Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har ikke noe bevis på tidsforbruk, nei, FORDI JEG TRENGER IKKE BEVIS. Så enkelt er det, jeg fremmer påstanden at man kan lage slike på noen timer, en natt, ja, faktisk flere dager viss det ligger avsidesliggende. Din påstand er at noen blir laget på kort tid. Da må du bevise det. Du trenger ikke bevis!? Vi andre trenger bevis, men du gjør IKKE det?? Vet at de fleste bønder SER på åkeren sin HVER dag(onkelen min en bonde, med et SVÆÆÆRT jorde)?? Hvis noen pøbler hadde brukt...la oss si 2 netter da siden du sier at de kan bruke flere dager. Da hadde bonden/bøndene SETT at noen hadde vært i åkern dems! Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Et jorde er vel ingen ting. det er jo en småbonde. En ordeklig bonde har flere åkere, en elv og litt skog Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du trenger ikke bevis!? Vi andre trenger bevis, men du gjør IKKE det?? Vet at de fleste bønder SER på åkeren sin HVER dag(onkelen min en bonde, med et SVÆÆÆRT jorde)?? Hvis noen pøbler hadde brukt...la oss si 2 netter da siden du sier at de kan bruke flere dager. Da hadde bonden/bøndene SETT at noen hadde vært i åkern dems! Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Ahh, flere stråmenn. Fantastisk. At onkelen din er bonde, så beviser det at alle bønder studerer åkeren sin hele tiden (se, jeg kan også stråmenn)? Hehehe, vi har kommet med beviser på at mennesker kan lage alle former av kornsirkler, iløpet av forholdsvis kort tid (toppen to netter (!!!!)). Så det er nok opptil deg å komme med beviser, ikke bibelsitater om at "se da, det må jo være noe annet enn menneskelagd. Jeg synes det ser avansert ut. Uenig? Hah, lag den du da, i løpet av 15 minutter. Kan du ikke det? Nei, da er det bevist, de er ikke menneskelagd." Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Alkjeks bare poengterer at du snakker om tidsbegrensning Er jo akkurat det jeg sikter til. Du har jo ikke selv noe slags bevis på tidsforbruk heller. Du har tydeligvis fortsatt ikke forstått dette med at bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand, ikke de som stiller seg skeptisk til at påstanden stemmer. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Dette må være den vanligste misforståelsen i dette forumet: Det er ikke mulig å bevise at alle kornsirkler er laget av mennesker, like lite som det er mulig å bevise at gud ikke finnes eller at det ikke finnes UFO-er. Du kan ikke bevise at noe ikke er mulig eller at noe ikke finnes. Det er ikke noe argument for at de faktisk finnes. Det som derimot er mulig er å komme med et eneste tilfelle som ikke kan forklares med naturlige fenomener eller menneskelig påvirkning. Så langt har det ikke kommet noen slike tilfeller som er undersøkt av nøytrale og kompetente forskere. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Her er et fint bevis på tidsforbruk for menneskeskapt kornsirkel: Firefox logoen Som dere ser er det fult mulig å holde på hele natten selv om det er stupmørkt. Folk blir ikke oppdaget fordi åkrene de bruker ligger øde til, og ingen bonde er å ser over alle åkrene sine hver dag. Så store og intrikate korsikrler kan være laget over flere dager. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du trenger ikke bevis!? Vi andre trenger bevis, men du gjør IKKE det?? Vet at de fleste bønder SER på åkeren sin HVER dag(onkelen min en bonde, med et SVÆÆÆRT jorde)?? Hvis noen pøbler hadde brukt...la oss si 2 netter da siden du sier at de kan bruke flere dager. Da hadde bonden/bøndene SETT at noen hadde vært i åkern dems! Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Ahh, flere stråmenn. Fantastisk. At onkelen din er bonde, så beviser det at alle bønder studerer åkeren sin hele tiden (se, jeg kan også stråmenn)? Hehehe, vi har kommet med beviser på at mennesker kan lage alle former av kornsirkler, iløpet av forholdsvis kort tid (toppen to netter (!!!!)). Så det er nok opptil deg å komme med beviser, ikke bibelsitater om at "se da, det må jo være noe annet enn menneskelagd. Jeg synes det ser avansert ut. Uenig? Hah, lag den du da, i løpet av 15 minutter. Kan du ikke det? Nei, da er det bevist, de er ikke menneskelagd." Nei, men de fleste bønde sjekker jordene sine ofte. Ikke hele tiden, de må jo jobbe også. Dessuten er det ikke alle sirklene som er på bortgjemte sted heller. Hvorfor er dere konservative folk så SINTE og AGRESSIVE?? Dere godtar jo INGEN andres meninger, vi andre har sagt at NOEN er laget ev mennesker. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Alkjeks bare poengterer at du snakker om tidsbegrensning Er jo akkurat det jeg sikter til. Du har jo ikke selv noe slags bevis på tidsforbruk heller. Du har tydeligvis fortsatt ikke forstått dette med at bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand, ikke de som stiller seg skeptisk til at påstanden stemmer. Han/hun HAR jo kommet med beviser! Men dere konservative, idioter bare sier at "sånn er det ikke for jeg vil ikke tro det!" Jepp, vi er noen skikkelige idioter fordi vi vil ha pålitelige kilder og ikke nøyer oss med noe hentet fra en eller annen anonym UFO-gærning på internett. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Her er et fint bevis på tidsforbruk for menneskeskapt kornsirkel: Firefox logoen Som dere ser er det fult mulig å holde på hele natten selv om det er stupmørkt. Folk blir ikke oppdaget fordi åkrene de bruker ligger øde til, og ingen bonde er å ser over alle åkrene sine hver dag. Så store og intrikate korsikrler kan være laget over flere dager. Jepp der har du akkurat hvordan man lager en slik sirkel. Tau, planker og noen radioer. Og firfox logoen er faktisk en del vanskeligere og lage enn de fleste andre kornsirkler også nettop fordi det ikke er et simpelt geometrisk mønster som de fleste andre kornsirkler er. og dermed må de måle og planlegge mye mer enn hvis de istedenfor hadde valgt et simpelt geometrisk mønster som de fleste andre kornsirkler. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hvorfor er dere konservative folk så SINTE og AGRESSIVE?? Dere godtar jo INGEN andres meninger, vi andre har sagt at NOEN er laget ev mennesker. Meninger er verdiløse uten bevis som understøtter dem. Forresten morsomt at du sier vi blir sinte og aggressive. Vi har da ikke gjort annet enn å argumentere mot deres ubegrunnede meninger. Den eneste som utviser sinne og aggressivitet er deg. Endret 29. november 2008 av LordArgh Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jepp, vi er noen skikkelige idioter fordi vi vil ha pålitelige kilder og ikke nøyer oss med noe hentet fra en eller annen anonym UFO-gærning på internett. jeg kaller dere idioter nå, FORDI dere har vært sinte og agressive i HELE diskusjonen, fra første stund. Dere har jo bare kilder hvor helt vanlige folk sier at de er laget av mennesker. Pålitelig? NEI! Du fatter det virkelig ikke? Leste du kjeklulf sin post? La meg sitere: Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Dette må være den vanligste misforståelsen i dette forumet: Det er ikke mulig å bevise at alle kornsirkler er laget av mennesker, like lite som det er mulig å bevise at gud ikke finnes eller at det ikke finnes UFO-er. Du kan ikke bevise at noe ikke er mulig eller at noe ikke finnes. Det er ikke noe argument for at de faktisk finnes. Det som derimot er mulig er å komme med et eneste tilfelle som ikke kan forklares med naturlige fenomener eller menneskelig påvirkning. Så langt har det ikke kommet noen slike tilfeller som er undersøkt av nøytrale og kompetente forskere. Vi regner det som en etablert sannhet at mennesker KAN lage kornsirkler, det har selv du innrømmet. Induksjon tilsier at hvis mennesker kan ha laget en av dem, kan de ha laget alle, det er ingenting som tyder på noe annet. Når du og resten av de godtroende kompisene dine kommer med en påstand om at de er laget av utenomjordiske, naturfenomener osv har DERE en bevisbyrde, ikke vi. Med _ETT_ velbegrunnet og troverdig bevis kan dere bekrefte for oss og for resten av verden at kornsirkler er laget av grønne menn. Slike bevis fins naturligvis ikke, da ville ikke diskusjonen funnet sted. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du har tydeligvis fortsatt ikke forstått dette med at bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand Det at _alle kornsirkler er laget av mennesket_ er like mye en påstand. Det er ikke bevist at ALLE er det. Men dere driter i bevis, det legger dere jo ikke skjul på. "Trenger ikke bevis, jeg bare vet det"? Rampage eller hvem det var, har jo ingen idé om hvor lang tid de blir til på. Så nå beveger du deg over på stråmenn nå? Hva * mener du med det? Og kan noen komme med bevis for at ALLE kornsirkler er laget av mennesker? uansett tid? Nettopp det de ikke kan. Og firfox logoen er faktisk en del vanskeligere og lage enn de fleste andre kornsirkler også nettop fordi det ikke er et simpelt geometrisk mønster. Og så vidt jeg fikk med meg, tok det rimelig lang tid? "Som dere ser er det fult mulig å holde på hele natten" Meninger er verdiløse uten bevis som understøtter dem. Det er ingen bevis som understøtter at _alle_ er laget av mennesker - heller! Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det er vel ingen her som har sag at de er laget av grønne menn? Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Nei, jeg har understreket det et utall ganger, men de liker visst å vri og vende på ting. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Du har tydeligvis fortsatt ikke forstått dette med at bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand Det at _alle kornsirkler er laget av mennesket_ er like mye en påstand. Det er ikke bevist at ALLE er det. Men dere driter i bevis, det legger dere jo ikke skjul på. "Trenger ikke bevis, jeg bare vet det"? Rampage eller hvem det var, har jo ingen idé om hvor lang tid de blir til på. Kan du bevise at en ball som du holder i hånden også slipper alltid faller nedover? Dette er en god illustrasjone på at det ikke går ann og bevise at noe alltid vil skje, men man har alldrig observert eller fått noe bevis for at en ball har fallt oppover når man slipper den (alltså andre veien av tyngdekraften) og man kan dermed konkludere med at tyngdekraften fungerer. Tror du på tyngdekraften? På samme måte som at en som påstår at tyngdekraften ikke fungerer har bevisbyrden på seg for og bevise dette, har du bevisbyrden på deg for å bevise at det ikke er mennesker som har lagd noen (eller det holder egenklig med en eneste en) kornsirklene og ikke omvendt. Mer inn med teskje enn dette kan du ikke få denne forklaringen med bevisbyrde. Endret 29. november 2008 av flesvik Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvorfor er dere konservative folk så SINTE og AGRESSIVE?? Dere godtar jo INGEN andres meninger, vi andre har sagt at NOEN er laget ev mennesker. Meninger er verdiløse uten bevis som understøtter dem. Forresten morsomt at du sier vi blir sinte og aggressive. Vi har da ikke gjort annet enn å argumentere mot deres ubegrunnede meninger. Den eneste som utviser sinne og aggressivitet er deg. Men vi HAR kommet med beviser. GODE beviser. Men dere svarer da aggressivt at "det tror jeg ikke noe på! det er ikke sånn!" uten at dere kommer med noen beviser som viser at alle kornsirklene er laget av mennesker. Jeg blir litt irritert, ja når dere ikke gidder å lese fakta (nei jeg gidder ikke å vise deg sider med fakta det kan dere, som er så "smarte" gjøre selv) Og hvor irriterte tror du vi blir når dere gang på gang krever å få bevis for at alle kornsirkler er laget mennesker, selvom vi har prøvd å forklare flere ganger hvorfor dette er et idiotisk krav. La meg prøve å forklare deg det igjen: - Vi vet at mennesker er i stand til å lage kornsirkler. - Ingen kornsirkler hittil har vært så kompliserte at mennesker umulig kan ha laget dem over en natt eller to. - Du mener at noen kornsirkler ikke kan være menneskeskapte. - Vi spør om du har bevis for at dette kan stemme. - Du gir oss ingen beviser, men svarer heller med å kreve at vi motbeviser din ubegrunnede påstand. - Vi er ikke i stand til å bevise utenfor enhver tvil at ALLE kornsirkler er laget av mennesker, men det er ingen grunn til å tro at dette ikke er tilfellet. - Siden det ikke er noen grunn til å tro at det er noe annet enn mennesker som lager kornsirkler, velger vi å gå ut i fra at alle er laget av mennesker inntil vi får tilstrekkelig bevis for at dette ikke stemmer. - Din påstand krever at du har bevis og det er ikke opptil oss andre å motbevise deg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Det at _alle kornsirkler er laget av mennesket_ er like mye en påstand. Det er ikke bevist at ALLE er det. Men dere driter i bevis, det legger dere jo ikke skjul på. "Trenger ikke bevis, jeg bare vet det"? Rampage eller hvem det var, har jo ingen idé om hvor lang tid de blir til på. Hva * mener du med det? Det er ingen bevis som understøtter at _alle_ er laget av mennesker - heller! Du vil ikke forstå det grunnleggende med bevisbyrde? Vi har som sagt 100000000 ganger (jepp, overdrivelse, skyt meg) at mennesker kan fint lage avanserte kornsirkler uten altfor stor jobb og ikke på altfor lang tid. Du mener at noen av disse faller utenfor normen om at mennesker kan lage de, dermed er det opp til deg å komme med konkrete beviser om at det er noe annet osm har laget de, ikke bruke spillefilmen av Titanic til å bevise at Leonardo DiCaprio var ombord i 1912(?). Stråmann, les kjapt igjennom. Det er forsent å bevise at alle sirklene som ikke har blitt videofilmet er laget av en gruppe mennesker, men igjen, det er tullete å ta utgangspunkt i noe annet når det ikke er noe grunnlag for det annet enn et par dokumentarer i ettertid (!!) som påstår det samme uten grunnlag. Dette stiller i samme kategori som homøopati og "vitenskapelige artikler" i ettertid som ikke henger på greip iforhold til originalsituasjonen. Det er vel ingen her som har sag at de er laget av grønne menn? Vi kan også stråmenn skjønner du . Nei, jeg har understreket det et utall ganger, men de liker visst å vri og vende på ting. Host host. Stein i glasshus. Og ja, jeg tror det kalles en metafor så du trenger ikke motbevise at du ikke har gjort det. Edit: Eksempelet med tyngdekraft er ganske greit. Sett at jeg holder denne ballen. Og hevder over internett (med andre ord, du kan ikke se meg) at denne ballen ikke vil falle mot bakken når jeg slipper den. Da mener du at jeg må bevise, med filmbevis at ballen vil sveve oppover. Sett at jeg har fylt denne ballen med en gass som er lettere enn lufta rundt så den faktisk svever oppover, da ville du konkludert med at tyngdekraften faktisk ikke er til å stole på, eller at det må være noe galt med ballen eller forsøket og ikke nok til å konkludere med at tyngdekraft ikke eksisterer. Endret 29. november 2008 av chokke Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du vil ikke forstå det grunnleggende med bevisbyrde? Det er ikke bevist at alle er laget av mennesker, det er bevist at _går an_, og da velger dere å mene at "det er tullete å ta utgangspunkt i noe annet". Hvis det er så utrolig lett og få til avanserte mønstre på kort tid, så kan du jo stikke å få det testet ut selv. - Ingen kornsirkler hittil har vært så kompliserte at mennesker umulig kan ha laget dem over en natt eller to" Men så er det faktisk en stor andel av de som er blitt til på langt under "en natt eller to". Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Du vil ikke forstå det grunnleggende med bevisbyrde? Det er ikke bevist at alle er laget av mennesker, det er bevist at _går an_, og da velger dere å mene at "det er tullete å ta utgangspunkt i noe annet". Hvis det er så utrolig lett og få til avanserte mønstre på kort tid, så kan du jo stikke å få det testet ut selv. Det er lett for mennesker å lage pc-er, betyr ikke at en uten pc-kompetanse kan sette sammen en. Så RO NED STRÅMENNENE. Herregud, evneveike debatt-teknikker. - Ingen kornsirkler hittil har vært så kompliserte at mennesker umulig kan ha laget dem over en natt eller to" Men så er det faktisk en stor andel av de som er blitt til på langt under "en natt eller to". Javel, og har du noe annet enn anektdotisk bevis for denne påstanden? Endret 29. november 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 La meg prøve å forklare deg det igjen:- Vi vet at mennesker er i stand til å lage kornsirkler. Dette har jeg ikke motsagt - Ingen kornsirkler hittil har vært så kompliserte at mennesker umulig kan ha laget dem over en natt eller to. So? Men problemet ditt er at det er mange kornsirkler som er lagd på kortere tid en en natt - Du mener at noen kornsirkler ikke kan være menneskeskapte.Ja, det gjør jeg og mange andre - Vi spør om du har bevis for at dette kan stemme. Se bevisene våre - Du gir oss ingen beviser, men svarer heller med å kreve at vi motbeviser din ubegrunnede påstand.Jeg og andre har kommet med MASSE bevis, men dere vrenger og vrir på alt og alle uten å komme med torverdige bevis selv - Vi er ikke i stand til å bevise utenfor enhver tvil at ALLE kornsirkler er laget av mennesker, men det er ingen grunn til å tro at dette ikke er tilfellet. - Siden det ikke er noen grunn til å tro at det er noe annet enn mennesker som lager kornsirkler, velger vi å gå ut i fra at alle er laget av mennesker inntil vi får tilstrekkelig bevis for at dette ikke stemmer. - Din påstand krever at du har bevis og det er ikke opptil oss andre å motbevise deg. Det er grunn til å tro annet når du faktisk SER på bevisene. Dere har fått bevis, men det virker som om dere overser dem. Jeg og alle andre her har gitt dere hauger av bevis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg