Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Ja, poenget hans satt VIRKELIG. Han sammenligner noen av verdens mest imponerende byggverk med KORN som er LAGT NED. Er du klar over hvor fort det kan gå? Tenk på vanlig gårdsarbeid, her trenger de bare å løpe rundt, måle, og tråkke ned korn med en planke. Det kan bli gjort i løpet av få timer. Eller som jeg selv har skrevet; "Som kan gjøres i løpet av få timer, at worst case noen dager på ett litt avsidesliggende jorde." Han stiller ikke bare spørsmålstegn ved tidsbegrensningen, han stiller spørsmålstegn ved om mennesker kunne klart å lage disse. Og hvem vet hvor lenge disse kornsirklene står før de endelig blir oppdaget. De lages jo langt ute på jordene der ingen faktisk sjekker. Her er forøvrig ett kjapp kikk over en av disse "store perfekte verkene": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry7064369 Endret 29. november 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ja, poenget hans satt VIRKELIG. Han sammenligner noen av verdens mest imponerende byggverk med KORN som er LAGT NED. Noe som var ironi. Etterpå sa du at du tok ironien. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ironien hans lå i at "pyramidene ble vel bygget like raskt". Jeg tar ironien, men han sammenligner fortsatt disse to. Og med den flotte innbakte ironien er konklusjonen hans: Mennesker kan skape ting, bare over lang tid. Derfor pyramidene ble til, men disse figurene i korn ikke er mulige. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Se HELE før du sier noe. Og legg merke til hvor lavt de flyr. Derfor pyramidene ble til, men disse figurene i korn ikke er mulige. Oppfattelsesevnen din har tydeligvis sviktet. Saken er at ting tar tid, og en 300 meter lang kornsirkel, er ikke gjort på en time. Jeg må bare si at det var en helt forferdelig setning, og jeg får ikke helt fram meningen i den .... Han stiller ikke bare spørsmålstegn ved tidsbegrensningen, han stiller spørsmålstegn ved om mennesker kunne klart å lage disse. Jo, det er tidsbegrensning det er snakk om, selv om du har vanskelig med å skjønne det. Jeg er forresten ikke en han. Å påstå at disse er avanserte Du har tydeligvis en formening om at ingenting er avansert når det kommer til kornsirkler. Nei, du ble bedt om å vise at militæret er raskt på pletten ved hver eneste kornsirkel. Det jeg ble bedt om var å vise et bilde og en artikkel, og om du hadde fulgt litt med i stedet for å skumlese, så hadde du fått med deg at jeg aldri har sagt "hver eneste kornsirkel"! Men derimot har det skjedd relativt ofte, men så klart ikke alle. Ett par timer, en natt, ett døgn. Så har man mer eller nok tid på seg. Er jo mange som er blitt til på under den tiden. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ett par timer, en natt, ett døgn. Så har man mer eller nok tid på seg. Er jo mange som er blitt til på under den tiden. Kilde? Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Se HELE før du sier noe. Og legg merke til hvor lavt de flyr. Det kalles taktisk flyvning. Det er noe alle militære helikopterpiloter gjør for å unngå å eksponere seg. Videoen minner veldig om en øvelse, og de ser ikke ut til å ha mye fokus på kornsirkelen. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Sikkert en øvelse, ja. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Sikkert en øvelse, ja. Alton Barnes ligger faktisk nær den største basen for militær trening i England. Her får bl.a. helikopterpiloter opplæring. Salisbury Plain Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Se HELE før du sier noe. Og legg merke til hvor lavt de flyr. Det der er vel ikke nødvendigvis et millitært helikopter. Det første er et helikopter som heter lama som er kjennt for og være værdens høyest flygende helikopter. Det er mange sivile som har dette helikopteret og siden jeg ikke ser noen millitære merkninger på helikopteret anntar jeg at det er et sivilt helikopter fra f.eks en TVkanal eller noe slikt. Personelig syns jeg dette: Er like bra manipulert som dette: Og det tok meg 5 min i photoshop. Hvis du vil finne ut om et bilde er redigert eller ikke kan du hvis du har windows XP professional trykke på høyre musetast og på properties. Da skal du få framm hvilket kamera som er brukt, lukketid, ISO-verdi, klokkeslett, dato, osv. Hvis dette ikke kommer fram i XP professional er bildet redigert. Jeg har bare windows XP mediasenter på den PC'en jeg sitter på nå så jeg får ikke gjordt det. Du har ikke vist til noen bevis på at det har kommet noe millitære til noen kornsirkler, så før du viser dette velger jeg å ikke tro noe på det. Når det kommer til dine andre påstander så har det flere ganger i denne tråden blitt vist at kornsirklene ikke er geometrisk korrekte (og dermed altså menneskelagde (også de mest kompliserte)). Og det er også vist hvordan man enkelt kan lage de mest avangserte sirklene som er vist framm ved hjelp av planker og tau. Dine påstander om hvor lang tid det har tatt er også helt uten dokumentasjon. hva en eller annen kornsirkelhysteriker side påstår er ikke noe værdt. En bonde vil ikke mærke om noen er på jordet hans iløpet av natta og sirkelmakerene har dermed mange timer (ihvertfall over 8-12 timer) og ved noen tilfeller vil de tillogmed ha flere dager til rådighet hvis bonden er på ferie, jobber på noen andre jorder, el. Endret 29. november 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Se HELE før du sier noe. Og legg merke til hvor lavt de flyr. Og HVORDAN klarer de å UNDERSØKE jorda og korna fra helikopteret? De flyr frem og tilbake det ser ut som noen andre har nevnt, at de trener. Derfor pyramidene ble til, men disse figurene i korn ikke er mulige. Oppfattelsesevnen din har tydeligvis sviktet. Saken er at ting tar tid, og en 300 meter lang kornsirkel, er ikke gjort på en time. Min som har sviktet? Hvorfor bruker du bare retoriske triks? Nei, de hadde nok kommet godt igang på en time, men de har nok brukt mange timer. Han stiller ikke bare spørsmålstegn ved tidsbegrensningen, han stiller spørsmålstegn ved om mennesker kunne klart å lage disse. Jo, det er tidsbegrensning det er snakk om, selv om du har vanskelig med å skjønne det. Jeg er forresten ikke en han. Retoriske triks igjen, tidsbegrensning gjør ikke noe umulig. Ihvertfall ikke det å legge ned korn og lage sirkler i korn. Å påstå at disse er avanserte Du har tydeligvis en formening om at ingenting er avansert når det kommer til kornsirkler. Nei, i forhold til alt det andre mennesker har skapt er ikke dette mye avansert og det kan lett gjøres som mange har vist, med planker. Og med tanke på hvor mye "flaws" disse kornsirklene har, så snakker vi ikke akkurat om mesterverk. Nei, du ble bedt om å vise at militæret er raskt på pletten ved hver eneste kornsirkel. Det jeg ble bedt om var å vise et bilde og en artikkel, og om du hadde fulgt litt med i stedet for å skumlese, så hadde du fått med deg at jeg aldri har sagt "hver eneste kornsirkel"! Men derimot har det skjedd relativt ofte, men så klart ikke alle. Og selv om det skjer relativt ofte så er alt du kan vise til en film der ett helikopter flyr frem og tilbake og ser ut til å ikke bry seg om kornsirklen engang, hadde militæret sendt bakkepersonell, du vet, for å faktisk undersøke bakken, så hadde du kanskje hatt ett snev av plausibilitet i påstandene, det skjer dessverre ikke. Ett par timer, en natt, ett døgn. Så har man mer eller nok tid på seg. Er jo mange som er blitt til på under den tiden. Jasså, og hvilke er det og hva slags bevis har du på tidsforbruk på kornsirkler? Annet enn anektodiske bevis der noen har passet på ett jorde i 2007!!!! uten å ta med seg kamera? Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Og hva er det du mener med "retoriske triks"? Bare les hva Alkjeks har svart deg, for jeg gidder ikke å ta samme lekse om og om igjen flere ganger nå. Det nytter ikke. Jasså, og hvilke er det og hva slags bevis har du på tidsforbruk på kornsirkler? Hvilke slags bevis er det _du_ har på tidsforbruk på kornsirkler? Nei, i forhold til alt det andre mennesker har skapt er ikke dette mye avansert Hva med å teste det ut selv? Skaff deg planker og tau og sett i gang. Endret 29. november 2008 av doedskvad Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du argumenterer ikke, du bare lirer av deg fraser som "gikk sikkert like fort å bygge pyramidene" og "er ikke laget på en time". Slikt er bare retoriske fraser for å vinne billige poeng. Alkjeks bare poengterer at du snakker om tidsbegrensning, og poenget er at disse kan lages i løpet av noen timer, i løpet av en natt, og ligger de avsides kan man bruke ett døgn eller flere dager uten at noen oppdager det. Enda ett billig retorisk triks, jeg kan likegjerne sette igang å bygge en lcd-skjerm fra scratch. Jeg har ikke erfaring eller kunnskapene, eller i det hele tatt motivasjonen til å lage en kornsirkel. Det gjør det på ingen måte umulig eller spesiellt avansert, når du tenker på virkemidlene og hva de faktisk gjør (legger ned korn). Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 "gikk sikkert like fort å bygge pyramidene" og "er ikke laget på en time". Slikt er bare retoriske fraser for å vinne billige poeng. Det er dine påstander. Du innså at du misset poenget, og etter å ha blitt konfrontert måtte du fortsatt vri og vende på det. Alkjeks bare poengterer at du snakker om tidsbegrensning Er jo akkurat det jeg sikter til. Du har jo ikke selv noe slags bevis på tidsforbruk heller. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det der er vel ikke nødvendigvis et millitært helikopter.Det første er et helikopter som heter lama som er kjennt for og være værdens høyest flygende helikopter. Det er mange sivile som har dette helikopteret og siden jeg ikke ser noen millitære merkninger på helikopteret anntar jeg at det er et sivilt helikopter fra f.eks en TVkanal eller noe slikt. Det er en Gazelle, militær sådan. Den hører hjemme på en nærliggende base for opplæring av hærens helikopterpiloter. Alle helikopterpiloter i den britiske hæren har en del av sin opplæring her, og det er derfor stadig øvelser i området, noe videoen sannsynligvis er et eksempel på. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 "gikk sikkert like fort å bygge pyramidene" og "er ikke laget på en time". Slikt er bare retoriske fraser for å vinne billige poeng. Det er dine påstander. Du innså at du misset poenget, og etter å ha blitt konfrontert måtte du fortsatt vri og vende på det. Alkjeks bare poengterer at du snakker om tidsbegrensning Er jo akkurat det jeg sikter til. Du har jo ikke selv noe slags bevis på tidsforbruk heller. Det er ikke "mine påstander", det er akkurat hva det er. Retoriske triks som ikke er ment til å fremme debatten. Jeg har ikke noe bevis på tidsforbruk, nei, FORDI JEG TRENGER IKKE BEVIS. Så enkelt er det, jeg fremmer påstanden at man kan lage slike på noen timer, en natt, ja, faktisk flere dager viss det ligger avsidesliggende. Din påstand er at noen blir laget på kort tid. Da må du bevise det. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Det der er vel ikke nødvendigvis et millitært helikopter.Det første er et helikopter som heter lama som er kjennt for og være værdens høyest flygende helikopter. Det er mange sivile som har dette helikopteret og siden jeg ikke ser noen millitære merkninger på helikopteret anntar jeg at det er et sivilt helikopter fra f.eks en TVkanal eller noe slikt. Det er en Gazelle, militær sådan. Den hører hjemme på en nærliggende base for opplæring av hærens helikopterpiloter. Alle helikopterpiloter i den britiske hæren har en del av sin opplæring her, og det er derfor stadig øvelser i området, noe videoen sannsynligvis er et eksempel på. hmm ja du har visst rett. Jeg tok feil av typen. Men gazellen og lamaen er ganske like da, med unntak av bommen bak som er "kledd" på gazellen. Også er gazellen litt større. Jeg så mest på motoren jeg. Endret 29. november 2008 av flesvik Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er jo akkurat det jeg sikter til. Du har jo ikke selv noe slags bevis på tidsforbruk heller. Jeg har ikke sett noen bevis for tidsforbruk fra noen i denne tråden, inkludert deg, meg og Rampage. Du påstår at det har tatt minutter, men kan ikke dokumentere det. Det vi prøver å si er at siden ikke noen kan dokumentere at det har tatt så kort tid, er det ingen grunn til å tro at det ikke har tatt akkurat den tiden det trengs for å fullføre dem av mennesker, enten det er timer, dager eller uker. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har ikke noe bevis på tidsforbruk, nei, FORDI JEG TRENGER IKKE BEVIS. Du trenger det ikke, nei? Det du mener er at hva som helst, enn hvor avansert det er, kan lages av mennesker uansett hvor lang/kort tid det skulle ta. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har ikke noe bevis på tidsforbruk, nei, FORDI JEG TRENGER IKKE BEVIS. Du trenger det ikke, nei? Det du mener er at hva som helst, enn hvor avansert det er, kan lages av mennesker uansett hvor lang/kort tid det skulle ta. Så nå beveger du deg over på stråmenn nå? Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du trenger det ikke, nei? Det du mener er at hva som helst, enn hvor avansert det er, kan lages av mennesker uansett hvor lang/kort tid det skulle ta. Vi snakker fremdeles om kornsirkler? Kornstrå som er lagt ned mot bakken. Kan noen PLEASE vise et eksempel på en korsnsirkel som er så avansert at den umulig kan være laget av mennesker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg