aklla Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 jeg scannet bildet for ukjente objekter, og gjett hva jeg fant... jepp, tror du ikke forsvaret hadde gjemt ett jagerfly der, sikkert for å sjekke ut kornsirkelen Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fritidsproblemer? skal ikke mer til enn å få fatt i et par dokumentarer, før du ser det i levende film. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fritidsproblemer? skal ikke mer til enn å få fatt i et par dokumentarer, før du ser det i levende film. tok hele 5 minutter i paint å lage det Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Paint...? Som sagt. Få fatt i noen dokuer så ser du det i bevegelse. Skjedde (ofte) i England. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Vis meg et bilde eller en artikkel. Nå som du har fått det kan du få svare på; Hvilke beviser er det du har for at _alle_ kornsirkler er menneskelagd? Bare det at det er mulig ved hjelp av planker og tau beviser ikke at alle har samme opphav. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Nå som du har fått det kan du få svare på; Hvilke beviser er det du har for at _alle_ kornsirkler er menneskelagd? Bare det at det er mulig ved hjelp av planker og tau beviser ikke at alle har samme opphav. Det beviser heller ikke at de andre har en annen årsak, noe du hevder. Hvilke beviser har du for at de ikke er menneskelagd? Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg hevder ikke det, nei. Har ikke påstått det er _bevist_ at de har andre eller flere årsaker, jeg har sagt jeg _tror_ det, fordi det er sannsynlig når mennesker aldri har blitt avslørt i å lage de, og heller ikke kan klare å lage så gigantiske (2-300 meter) kornsirkler på kort tid, i de tilfeller de har blitt til så raskt. Slutt å "bortforklar" med nye spørsmål når du får et spørsmål selv (selvom det ikke hovedsakelig var til deg uansett); Hvilke beviser er det du har for at _alle_ kornsirkler er menneskelagd? Bare det at det er mulig ved hjelp av planker og tau beviser ikke at alle har samme opphav. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg hevder ikke det, nei. Har ikke påstått det er _bevist_ at de har andre eller flere årsaker, jeg har sagt jeg _tror_ det, fordi det er sannsynlig når mennesker aldri har blitt avslørt i å lage de, og heller ikke kan klare å lage så gigantiske (2-300 meter) kornsirkler på kort tid, i de tilfeller de har blitt til så raskt. Slutt å "bortforklar" med nye spørsmål når du får et spørsmål selv (selvom det ikke hovedsakelig var til deg uansett); Hvilke beviser er det du har for at _alle_ kornsirkler er menneskelagd? Bare det at det er mulig ved hjelp av planker og tau beviser ikke at alle har samme opphav. Det impliserer at du mener at det er noe annet enn menneskelagd. Grunnen til at det ikke er noen annen grunn til å tro at det er noe annet enn menneskelagd ganske enkelt fordi det ikke er noe annet. Eneste vi har å gå på er at det faktisk er mennesker som har lagd de, vist at de klarer å lage noen av de, og selv om det ikke er observert er det ikke dermed sagt det ikke har skjedd når det har skjedd noen andre. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Grunnen til at det ikke er noen annen grunn til å tro at det er noe annet enn menneskelagd ganske enkelt fordi det ikke er noe annet. Det vet man jo faktisk ikke (enda). faktisk er mennesker som har lagd de, vist at de klarer å lage noen av de Noen av de har jeg ikke vanskelig for å gå med på, men det bekrefter ikke at absolutt alle er det. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det vet man jo faktisk ikke (enda). Noen av de har jeg ikke vanskelig for å gå med på, men det bekrefter ikke at absolutt alle er det. Som sagt, en har ikke noe annet å gå på som kan lage de. Og det er vist flere ganger at mennesker kan lage ganske utrolige sirkler i første omgang. Hva skiller de du har vanskelig å tro er menneskelagd kontra de du aksepterer er menneskelagd? Er det fordi de ser avansert ut? Isåfall, hvordan kan du uttale deg om hva som er vanskelig å lage av kornsirkler og ikke? Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ta utgangspunkt i de som er blitt til på kort tid, som er flere hundre meter store, med avanserte mønstre. Hvis mennesker skulle laget det, så måtte de først og fremst ha vært en stor gruppe, for det andre - er det ikke ganske merkelig at de aldri har blitt sett/avslørt, jo. Og jo større menneskegruppen er, jo lettere skal det jo være for andre å observere hva som foregår. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ta utgangspunkt i de som er blitt til på kort tid, som er flere hundre meter store, med avanserte mønstre. Hvis mennesker skulle laget det, så måtte de først og fremst ha vært en stor gruppe, for det andre - er det ikke ganske merkelig at de aldri har blitt sett/avslørt, jo.Og jo større menneskegruppen er, jo lettere skal det jo være for andre å observere hva som foregår. Men da sitter vi igjen med spørsmålet om hvorfor det ikke har blitt observert at en sirkel har blitt til. Hvor kort tid snakker vi om? Og igjen, hvilket grunnlag har du for å si hva som er avansert? Noe kan se dritavansert ut, men bestå av en simpel funksjon. Tar heller ikke så altfor lang tid å vandre en hel sirkel med en planke, tre-fire personer kan jobbe rimelig effektivt iløpet av en natt og en haug med tråder. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Men da sitter vi igjen med spørsmålet om hvorfor det ikke har blitt observert at en sirkel har blitt til. Hvor kort tid snakker vi om? Med kort tid, mener jeg de av sirklene som er blitt til på alt fra minutter til rundt en time. Og likevel har en størrelse på flere hundre meter. Og igjen, hvilket grunnlag har du for å si hva som er avansert? Noe kan se dritavansert ut, men bestå av en simpel funksjon. Du vil kanskje se forskjell på f. eks disse: Tar heller ikke så altfor lang tid å vandre en hel sirkel med en planke, tre-fire personer kan jobbe rimelig effektivt iløpet av en natt og en haug med tråder. Sånn vil en kornsirkel med mennesker i, se ut: Skulle ikke være så veldig vanskelig å observere noe sånt, heller. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Skulle ikke være så veldig vanskelig å observere noe sånt, heller. Det er om dagen, du sier de blir laget over natten. Vis meg et bilde av en kornsirkel om natten med mennesker. En mørk natt, hvor det typisk kan bli laget kornsirkler. Ikke regner jeg med at de som holder oversikt sitter i et helikopter hele natten, dermed blir bildet misvisende med tanke på at de ser i en mye mindre vinkel. Den "fantastisk" avanserte sirkelen er ikke umulig å lage, det er mer enn nok spor og algoritmer å følge. I tillegg om en har laget mange sirkler før, så har en god erfaring med det og dermed kan lage mer avanserte mønstre. Se på det som et stykke kunst, maleri eller en statue. Igjen, hva som for meg kan virke uvirkelig (for eksempel disse kjempestatuene, sfinksen for eksempel) og ser uvirkelige ut, må bare godta det faktum at det mest sannsynlig er menneskelagd og ingen grunn til å tilegne det noe annet om du ikke har veldig lyst. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 at det mest sannsynlig er menneskelagd Ja, mest sannsynlig, men det er ikke noe man vet hundre prosent pr i dag. Det skal fint gå an å se bevegelse ved en like stor gruppe som bildet over viser. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Midt på natta når ingen sitter og i det hele tatt kikker langt utover jordene? Nei, man vet at alle disse kornsirklene er menneskelagd fordi vi vet at mennesker har kapasiteten, tiden og oppfinnsomheten til å gjøre det. Derimot er alle andre tullepåstander (der fluer ligger med tunger ute) ikke dekkende for noen andre fenomen, hverken naturlige eller ekstraterrestrielle. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Ja, mest sannsynlig, men det er ikke noe man vet hundre prosent pr i dag. Det skal fint gå an å se bevegelse ved en like stor gruppe som bildet over viser. Hvordan klarer en å se bevegelse i mørket når de går i mørkt (regner ikke med de går i lyst ihvertfall). I tillegg til at det er bevegelse i været (vind) og det får kornet til å svaie og reflektere noe lys. Det er faktisk vanskelig å se folk langs veien som går om kvelden (det er ikke bekmørkt engang) med litt opplysning, fra bilen eller gatelys. Så når en sitter flere 100talls meter unna en kornsirkel så skjønner jeg godt at de ikke har sett noe. Derimot er alle andre tullepåstander (der fluer ligger med tunger ute) ikke dekkende for noen andre fenomen, hverken naturlige eller ekstraterrestrielle. Det jeg ikke skjønner ang. snakket om fluer er at det er mange døde fluer inni sirkelen (det vil si der kornet er bøyd). Hvor lett er det å finne fluer blant kornene som står? Endret 27. november 2008 av chokke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 at det mest sannsynlig er menneskelagd Ja, mest sannsynlig, men det er ikke noe man vet hundre prosent pr i dag. Det skal fint gå an å se bevegelse ved en like stor gruppe som bildet over viser. ingen vet 100% sikkert om det er mennesker, ufo`r eller løpske traktorer som leker seg om natten som lager dem. dette må vel gå på hva som er sansynlig og ikke... det finnes sikre beviser for at mennesker har laget korn-sirkler(noen ihvertfall), etter det jeg har sett her finnes det ingen sikre bevis for at det er UFO/lys-stråler/kuler eller lignende. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 ingen vet 100% sikkert om det er mennesker Er jo det jeg også sier. det finnes sikre beviser for at mennesker har laget korn-sirkler(noen ihvertfall) Det betyr ikke at absolutt alle har samme årsak, som du sier "noen ihvertfall". Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det betyr ikke at absolutt alle har samme årsak, som du sier "noen ihvertfall". Jeg sier at det ikke er noen grunn til å se bortifra at resten er menneskelagd og. Det er absolutt ingen ting som tilsier at det ikke skulle være mennesker selv om de ikke har blitt filmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg