Inc Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jhaa, den dingsen som står/er montert under en mengde kameraer. Det som får kameraet til å fremstå som en bodybuilder, ett kamerahus på steorider! Nå slakter jeg alle over en kam og særlig siden jeg er rimelig fersk i gamet. Jeg forstår poenget med "utstyret" men hvorfor i all verden kjøper folk dette fremfor å investere i bedre optikk,blitz osv osv? Batterilevetiden holder da i lange baner til den generelle amatør i gata og vertikalgrepet er jo en vits hvis man ikke i utgangspunket klarer å ta portretter f.eks... Bare min lille forundring over dette. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Tja. Hvis du bare knipser og ikke trenger lang tid til å komponere bildet, så har det veldig lite å si om du bruker vertikalgrep eller ikke. Men i situasjoner hvor du sitter og venter på motivet og må holde kameraet lenge i vertikal posisjon, så skal jeg love deg at du merker fort forskjell i høyre skulder. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Og ikke bare det. Jeg har for eksempel batterigrep på 350D'en min. Eneste grunnen er at det gir bredere tak, da grepet i utgangspunktet er beregnet for folk med veldig små fingre. De få gangene jeg kjører håndholdt og vertikalt er det en befrielse kontra uten. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det var et av det første jeg kjøpte til 400Dén,men når jeg bytta den til 30D så ser jeg ingen vits til og investere i en ny,da kameraet er stort nok for meg. Det eneste jeg savner er å ha utløserknappen lett tilgjengelig når jeg ta bilder på høykant. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jhaa, den dingsen som står/er montert under en mengde kameraer. Det som får kameraet til å fremstå som en bodybuilder, ett kamerahus på steorider!Nå slakter jeg alle over en kam og særlig siden jeg er rimelig fersk i gamet. Jeg forstår poenget med "utstyret" men hvorfor i all verden kjøper folk dette fremfor å investere i bedre optikk,blitz osv osv? Batterilevetiden holder da i lange baner til den generelle amatør i gata og vertikalgrepet er jo en vits hvis man ikke i utgangspunket klarer å ta portretter f.eks... Bare min lille forundring over dette. På pentax/samsung har en jo også muligheten til å ha fjernkontroll og ekstra minnekort i batterigrepet itillegg til ekstra batteri. En annen ting er jo at et batterigrep forlenger horisontalgrepet også, slik at det passer bedre for personer med store hender. Så kommer jo også de andre fordelene som er nevnt over. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 På pentax/samsung har en jo også muligheten til å ha fjernkontroll og ekstra minnekort i batterigrepet itillegg til ekstra batteri. En annen ting er jo at et batterigrep forlenger horisontalgrepet også, slik at det passer bedre for personer med store hender. Så kommer jo også de andre fordelene som er nevnt over. Er det ikke Pentax/Samsung du også får raskere skuddtakt ved bruk av grepet ? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Nikon D300 du tenker på? 6bps uten og 8bps med. Skuddtakten kommer som en bonus, ergonomien på kameraet er en helt ny verden. Trådstarter: Prøv grep selv så finner du fort ut hvor flott det er... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Nikon D300 du tenker på? 6bps uten og 8bps med. Skuddtakten kommer som en bonus, ergonomien på kameraet er en helt ny verden. Trådstarter: Prøv grep selv så finner du fort ut hvor flott det er... Har prøvd, men det er ikke sakens kjerne. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Handikap-grep, he he he Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvorfor i det hele tatt kjøpe kamera når du er så negativ ? Grepet utvider mulighetene spesielt hvis man skal ta "raske" bilder, og da mener jeg ikke fps men bytte fra horisontalt til vertikalt ved feks portrett bilder. Fikk testet det skikkelig sammen med 2 jenter for noen uker siden og jeg kommer til å bruke dette mye framover. Alt har pluss og minus sider og størrelse, vekt, ett batteri til å lade + at sammen med svææær linse får men mer mas om bryllup, barnefotografering og annet crap. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg er helt enig i Sutekh kommentar. Og vil også trekke frem battertiden da, i tillegg til ergonomi etc.. synes d er utrolig deilig md så lang batteritid selv om kameraet blir endel tyngre. Men kan stoppe innom å kjøpe IKEA-batterier om så var Jeg har D300, men prøvde D3 her om dagen, og var overhodet ikke fornøyd med vertikalgrepet på den. "langemann" og ringefingeren har jo ingen sted å gjøre av seg følte jeg.. så at man skal ha et vertikalgrep for enhver pris må vel heller være et tema da... Jeg kunne ikke klart meg uten på D300 eller D700. Handikap-grep, he he he Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hvorfor i det hele tatt kjøpe kamera når du er så negativ ? Grepet utvider mulighetene spesielt hvis man skal ta "raske" bilder, og da mener jeg ikke fps men bytte fra horisontalt til vertikalt ved feks portrett bilder. Fikk testet det skikkelig sammen med 2 jenter for noen uker siden og jeg kommer til å bruke dette mye framover. Alt har pluss og minus sider og størrelse, vekt, ett batteri til å lade + at sammen med svææær linse får men mer mas om bryllup, barnefotografering og annet crap. Hvem var det du siktet til? Jamen det er jo helt kurrant, at de som faktisk har nytte av utvidelsen bruker den og. Har jeg virkelig uttrykket meg så dårlig i første post?? Saken er hvorfor så mange som egentlig ikke trenger den kjøper det og meste parten av tiden spekulerer og diskutere om og når og til hva neste objektiv skal være 8om de har råd til det og det objektivet og hvor lenge de må spare). Mao, kjøper folk grepet for at deres kamera skal fremstå mer profesjonelt eller dem selv skal fremstå som det? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Er det ikke bare så enkelt at en mange av oss er noen utolmodige sparere og fortere får spart opp til grep til etpar tusen som man likevel "trenger" og kjøper det fordi det så mye lenger tid å spare til det fete objektivet. Evt at det er det man får "lov" til å kjøpe av kona. Lettere å få tillatelse til å bruke 2-3k på grep enn 15k på nytt glass, samme pokker hvor lenge man har spart. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Min "dårlige" erfaring med å ha svææært speilreflekskamera med linse, blitz og grep er iallefall at folk rundt meg skal ha gratis bilder i hue og ræva. Man er visst automatisk proff med svææært utstyr, uten at betaling nødvendigvis er ett tema... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 "posers" finnes vel innenfor alle grener. Når det gjelder fotografering tror jeg at flesteparten som faktisk tar bilder, ikke kjøper batterigrep for at kameraet skal se større ut. En grunn til at mange amatører har det kan jo også være at de kjøper brukt. Da følger batterigrep ofte med. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Kamerahuset balanserer bedre når du får litt mer vekt i huset hvis du har noen gram glass i front. Ellers er det fryktelig mye mer behagelig å skyte med vertikalgrep dersom du tar litt bilder på høykant. For min egen del får jeg også to bilde med i sekundet med batterigrepet mitt, og det er verdt noen kroner. Fikk mitt d300 med grep for 11.000 forrige vår, men jeg hadde nok kjøpt grepet utenom uansett. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jhaa, den dingsen som står/er montert under en mengde kameraer. Det som får kameraet til å fremstå som en bodybuilder, ett kamerahus på steorider!Nå slakter jeg alle over en kam og særlig siden jeg er rimelig fersk i gamet. Jeg forstår poenget med "utstyret" men hvorfor i all verden kjøper folk dette fremfor å investere i bedre optikk,blitz osv osv? Batterilevetiden holder da i lange baner til den generelle amatør i gata og vertikalgrepet er jo en vits hvis man ikke i utgangspunket klarer å ta portretter f.eks... Bare min lille forundring over dette. Prøv å ta fotballbilder i høydeformat med middels til veldig tung optikk uten vertikalgrep, og kom tilbake. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Jhaa, den dingsen som står/er montert under en mengde kameraer. Det som får kameraet til å fremstå som en bodybuilder, ett kamerahus på steorider!Nå slakter jeg alle over en kam og særlig siden jeg er rimelig fersk i gamet. Jeg forstår poenget med "utstyret" men hvorfor i all verden kjøper folk dette fremfor å investere i bedre optikk,blitz osv osv? Batterilevetiden holder da i lange baner til den generelle amatør i gata og vertikalgrepet er jo en vits hvis man ikke i utgangspunket klarer å ta portretter f.eks... Bare min lille forundring over dette. Prøv å ta fotballbilder i høydeformat med middels til veldig tung optikk uten vertikalgrep, og kom tilbake. Ja, det har da jeg gjort og funker fint også. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvilket objektiv, og hvor lenge? Det er slitsomt, kanskje ikke i fem minutter, men over en hel kamp blir det slitsomt. Og når det faktisk er det du jobber med (among other things..) blir det uholdbart i lengden. Det er som å jobbe på en byggeplass uten vernesko og hjelm. Nå har jeg faktisk ikke grep, men det går på økonomi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå