Datasmurf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei! Jeg bor i et bokollektiv med 16 andre. Jeg har merket etter hvert som det ble kaldere ute at det trekker veldig fra vinduene mine. Jeg har prøvd å legge gardinene oppi for å forhindre dette, men det har ikke hjulpet så mye. Dette er noe jeg merker når jeg skal legge meg, da det er iskaldt i og ved senga. Når jeg våkner, er jeg alltid tett i nesa, men dette kan også være støv. Jeg har en ovn jeg setter på når det blir for kaldt, men den klarer ikke å varme opp hele rommet, bare rundt der den står, så ofte er jeg varm på en side av kroppen og kald på den andre. Svært irriterende. Er det noe jeg kan gjøre noe med? Huseieren nekter for at det trekker og sier at jeg innbiller meg ting. Dette gjelder forøvrig for kompisen min også. Vi føler vi fryser balla av oss på hvert vårt rom og aner ikke hva vi skal gjøre. Så, what to do? Mvh, .sjur "Datasmurf" Lenke til kommentar
War Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Er det gummilist mellom karm og vindu? Er luftekanalen open?/ evt den i vegg. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) legg varmeflasker i sengen "midlertidig løsning" Evt. bruk silikon eller skift rammer. Endret 9. november 2008 av Lubben Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Vel, vi får ikke gjøre noe med bopelen, ikke henge opp bilder på veggene engang. Så å begynne med silikon eller skifte rammene tviler jeg jeg får begynt med. Det er ikke gummilist mellom karm og vindu og det eksisterer ingen luftekanal på vinduene. Det er en høyt på veggen over bokhylla mi som jeg ikke får tak i, selv ikke når jeg står på stol e.l. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 gummilister får du billig på clas ohlson og festes med lim på baksiden slik at de lett kan fjernes igjen. Betaler du ikke for strøm så se på en ovn med vifte, f.eks. en byggovn fra byggmakker eller clas til 2-300kr på 2000w. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 På de listene er det dobbelsidig tape som løsner om du nyser så huseger kan ikke klage om du slenger på det, tar ca 1 min å sette opp og 3 sec å ta ned. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 He he, okay. Da blir det å komme seg inn til Trondhjem for å kjøpe lister. Irriterende at jeg må ta tog i over 2 timer hver vei for å fikse trekket i vinduene Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det trenger du ikke. Clas Ohlson har internettbutikk og sender i posten. Men det er selvsagt mye morsommere å gå i butikken. Bare at man ofte ender opp med mer enn man tenkte Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har faktisk lignende problem selv. Bare at her er det vinduet som ikke vil helt inn til listene. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 hadde dritt i hva huser sier, det er du som bor der Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har faktisk lignende problem selv. Bare at her er det vinduet som ikke vil helt inn til listene. får du ikke lov til å mekke kan du tape på tetningslister på karmen og på vinduet slik at listene klemmer mot hverandre, det burde hjelpe litt Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 hadde dritt i hva huser sier, det er du som bor der He he, gjør jeg noe, trekker han tilbake hele depositumet og mener jeg har ødelagt bopelen. Da vi prøvde å fikse internett på rommene til meg og kompisen min, tok han nettet til hele huset i 2 uker fordi han mente vi ødela. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 trodde det var noen man kunne klage til men husker ikke hvem det skulle være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå