Gå til innhold

Kan man bruke en USB 1.1 "kontakt" på en 2.0 port?

KriB

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt nytt kabinett med integrerte USB 2.0-porter i front.

Jeg har dette hovedkortet: K7T266 Pro2-RU http://www.msi.com.tw/program/products/mai...9&MODEL=MS-6380 og lurer på om jeg får full USB 2.0 hastighet ved å bruke en USB 1.1 "kontakt/brakett" på en USB 2.0 port på hovedkortet? Jeg tenker å bruke braketten som fulgte med hovedkortet mitt, den inneholder en 1.1 USB port og en D-Bracket- ting med LED's for å se tilstanden på systemet. Er det porten eller "kontakten" som bestemmer hastigheten?

I tillegg så ser jeg at på kontaktene på USB 2.0 portene som følger med det nye kabinettet er ett av hullene i hjørnet tettet, og dermed passer ikke kontakten på mitt hovedkortet mitt siden det ikke mangler noen pinner på det. Kan jeg bare bruke en syl og åpne hullet, eller må jeg begynne å pusle enkeltpinnene? (I tillegg til kontakten er det en masse løse pinner på ledningen til USB 2.0 porten).

Venter på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har sett er USB1.1 og USB2.0 kabler helt like. Det kan være litt større tversnitt på USB2.0 kablene ,men jeg så iallefall ikke noe.

Jeg har ingen fakta og legge på bordet her ,men det virker for meg som om USB1 og USB2 bruker samme kontakten og bare en annen frekvens.

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol::lol: Jeg tar desverre bare 68kg i benk så jeg er ikke mye til Klingon.. :( Men jeg trener og SKAL klare 100kg innen slutten av sommeren. (Skal til en som har benk i sommerferien)

BTW: Så skulle du visst hva jeg fikk idag.. Complete TNG og Complete Voy :) Skal snart sette igang med overføringen..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter hvilken kabel man bruker fra USB-porten til harddisken e.l. man har installert for å få best ytelse, men jeg lurer på om noen vet om braketten som koples til portene på hovedkortet må være 2.0- merket for å få 2.0 ytelse? Jeg har som sagt en som er det og en som ikke er det.

Jeg får kanskje teste og komme tilbake med det jeg finner ut? :)

Hej då!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke ute etter hvilken kabel man bruker fra USB-porten til harddisken e.l. man har installert for å få best ytelse, men jeg lurer på om noen vet om braketten som koples til portene på hovedkortet må være 2.0- merket for å få 2.0 ytelse? Jeg har som sagt en som er det og en som ikke er det.

Jeg får kanskje teste og komme tilbake med det jeg finner ut? :)

Hej då!

har ingen ting å si om kablene/koblingene er 1.1 eller 2.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...