Havar14 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei. Jeg har ett 9800GTX kort, og når jeg ser film online, som for eksempel på www.surfthechannel.com klikker alt etter ca 10-15 minutt med fullskjerm. det virker som om jeg mister "signalet", bildekvaliteten blir helt elendig, og hvis jeg rører musa, eller trykker på noe som heldst fryser alt untatt lyden. Deretter blir skjermen rosa, og det står " SIGNAL LOST!" så slår skjermen seg av. Hva har dette seg? Ser for meg at det er skjermkortet som blir varmt, men det skjer jo ikke når jeg f.eks spiller FC2 på ultrahigh (DX10) eller når jeg spiller crysis... Noen som kan hjelpe meg? Sender med et bilde av hvordan det blir seende ut senere ikveld.... MVH Håvar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvilket hovedkort har du? Minnet meg nesten om filmavspillings bugget som finnes hos nForce hos Intel. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Asus P5N-D. Kjører Dualcore 3.17ghz og 4gb ram Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jepp der har du problemet ditt, du har ett KLASSISKT! nForce problem. Du kan prøve en BIOS og HK driver oppdatering, funker ikke dette og du vil bli kvitt problemet, så har du bare HK bytte igjen... http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=20513 Der har du mer info om AKKURAT dette problemet, alle nForce kort er rammet, ingen er trygge. Er bare at enkelte viser dette mye lettere enn andre, mitt Striker 2 Formula kan også fremkalle disse om jeg forsøker. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Jepp der har du problemet ditt, du har ett KLASSISKT! nForce problem.Du kan prøve en BIOS og HK driver oppdatering, funker ikke dette og du vil bli kvitt problemet, så har du bare HK bytte igjen... http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=20513 Der har du mer info om AKKURAT dette problemet, alle nForce kort er rammet, ingen er trygge. Er bare at enkelte viser dette mye lettere enn andre, mitt Striker 2 Formula kan også fremkalle disse om jeg forsøker. Oppdatere BIOS? Hvordan? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Sjekke datoen hos ASUS når den ble lagt opp på sidene deres, så legger du denne på en minnepenn som er formatert i FAT32 (Under 4Gb størrelse anbefales) stikker denne baki en USB port, starter om maskinen og går inn i BIOS. Bla gjennom menyene til du finner EZ Flash og går inn der, pek den til minnepennen så skal resten gå som smurt. Grunnen til at du vil dato sjekke er at ASUS har en stygg uvane å legge ut ikke fungerende ferske BIOSer, om den er nyere enn 2 uker så tar du nest siste. Du vil IKKE ha en fersk ASUS BIOS. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Sjekke datoen hos ASUS når den ble lagt opp på sidene deres, så legger du denne på en minnepenn som er formatert i FAT32 (Under 4Gb størrelse anbefales) stikker denne baki en USB port, starter om maskinen og går inn i BIOS.Bla gjennom menyene til du finner EZ Flash og går inn der, pek den til minnepennen så skal resten gå som smurt. Grunnen til at du vil dato sjekke er at ASUS har en stygg uvane å legge ut ikke fungerende ferske BIOSer, om den er nyere enn 2 uker så tar du nest siste. Du vil IKKE ha en fersk ASUS BIOS. Trur jeg skjønte nogenlunde hva da skreiv over.. ikke helt. Fant denne...; http://support.asus.com/download/download....amp;model=P5N-D Velg Vista 32Bit. Kan du finne en som passer? Takk på forhånd Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Etter datoen er det denne: http://dlsvr.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5N-D/0801.zip Om du ser hvor det står: "File Size 642.83 (KBytes) 2008/08/26 update" på en linje så ser du hvilken dato den kom ut på, også er det bare å sjekke om den er mer enn en uke gammel eller ei, er den nyere, hent nest øverste på lista. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Takk. Har ikke fått gjordt det enda pga jule-eksamener. Skal gjøre det snart, og fortelle hvordan det gjikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå