Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med uønsket hårvekst på kroppen.. (selvtillit)

Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest og gjest...

Hei, jeg sliter med uønsket hårvekst. Jeg sitter å tenker på dette hver dag.. Det vokser lange hår og mye i underlivet, tilogmed litt oppover penis. :S Noe som irriterer meg grenseløst.

Et annet problem som også går under temaet hår, er uvanlig lange hår under armene, noen stikker tilogmed opp igjennom t-skjorte. :(

Jeg har prøvd å barbere meg noen ganger på de nevnte stedene, men det resulterer bare i at det vokser med hår. Med andre ord, det sprer seg litt utover.

Er det noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre? Det svekker selvtilliten min ganske, og jeg hadde skammet meg veldig om jeg skulle i sengs med en jente engang, vet ikke engang om jeg tør.

Er det noen som forstår meg, eller er det jeg som overreagerer her? :/

Jeg er en gutt, 16 år.

Hilsen en aktiv medlem på diskusjon, som ikke tør å vise seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_knut_*

Jeg synes ikke du overreagerer. Det med uønsket hårvekst har ødelagt selvtillitten min hele ungdomstiden. Det har også resultert i et forferdelig forhold til foreldrene mine(her skulle jeg forklart grundigere, men hårvekstproblemet har ligget under).

Barbering er egentlig ikke noe vits. Det blir bare verre, helt klart. Jeg ble desperat en gang og prøvde en hårfjerningskrem på armene. Det har resultert i at jeg nå sitter konstant og biter/napper hårene på armene. Når jeg ser noe hår må jeg bare få det bort. Klarer ikke stoppe, og nå har jeg bare masse sår og inngrodde hår og kan aldri gå i t-skjorte.

Det med å gå til sengs med noen skjønner jeg også godt at er vanskelig. Jeg var drit nervøs får akkurat det, men heldigvis fant jeg ei som forsto meg, og jeg var 100% trygg på henne. Så det med at du er redd for å gå til sengs med noen ordner seg nok når du finner noen du absolutt stoler på og føler deg trygg på. Noen som liker deg for den du er, uansett ;)

MEN, du skal også huske på det at du sannsynligvis ser på problemet som mye verre enn andre. Siden du tenker på dette hver dag. Kanskje det ikke er så veldig ille alikevel? Jeg vet ikke selv hvor ille det er på deg, men prøv å se på deg selv fra en annen vinkel, og ikke i forhold til alle superkjendisene fra hollywood, men kanskje heller hvordan faren din ser ut.

Men om du virklig vil gjøre noe fysisk med det er det bare laserbehandling som gjelder. Det er dyrt, og du må ha flere behandlinger på samme stedet. Jeg har selv vurdert det sterkt, men har ikke økonomi til det, og skal eventuelt vente til jeg blir eldre og kanskje har fått et annet syn på min kropp. Du kan lese mer om laserbehandling her.

Lenke til kommentar

Det er ille at glattbarberte pusegutter skal ødelegge selvbildet til ungdommen. Hårvekst er bare MANN, og hvis det blir alt for mye - type skikkelig tykk pels over hele kroppen. Skaff deg en hårtrimmer/barbermaskin og dra over så ofte som det føles riktig. Mye hår på skuldre og rygg kan være litt ekkelt av og til, men det er ingenting i veien med å fjerne litt hår innimellom.

Mulighetene er mange.

Barberkniv, høvel, hårfjerningskrem, voks, hårtrimmer, barbermaskin, etc.

Ikke skam deg for å være Mann!

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...