aklla Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kan man ikke gjennom å se hvilke farger en planet har, si noe om gassammensetning i atmosfæren, og dermed si noe om sannsynligheten for liv? aner ikke, men hvor mye vet vi egentlig om hva som kreves for at liv skal oppstå? vi har kun vår planet å forske ut fra, dermed har våre kriterier blitt kravet. forresten: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/23/533444.html - Til nå har vi funnet 273 eller 274 planeter utenfor vårt solsystem. Av disse er to i en beboelig sone i forhold til stjernen. Men problemet er at vi bare kan oppdage de planetene som strengt tatt er for nære sine stjerner til å være beboelige. Det finnes mange, mange fler, sier han. edit: bildet jeg postet er ett relativt bra bilde, det er de solsystemene som kun tar ett par pixler, har også kommet deep space bilder, som viser hundrevis av galaxer på noe om kan se ut som ett sandkorn på himmelen, hver galaxe inneholder trolig milliarder av planeter, så selv om sjansen for lliv på en planet er ~0 så er det ~uendelig med planeter... Endret 29. november 2008 av aklla Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg er HELT sikker på at det finnes liv der ute, og at de prøver og kommunisere med oss. Hadde jeg reist tusener av lysår ut i verdensrommet og funnet en planet med intelligent liv på, så hadde jeg prøvd å kontakte de direkte mens de var våkne, f.eks ved å lande på plassen foran deres hovedkvarter og ropt hei eller noe lignende. Ikke lusket rundt som en annen natteaktiv nisse og skriblet kryptiske sirkelmeldinger i kornåkrene deres langt ute på bondelandet. Kort sagt: Er nattskriblerier i engelske kornåkre det eneste "beviset" på at vi ikke er alene, da foretrekker jeg at vi er alene, for disse nattaktive kornbøyerne er ikke min definisjon av intelligent liv. Ikke de menneskene som "tror" på dette sprøytet heller. Jeg tviler på at du hadde landa på en planet og sagt "Halla folkens!" på en planet der folk flest er livredde for andre vesener. De hadde blitt drept med en gang av militæret for vi ser på andre skapninger som en fiende. Og vi kan ikke tenke at de tenker AKKURAT som oss, og kommunierer AKKURAT som oss. NASA sender ut masse tull ut i universet de også. Barnetegning og ukeblader og informasjon om mennesket og an haug andre ting, i tillfelle noen andre finner det og kontakter oss. Og selv om man går i traktorspor så etterlater man seg fotspor. Jeg undervurderer ikke mennesket, men det er helt umulig å lage en eks. 300m x 300m kornsirkel uten en eneste matematisk feil, på en time. Og hvorfor Aliens ha vann på planeten sin for å kunne leve?? Det da ikke sikkert at de er helt like oss! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Men så er det ingen av disse mønstrene som er mattematisk perfekte, du kan jo se på den helligste av de helligste som har vært vist her i tråden som er beviset på at "mennesket ikke kan ha laget den" og den er på langt nær perfekt. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvilket bilde snakker du om???? Kilder takk (siden dere som tror at vi Jordboere er i eneste i universet er så konservative og vil ha kilder av oss (inteligente folk))!! Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Og selv om man går i traktorspor så etterlater man seg fotspor. Jeg undervurderer ikke mennesket, men det er helt umulig å lage en eks. 300m x 300m kornsirkel uten en eneste matematisk feil, på en time. Kan noen dokumentere at noe lignende har skjedd på en time? Og hva mener du med en "matematisk feil" i en kornsirkel? Og hvorfor Aliens ha vann på planeten sin for å kunne leve?? Det da ikke sikkert at de er helt like oss! Vann er en nødvendighet for liv. Jeg snakker ikke om mennesker, men liv generelt. Men det er fremdeles ikke det diskusjonen handler om Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) De hadde blitt drept med en gang av militæret for vi ser på andre skapninger som en fiende. Derfor det er mistenkelig at militæret alltid er så rask på pletten i forbindelse med kornåkre. Rampage Men så er det ingen av disse mønstrene som er mattematisk perfekte Ser ut som du mener at alt som _ser_ avansert ut av disse kornsirklene, betyr at det ikke _er_ avansert. Hva med å teste det ut ? Endret 29. november 2008 av doedskvad Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Og selv om man går i traktorspor så etterlater man seg fotspor. Jeg undervurderer ikke mennesket, men det er helt umulig å lage en eks. 300m x 300m kornsirkel uten en eneste matematisk feil, på en time. Kan noen dokumentere at noe lignende har skjedd på en time? Og hva mener du med en "matematisk feil" i en kornsirkel? Ja, alle bøndene som har fått besøk i åkrene sine. Kornsirklene er tegnet etter matematiske formler. Mennesker gjør alltid en eller annen feil, når vi skal tegne/lage noe etter slike formler. Men det er mange kornsirkler(de som ikke er laget av folk) som ikke har disse feilene. Og hvorfor Aliens ha vann på planeten sin for å kunne leve?? Det da ikke sikkert at de er helt like oss! Vann er en nødvendighet for liv. Jeg snakker ikke om mennesker, men liv generelt. Men det er fremdeles ikke det diskusjonen handler om Liv på JORDA ja. Men det er faen meg ikke sikkert at det må være det på andre planeter. Det finnes fisker som lever uten lys, og veeldig lite oksygen, så det er mulig at det finnes liv der ute som ikke trenger det vi trenger her på Jorda. Endret 29. november 2008 av Pigeon Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 De hadde blitt drept med en gang av militæret for vi ser på andre skapninger som en fiende. Derfor det er mistenkelig at militæret alltid er så rask på pletten i forbindelse med kornåkre. "Det er ikke noe å se på her....Dere så INGENTING! okay?" sier de. Men hvis det ikke er noe spesielt med kornsirkler, hvorfor bryr militæret seg?? Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ja, alle bøndene som har fått besøk i åkrene sine. Kornsirklene er tegnet etter matematiske formler. Mennesker gjør alltid en eller annen feil, når vi skal tegne/lage noe etter slike formler. Men det er mange kornsirkler(de som ikke er laget av folk) som ikke har disse feilene. Inntil noen kan bevise at det har skjedd på en time, velger jeg å ikke tro på det. Kan du gi eksempel på en "matematisk formel" som er umulig å følge? Vann er en nødvendighet for liv. Jeg snakker ikke om mennesker, men liv generelt. Men det er fremdeles ikke det diskusjonen handler omLiv på JORDA ja. Men det er faen meg ikke sikkert at det må være det på andre planeter. Det finnes fisker som lever uten lys, og veeldig lite oksygen, så det er mulig at det finnes liv der ute som ikke trenger det vi trenger her på Jorda. Ja, hvis vi skal ignorere all kjent vitenskap, kan vi også se for oss at andre planeter er frigjort fra tyngdekraften, og skapningene som lever der derfor kan bli store som fjell. De bryr seg ikke om andre fysiske lover heller, og suser gjennom verdensrommet med millioner ganger lysets hastighet. I tillegg lever de evig. Fantasien har få begrensininger. "Det er ikke noe å se på her....Dere så INGENTING! okay?" sier de. Men hvis det ikke er noe spesielt med kornsirkler, hvorfor bryr militæret seg?? Det er kun du og doedskvad som påstår at militæret bryr seg. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 De hadde blitt drept med en gang av militæret for vi ser på andre skapninger som en fiende. Derfor det er mistenkelig at militæret alltid er så rask på pletten i forbindelse med kornåkre. Rampage Men så er det ingen av disse mønstrene som er mattematisk perfekte Ser ut som du mener at alt som _ser_ avansert ut av disse kornsirklene, betyr at det ikke _er_ avansert. Hva med å teste det ut ? Militæret er faktisk ikke så rask på pletten, faktisk kunne de ikke brydd seg mindre, du har funnet ett bilde av ett helikopter, som ikke sier noe om når det kom der eller ei. Og såvidt jeg forstod DIN egen link så oppfordret militæret pilotene sine til å ikke bry seg, men det de gjorde når de fløy over slikt hadde de ikke kontroll over. Jeg mener det at alle kornsirklene er laget av mennesker, og påstander om at det "er for avansert for mennesker å lage" er helt komplett latterlig, når du ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene. Og det at disse ikke er symmetriske og ikke perfekte, vitner om at det er laget av mennesker, og selv om det hadde vært perfekte figurer. Hadde det fortsatt ikke vært noe plausibelt iforhold til ikke-menneskelig aktivitet. Og selv om man går i traktorspor så etterlater man seg fotspor. Jeg undervurderer ikke mennesket, men det er helt umulig å lage en eks. 300m x 300m kornsirkel uten en eneste matematisk feil, på en time. Kan noen dokumentere at noe lignende har skjedd på en time? Og hva mener du med en "matematisk feil" i en kornsirkel? Ja, alle bøndene som har fått besøk i åkrene sine. Kornsirklene er tegnet etter matematiske formler. Mennesker gjør alltid en eller annen feil, når vi skal tegne/lage noe etter slike formler. Men det er mange kornsirkler(de som ikke er laget av folk) som ikke har disse feilene. Og hvorfor Aliens ha vann på planeten sin for å kunne leve?? Det da ikke sikkert at de er helt like oss! Vann er en nødvendighet for liv. Jeg snakker ikke om mennesker, men liv generelt. Men det er fremdeles ikke det diskusjonen handler om Liv på JORDA ja. Men det er faen meg ikke sikkert at det må være det på andre planeter. Det finnes fisker som lever uten lys, og veeldig lite oksygen, så det er mulig at det finnes liv der ute som ikke trenger det vi trenger her på Jorda. Tegnet etter mattematiske formler? De er designet, etter ulike typer mønstre, som oftest aldri perfekte. Faktisk er det ingen av de avanserte figurene som er perfekte. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Militæret er faktisk ikke så rask på pletten, faktisk kunne de ikke brydd seg mindre Og det kan du si med sikkerhet? I england er de faktisk det, det er kun ignorant å si noe annet. Sjekk div dokuer, f. eks ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene. I løpet av lang tid, ja. Pyramidene ble vel til like kjapt. Og det at disse ikke er symmetriske og ikke perfekte Hvorfor er de ikke symmetriske eller 'perfekte? "er for avansert for mennesker å lage" er helt komplett latterlig, når du ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene. Så du mener det ikke finnes noe 'avansert', da, fordi mennesker faktisk klarer å lage imponerende verk osv. alskfjas; Inntil noen kan bevise at det har skjedd på en time Og hvor mye tid skal til før en kornsirkel er laget, etter hva du selv vet? Endret 29. november 2008 av doedskvad Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hahahaha, du sammenligner seriøst ikke pyramidene med å legge ned noe korn? Som kan gjøres i løpet av få timer, at worst case noen dager på ett litt avsidesliggende jorde. Hvorfor de ikke er det? Fordi de er menneskelagde, og selv om mennesker kan lage helt perfekte figurer. Så klarer de det som oftest ikke, og ihvertfall ikke på de største figurene. Man ser med en gang man kikker litt nærmere at de ikke er perfekte. Som påvist i denne tråden flere ganger. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Vær litt mindre teit. Du sa "ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene.", og du burde fått med deg den ironiske tonen. Greien din er at du mener ingenting er avansert, selv hvor avansert det ser ut. Foreslår at du samler en gjeng og drar på en "oppdagelestur" til en kornåker, og prøver å lage en ved hjelp av planker og tau. Da kan du jo se hvor vidt det blir avansert eller ikke. Og grunnen til at du/dere nekter å gå med på at militæret er et faktum, er fordi det motstrider teoriene deres, da det indikerer hva de spekulerer i. ' Endret 29. november 2008 av doedskvad Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vær litt mindre teit. Du sa "ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene.", og du burde fått med deg den ironiske tonen. Greien din er at du mener ingenting er avansert, selv hvor avansert det ser ut. Foreslår at du samler en gjeng og drar på en "oppdagelestur" til en kornåker, og prøver å lage en ved hjelp av planker og tau. Da kan du jo se hvor vidt det blir avansert eller ikke. Og grunnen til at du/dere nekter å gå med på at militæret er et faktum, er fordi det motstrider teoriene deres, da det indikerer hva de spekulerer i. ' Jeg ser ironiforsøket ditt, men med tanke på at du mener det er avansert og derfor ikke kunne vært gjort av mennesker, er en helt latterlig innstilning, med tanke på hva vi har skapt. Og så trekker du fram i en ironisk tone det der. Viser bare hvor lite du har å gå på. Joda, det er masse som er avansert, herregud, tenk på pc-en du sitter på i det hele tatt. Men disse kornsirklene, vel de er rimelig avanserte, det krever planlegging og det krever masse erfaring og det er ganske simpel teknikk som skal til, det krever som sagt, bare planlegging, erfaring og litt god tid. Det er ikke akkurat som om de største ble laget av nybegynnere. Problemet er å argumentere for hvordan det ikke skulle bli menneskeskapt, og argumentet at det er "for avansert" er jo helt hinsides all fornuft, når du ser på alt annet vi har skapt og det er ingen grunn til at aliens skal snike seg ned til jorda midt på natta uoppdaget for å lage noen relativt fine figurer. Nekter å gå med på militæret? Haha, det ENESTE du har vist oss er ett bilde av ett helikopter som flyr over en åker der det allerede går mennesker. Jeg lurer veldig på hvordan de klarer å ta prøver og undersøke jorda fra helikopteret. Hvilke teorier er det ett bilde av ett helikopter motstrider? At mennesker har laget disse figurene? Ja, det gir jo virkelig mening. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er tydeligvis du som ikke oppfattet det. Din uttalelse om at "ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene" forklarer ikke at ingenting er for avansert, selv om du fremstiller det sånn. aliens skal snike seg ned til jorda midt på natta Jeg har sagt utrolig mange ganger nå at jeg utelukker såkalte "aliens", om det er noe annet enn menneskeskapt så dreier det seg sannsynligvis om naturfenomener, så la være å vri på det. Haha, det ENESTE du har vist oss er ett bilde av ett helikopter Et bilde var alt jeg ble bedt om. Du får hver så god se diverse dokumentarer og lese deg gjennom alt du vil eller kanskje ikke vil. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hva definerer du egentlig som litt god tid ? Endret 29. november 2008 av doedskvad Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 alskfjas;Inntil noen kan bevise at det har skjedd på en time Og hvor mye tid skal til før en kornsirkel er laget, etter hva du selv vet? Kommer selvfølgelig an på hvor stor sirkel som skal lages, hvor mange folk som skal gjøre det, og hvilke redskaper de har til rådighet. Erfarne folk skulle få veldig mye gjort i løpet av en natt. Og grunnen til at du/dere nekter å gå med på at militæret er et faktum, er fordi det motstrider teoriene deres, da det indikerer hva de spekulerer i. Nei, grunnen er at det fins ikke grunn til å tro at militæret noen gang har brydd seg. Enkeltpersoner, kanskje. Hadde jeg tilfeldigbis fløyet forbi en kornsirkel i et helikopter hadde jeg nok tatt en ekstra titt, de er jo fascinerende å se på. Sier du at jeg er barnslig?? Jeg har da ikke sagt at ALLE sirklene blir laged av aliens. Noen blir laget av mennesker, men de er ikke så avanserte som de som ikke kan være laget av folk. Jeg er 28 år btw. Og eg har heller aldri trodd på julenisse eller påskeharen. Kan du ikke vise oss disse ekstremt avanserte sirklene, som umulig kan være laget av mennesker. Hvorfor er det mindre sannsynlig at julenissen har laget disse sirklene enn at grønne menn har gjort det? Vi har jo ikke bevis for noen av delene. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er tydeligvis du som ikke oppfattet det. Din uttalelse om at "ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene" forklarer ikke at ingenting er for avansert, selv om du fremstiller det sånn. Jeg må bare si at det var en helt forferdelig setning, og jeg får ikke helt fram meningen i den. Noen kornsirkler er relativt simple figurer, som kan lages med litt planlegging og litt god tid. Å påstå at disse er avanserte er direkte latterlig og da ignorerer du alt som heter historie i forhold til menneskelig kreativitet. Men så er vel også pyramidene ett naturfenomen? aliens skal snike seg ned til jorda midt på natta Jeg har sagt utrolig mange ganger nå at jeg utelukker såkalte "aliens", om det er noe annet enn menneskeskapt så dreier det seg sannsynligvis om naturfenomener, så la være å vri på det. Vel, fint, men majoriteten av de som mener det har ikke-menneskelige årsaker heller mot aliens. Jeg lurer fortsatt på hva slags naturfenomen som lager ulike figurer i kornåkre. Særlig når det er så mange mennesker som har laget disse og man vet akkurat hvordan man skal lage slike. Så er det en tungvind og lite plausibel løsning å hevde "naturfenomen" og ikke at mennesker har laget de. Haha, det ENESTE du har vist oss er ett bilde av ett helikopter Et bilde var alt jeg ble bedt om. Du får hver så god se diverse dokumentarer og lese deg gjennom alt du vil eller kanskje ikke vil. Nei, du ble bedt om å vise at militæret er raskt på pletten ved hver eneste kornsirkel. Det du presterte å vise var et helikopter som fløy over en slik en. Jeg spør igjen, hvordan tar de prøver fra lufta? Hva definerer du egentlig som litt god tid ? Ett par timer, en natt, ett døgn. Så har man mer eller nok tid på seg. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg mener det at alle kornsirklene er laget av mennesker, og påstander om at det "er for avansert for mennesker å lage" er helt komplett latterlig, når du ser hva mennesker har konstruert og laget opp igjennom årene. Og det at disse ikke er symmetriske og ikke perfekte, vitner om at det er laget av mennesker, og selv om det hadde vært perfekte figurer. Hadde det fortsatt ikke vært noe plausibelt iforhold til ikke-menneskelig aktivitet. I løpet av lang tid, ja. Pyramidene ble vel til like kjapt. Hahahaha, du sammenligner seriøst ikke pyramidene med å legge ned noe korn? Som kan gjøres i løpet av få timer, at worst case noen dager på ett litt avsidesliggende jorde. Jeg ser ironiforsøket ditt, men med tanke på at du mener det er avansert og derfor ikke kunne vært gjort av mennesker, er en helt latterlig innstilning, med tanke på hva vi har skapt. Og så trekker du fram i en ironisk tone det der. Viser bare hvor lite du har å gå på. Joda, det er masse som er avansert, herregud, tenk på pc-en du sitter på i det hele tatt. Men disse kornsirklene, vel de er rimelig avanserte, det krever planlegging og det krever masse erfaring og det er ganske simpel teknikk som skal til, det krever som sagt, bare planlegging, erfaring og litt god tid. Det er ikke akkurat som om de største ble laget av nybegynnere. Problemet er å argumentere for hvordan det ikke skulle bli menneskeskapt, og argumentet at det er "for avansert" er jo helt hinsides all fornuft, når du ser på alt annet vi har skapt og det er ingen grunn til at aliens skal snike seg ned til jorda midt på natta uoppdaget for å lage noen relativt fine figurer. Jeg må bare si at det var en helt forferdelig setning, og jeg får ikke helt fram meningen i den. Noen kornsirkler er relativt simple figurer, som kan lages med litt planlegging og litt god tid. Å påstå at disse er avanserte er direkte latterlig og da ignorerer du alt som heter historie i forhold til menneskelig kreativitet. Men så er vel også pyramidene ett naturfenomen? Rampage, leser du i hele tatt hva du selv skriver?! Og tar du virkelig ikke poenget til doedskvad? Poenget er: *trommevirvel* TIDSBEGRENSNING! Selvfølgelig har vi mennesker laget avanserte ting, pyramidene, stonehenge, og i nyere tid, bare se på Dubai. Men det tok ikke en natt, for å si det slik. Kornsirklene dukker opp på kort tid, og mange av de er ganske avanserte i forhold til tidsbegrensningen. Og folk bør virkelig skjerpe seg. Når man kaller motdebattanten sin for barnslig, er man ikke mer enn barnslig selv. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Occam's razor - den simpleste forklaringen tenderer mot å være den riktige. Morsomt at det er så mange som desperat forsøker å tilstrebe en høyere mening med slike "fenomen", dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg