Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Store Lamborghini Tråden- Les første post før dere svarer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle biler var bedre før... :love:
Definitivt ikke. Må kanskje være utseendemessig.

Hehe. Mente utseendemessig.

Så faktisk en test på Fifth Gear hvor de fikk en eller annen fjås til å finne forskjellen på en bil til ca. 60000kr og en til godt over millionen. Den billigste var en "gammel" Mercedes S-klasse og den dyreste var en ny Mercedes S-klasse. Det var jammen så vidt de fant forskjellen gitt. Helt sykt. Men det er en annen vise.

Lenke til kommentar

Er et konseptbilde som dukket opp for en stund siden, men jeg kan ikke nå i farten finne noe bevis for at det faktisk er ekte. Fullt mulig at det er en ivrig photoshopper som har lekt seg med en gallardo, men kul var den nå uansett =)

Lenke til kommentar

Hvis du sier at Audi har fjernet "sjelen" til lamborghini så tar du helt feil =) Ja, den første gallardoen var kanskje ikke så gal, men du må tenkte på at eldre lamborghinier var komplett ubrukelig sånn praktisk sett.

Når du ser på lp640, reventon eller den nye 4dørs konseptet, så må du da innrømme at lamborghini folka er gale ?

Lenke til kommentar
Hvis du sier at Audi har fjernet "sjelen" til lamborghini så tar du helt feil =) Ja, den første gallardoen var kanskje ikke så gal, men du må tenkte på at eldre lamborghinier var komplett ubrukelig sånn praktisk sett.

Når du ser på lp640, reventon eller den nye 4dørs konseptet, så må du da innrømme at lamborghini folka er gale ?

Markedet er mettet med biler som er brukevennlige, raske og har plass til hele familen. Jeg har en gammel utslitt fransk(!) bok jeg fikk på tidlig 90 tall, som guttunge forelska jeg meg i de råe formene og brutaliteten på disse bilene. At de lager 2+2er har jeg null problem med, da de lagde denne( En Lambo 400gt)post-163290-1227713055_thumb.jpg

Problemet ligger (synes jeg) i plattformdelingen. Går man en ny lambo litt mer i sømmene er det mange deler som blir brukt i andre biler(motorer også). Hvis du ser noen bilder fra 80 tallets "assemblyline" av lamboer ser du at de ble bygd på en ganske liten fabrikk med lokalansatte og ble testkjørt på smale italienske veier.

Skulle jeg være så heldig å fått muligheten til å kjøpe en superbil, ville jeg sørget for at den ikke har Audimotor.

Lenke til kommentar

Er det ikke Audi som bruker lamborghini-motor da? :p Hvis du føler det slik kan du vel bare kjøpe deg en gammel Lamborghini, ingen som tvinger deg til å kjøpe en ny. Syns lambo har vært veldig flink med interiørdesign, selvom mye stammer fra Audi. Sammenlign interiøret i en F430 og en Gallardo, jeg vet hvilken jeg ville valgt.

post-115792-1227714659_thumb.jpgpost-115792-1227714667_thumb.jpg

post-115792-1227714678_thumb.jpgpost-115792-1227714705_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nå har det seg faktisk slik at nyeste modellen av S8 har en nedjustert gallardo motor som yter 450 hk kontra 500 i gallardo standard versjon. men uansett, det er noe spesielt ved lamborghini. bilene de lager er bare.. EKSTREMT råe !

hadde jeg bare hatt råd..

så forresten en oransje gallardo rett ved her jeg bor for 2 mnd siden. RÅ!

forresten igjen; la meg rett bak en svart gallardo på vei inn mot Gøteborg i sommer. lyden som møtte meg var.. vill. Hele xc 70 n min ristet rett og slett (og for å si det sånn, den bilen har GOD isolering)

kom så inn i en tunnel hvor gallardoen ga bånn pinne, det var det råeste jeg har hørt.

f_DSC00009m_a097716.jpg

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar
nå har det seg faktisk slik at nyeste modellen av S8 har en nedjustert gallardo motor som yter 450 hk kontra 500 i gallardo standard versjon. men uansett, det er noe spesielt ved lamborghini. bilene de lager er bare.. EKSTREMT råe !

hadde jeg bare hatt råd..

så forresten en oransje gallardo rett ved her jeg bor for 2 mnd siden. RÅ!

forresten igjen; la meg rett bak en svart gallardo på vei inn mot Gøteborg i sommer. lyden som møtte meg var.. vill. Hele xc 70 n min ristet rett og slett (og for å si det sånn, den bilen har GOD isolering)

kom så inn i en tunnel hvor gallardoen ga bånn pinne, det var det råeste jeg har hørt.

f_DSC00009m_a097716.jpg

Sjekk dine fakta.

Motoren er bygd i tyskland, av tyskere. "Gallardo er utstyrt med en V10 motor basert på Audis gamle, femsylindrede rekkedesign. 5,0-literen er i bunn og grunn Audis 4,2-liter V8 (montert i bl.a. Audi S4, Audi A6, Audi A8 og Audi Q7, med to ekstra sylindre og en noe mindre boring."

-tatt fra Wikipedia om Gallardo motoren.

Jeg synes det er en sjelløs bil med litt sånn playboypreg. Rattet er f.eks rett ut fra en RS4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...