Gå til innhold

TOSHIBA SAT1410614 VS. HPPAZE4278

Anbefalte innlegg

Hvilken er best av de to pc`ene?Toshibaen har en celeron 1,8Ghz,258sd-ram,16mb grafikk som ikke stjeler av ramen,batteri tid 162min, :cry: minus den har ikke firewire, :) pluss det er toshiba pris 9000.

hp har en celeron 2,0Ghz.512 ddr-sdram,pc266,grafikk o-64mb som stjeler av mine,firewire,batteritid 120min.pris 10000kr. :) pluss den har litt større ytelser, :cry: minus hp har litt frynsete rykte.

begge har 15tft skjerm,30gb hardisk,combo dvd,cd-rw.

kan noen hjelpe en tvilende person så valget blir enklere :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken er best av de to pc`ene?Toshibaen har en celeron 1,8Ghz,258sd-ram,16mb grafikk som ikke stjeler av ramen,batteri tid 162min, :cry: minus den har ikke firewire, :) pluss det er toshiba pris 9000.

hp har en celeron 2,0Ghz.512 ddr-sdram,pc266,grafikk o-64mb som stjeler av mine,firewire,batteritid 120min.pris 10000kr. :) pluss den har litt større ytelser, :cry: minus hp har litt frynsete rykte.

begge har 15tft skjerm,30gb hardisk,combo dvd,cd-rw.

kan noen hjelpe en tvilende person så valget blir enklere :D

Har en kjenning som lurer på det samme, og jeg rådet henne vel til Toshibaen. Du har jo selv alle de gode argumentene der. Den er billigere, bedre batteritid og bedre grafikkort. Litt mindre ram, men det kan du oppgradere etter behov. At den ikke har firewire er jo litt dumt, men det er neimen ikke dyrt for et firewire-/usb 2.0-kort til å stikke inn i PCMCIA-slot-en. Selv ville jeg nok gått for en Toshiba. Men du, har den ikke 14" skjerm?

Lenke til kommentar
Jeg har selv paze4278, og er glimrende fornøyd med den. Har ikke prøvd Toshibaen, sikkert bra maskin det og. men som sagt, jeg er glimrende fornøyd med den jeg har, jog jeg betalte 12990,- for 4 uker siden:(

Hm. Det eneste ankepunktet mitt på denne var vel det at skjermkortet bruker av systemminnet. Har du testet spill, avspilling av DVD etc. på maskinen? Fungerer det bra? I såfall skal jeg si fra til damen som skal ha seg laptop. Har selv litt dårlig erfaring med den typen løsning, nemlig.

Lenke til kommentar

Er ikke noen stor spillentusiast, men har testet max payne som fungerer utmerket, men det er jo ikke av de nyeste.. Ellers kan jeg fortelle at avspilling av dvd fungerer knirkefritt! godt og klart bilde på skjermen, i motsetning til en fujitsu-siemens jeg hadde tidligere..

Lenke til kommentar

hei,

har selv lillebroren til nenvte Toshiba'en, jeg har altså 1410-303. Vil bare nevne at 1410-serien bruker DDR-SDRAM (uttrykket DDR = DDR-SDRAM - Double Data Rate Syncron RAM(?)), PC2100. Kjøpte meg nettopp en 256MB TwinMos PC2100 brikke på Komplett. Funker utmerket. Kostet også bare 345 kr. Billig oppgradering spør du meg, så nå har jeg 512 MB DDR ram.

3d-ytelsen er ikke noe utsette på, hvertfall ikke til den prisen. Skjermkortet som sitter inni er nVidia geforce 420 go med 16 DDR. Kanskje ikke så mye ram, men jeg får spilt max payne, warcraft 3 og til og med c&c generals. jeg er strålende fornøyd med min Toshiba.

mvh

ridgea

Lenke til kommentar
Mr. Rogers

Hvilken Fujitsu-Siemens hadde du tidligere?

amilo D 8820.

Så fort jeg kjørte den på batteri ble skjermen matt og mørk, virkelig slitsomt, men etter å ha lært litt mer er det sikkert bare noen innstillinger på skjermkortet :oops: Byttet den inn grunnet støynivå, defekt ram og grunnet at selgeren på el-kjøp sverget på at den bare hadde stått i butikken til utstilling, men etter å ha blad gjennom garanti hefter ol. fant jeg noen konto utskrifter fra en person som hadde eid den samme pc'en... El kjøp er noen løgnere og bedragere...

Lenke til kommentar
Hvilken er best av de to pc`ene?Toshibaen [...]

For guds skyld: IKKE kjøp Toshiba! De har ELENDIG kundeservice.. Jeg hadde en Toshiba Sat. Pro 6000, men etter mye rot fikk jeg kreditert denne og har nå bestilt meg en Dell-maskin :) Om du velger en Toshiba-PC kan du risikere å få usaklige begrunnelser/feilmeldinger tilbake som f.eks. at du MÅ bruke den operativsystem-CDen som fulgte med maskinen, og ingen andre operativsystemer vil garantere at alt funker som det skal. Dette sa de til meg selv om original-CDen ikke løste problemet mitt. Deretter hevdet de at jeg anklaget dem for å lyve til meg.

Det er noe som heter at kunden skal være i sentrum, men det har Toshiba ikke fått med seg!

Så rådet mitt er: Styr unna Toshiba!!

Lenke til kommentar

Fikke HPen på mandag denne uken og må si jeg er godt fornøyd. Skjermen er svært lysterk og god, selv på batteridrift. Har notert følgende:

1. Viften til CPU er noe støyende, men går en sjelden gang om du da ikke planlegger å kjøre SETI hele tiden.

2. Windows XP var på min maskin oppsatt med ClearType fontutjevning, det så absolutt ikke bra ut. Slå over på standard eller ingen kantutjevning og det ble blir mye bedre.

3. I all reklame og på HP sitt nettsted blir det referert til at prosessoren har 128 kB cache, noe som skulle tilsi at det er en vanlig Celeron. Prosessoren er imidlertid en Mobile Intel Celeron og disse har 256 kB cache. Har kontrollert det med Intel sitt verktøy. Det betyr vel at maskinen har en ytelse noe over en ordinær Intel Celeron 2.0 når man tenker prosessorkraft.

4. TouchPaden har eget loddrett rullefelt, bra! Det er også en av-knapp som du kan slå av og på Paden. Den er slått av dersom du bruker ekstern mus.

5. Tastaturet har egne knapper for Page UP down osv. Du slipper bruk av Fn+en tast for noen av disse kombinasjonen. Ellers er det stor linjeskifttast, noe Toshibaen ikke har etter det jeg har sett av DinSide sin test.

6. All programvare er ikke preinstallert, noe som er positivt dersom du ikke er interessert i å ha f.eks. Works Suite 2003. Har selv MS Office 2000 Premium, så den trenger jeg ikke.

7. Disken er ikke partisjonert vekk i en skjult gjenopprettingsCD, Du får ca 27 ekte GB fullt ut til disposisjon.

8. FireWire. Toshibaen har ikke det etter det jeg kan se.

9. NB! Bare to USB-kontakter. Har imidlertid ikke funnet ut om disse er 1.1 eller 2.0.

10. Har fungert svært stabilt. Har bare opplevd en gang at den hadde problemer med dvalemodus.

11. Du får bare med Norton Anti-Virus 2002 og ikke 2003-versjonen. Denne varer bare i 3 måneder. Men er du privatperson kan du alltids besøke http://www.grisoft.com/ og bruke Deres gratis versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...