Gå til innhold

Valg av ny Plasma-TV


Anbefalte innlegg

Ein 50" er 8" større enn ein 42". Rundt 40 er heilt i grenseland for å merke forskjell.

 

Han sa han skulle bruke den til PC ja, men ikkje til kva. Til å sjå film frå PC er det ikkje nødvendig med 1080p.

 

 

Jeg kjører pcen min på en gammel HDready Panasonic 32" via HDMI kabel. Ser helt fint forskjell på 720p og 1080i når jeg kjører film fra pcen min. 1080p på min lille tv ville ikke vert nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men poenget var at hvis en kan se forskjell på 720p og 1080i, så kan man vel også se forskjell på 720p og 1080p?!

Noen tidligere som sa at man ikke kan se forskjell..

 

Interlaced og progresivt handler om hvordan bildet blir tegnet opp på skjermen.

 

Dette kan man nok se litt forskjell på siden et progresivt signal oppleves som skarpere enn et interlaced. På en lcd og en plasma må tv-en selv de-interlace slik at det blir et progresivt signal og dette kan i noen tilfeller medføre litt artefakter.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg forskjellen på kontrastene 5000:1 og 30000:1, og ha som er best?

 

Vet at en før er sa at det hadde med forskjellige målemetoder å gjøre, men dette er begge av merke Panasonic.

 

Panasonic PZ80 og Panasonic PZ700E er helt like og har samme pris, men kontrastforskjellene er store..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...