; alle kornsirkler er laget av mennesker.

For å falsifisere den må dere finne en kornsirkel som ikke er laget av mennesker, man tester ikke hypotesen ved å prøve å bevise at alle er laget av mennesker.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Det har blitt bevist tidligere i tråden. Nå gidder jeg snart ikke å repetere meg selv. Dere gidder ikke å se på bevisene våre og hvis dere gjør det så vrenger og vri dere på ALT og alle. Det er helt umulig å diskutere noe med dere når dere ikke motbeviser bevisene våre...

"Bevisene" deres er ikke gode nok, og en del av dem har blitt motbevist i denne tråden. F.eks. dette med at militæret dukker opp for å se på kornsirklene og jage bort de som er i området.

Lenke til kommentar

Et bilde, en youtube-video eller en tekst på en nettside er ikke bevis for at det er noe unaturlig som står bak kornsirkler. Ok? Gjenta det for deg selv noen ganger og ta det med deg videre i diskusjonen.

Hvis det virkelig var sånn at det fantes kornsirkler som beviselig ikke kunne vært laget av mennesker eller naturlige fenomener ville det garantert vært undersøkt av nøytrale forskere fra nøytrale institusjoner og en slik undersøkelse ville vært gull verdt for alle som kornsirkel-troende (altså de som tror det ikke er naturlige eller menneskelige faktorer som står bak). Kan du finne en eneste slik undersøkelse? Bare en?

har du er bevis på at alle kornsirkler ER laget av mennesker?

Si meg, leser du svarene du får i tråden eller bare hopper du over alt du ikke liker? Denne påstanden er helt urimelig og er tilbakevist flere ganger:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12514421

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Les igjennom tråden da, tulling. Det er ikke alle som har kamera, har du tenkt på det?

En kilde til til dere...:

http://www.cropcircles.net/ Værsågod...igjen.

Du er klar over at det bilde på forsiden der er det milk hill bildet som har blitt lagt ut her, med påpekte feil?

Kan ikke bare slenge ut linker, det gir absolutt ingenting, er ikke ett argument.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

"Bevisene" deres er ikke gode nok, og en del av dem har blitt motbevist i denne tråden. F.eks. dette med at militæret dukker opp for å se på kornsirklene og jage bort de som er i området.

Se Rosvelt-dokumentaren!

Les igjennom tråden da, tulling. Det er ikke alle som har kamera, har du tenkt på det?

En kilde til til dere...:

<a href="http://www.cropcircles.net/" target="_blank">http://www.cropcircles.net/</a> Værsågod...igjen.

Du er klar over at det bilde på forsiden der er det milk hill bildet som har blitt lagt ut her, med påpekte feil?

Jepp. kan du ikke lese eller vil du ikke lese? det er TEKSTEN sombetyr noe

Endret av Pigeon
Lenke til kommentar

Det eneste de som ikke tror at alle er lagd av mennesker har å gå på, er at de ikke har nok tid. Kan dere prøve å begrunne hvorfor de ikke har nok tid? Det tar ikke så veldig lang tid å tråkke ned kornet, og for alt dere vet, kan det være 20 folk som holder på samtidig.

Hvilken kornsirkler tenker dere på, som ikke er mulig å lage iløpet av en natt?

Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article953149.ece

Les under fakta.

Rampage begynner jo bare å bable om tyngdekraft og pc'er og you name it, for å understreke at mennesker KAN lage avanserte ting - jeg har aldri benektet det. Men det tar tid, en data, som i ditt eksempel, er ikke til på en time.

Og uansett hva linker som er å oppdrive, så blir de, som alt annet, avvist med stempelet "useriøst". Men selv kommer du/dere med youtubefilmer osv. Akkurat samme stoffet som du selv kaller upålitelig.

Gidder til og med å lage et utall overmanipulerte bilder med en "morsom" tilhørende tekst.. litt for mye fritid?

Lenke til kommentar

Kilden til Adressa er Norsk Kornsirkelgruppe.

Her er deres hjemmeside: http://go.to/cropcircle

Det så jo veldig pålitelig ut.

EDIT: Det at disse folkene tjener penger på dette gjør det desto mer upålitelig da det er i deres interesse å lure flest mulig folk til å tro på det.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt skjønne at mennesker kan lage kornsirkler, når jeg ser bilder av skikkelig avanserte konsirkler med mønstre som et menneske definitivt ikke kunne ha laget ved hjelp av en plankebit og en taustump.

Hvordan vet du at de ikke kunne vært laget av mennesker? Profesjonelle kornsirkelmakere har jo vist at de kan lage nettopp svært imponerende kornsirkler.

Som noen tidligere har nevnt her, burde man kunne se sporene dersom noen eller noe har befunnet seg ute i åkeren.

Det er ulike teknikker, som å følge traktorspor f.eks. Du ser jo traktorspor på alle bildene som ble lagt ut her for litt siden.

Jeg velger å tro at dette er et overnaturlig fenomen, rett og slett fordi det er spennende.

Herregud.

Det er jo et faktum at noen er menneskelagd, men sannsynligvis ikke alle.

Bevis, takk.

De er hundre prosent geometrisk korrekt.

Bildene du viser har dessverre feil i mønsteret :lol:

I tillegg kan bare mønsteret sees fra luftlinje, hvilket betyr at for å få det til å stemme overens må de trolig ha markert det på et vis først. Tau og planker er litt få hjelpemidler.

Herregud. Det er profesjonelle firmaer som driver med slikt. De lager utrolige mønstre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...