Han Derre Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Heisann! Etter mye tweaking og tilpassing, mange forbannelser og enda flere grå hår har jeg endelig fått min AAO slik jeg vil ha den! Problemene begynte da jeg ville ha vekk den grisestygge Aspire menyen og kjørte et par script for å få en clean desktop. Men jeg fant etterhvert fram til dette: Custom Desctop script for AAO Den er helt fantastisk bare man først følger macles' sin oppskrift mht. oppdatering til Fedora 8 Repositories. Alt var fint helt til smurfen fant ut at software-feilen den ble levert med var alvorlig nok til at den ikke ville mere. Inn på service, reparering av soft-ware-feil, oppdatering av BIOS og kjørte scriptet på nytt etter å ha "tømt" den for unødvendigheter etter Mackles' oppskirft igjen. Så fikk jeg den glimrende idéen å utvide skrivebordet med en 17" Samsung skjerm jeg hadde stående uvirksom og leste en oppskrift på hvordan man skulle kunne kjøre "ekte" dual-screen (ikke clone) og rota meg bort i kommandolinjer og xorg.config som dere kan se her. Det bare MÅTTE gå til helv.... som den Linux-newb'en jeg er. Og det gjorde det! Neste kapittel i sagaen er Acer's recovery-fack-up. "Error 39" ved formattering av USB minnepinne (SanDisk Cruzer 4gb, testet og godkjent på alle Linux-fora). Da måtte jeg jo bare prøve andre distroer og nå nærmer vi oss kjernen i denne trådens tittel: Her finner dere ressurser som vil gi dere en idiotsikker Mandriva Installasjon på AAO: How to: EEE USB PenDrive Mandriva 2009 Installasjon Jeg fulgte disse to til punkt og prikke og for første gang var det endelig noe som gikk smertefritt og uten problemer! Jeg er kanskje fortsatt en Linux-Newbie men en viderekommen én i det minste! Mvh, Han Derre Endret 8. november 2008 av Han Derre Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Takker og bukker, tror det blir dette i stedet for eeeXubuntu på min eee nå. [edit] Når jeg skal bruke den exe filen som lager bootdisken henger den på siste filen (98%) Det virker som det er en del av bootloaderen siden jeg ikke booter fra USB (ja har satt den til å boote fra USB i BIOS) [edit 2] Når jeg bare var litt tolmodig så gikk det, den siste filen er litt større enn de andre så den bruker litt lenger tid. Installerer Mandriva 2009.0 nå Endret 9. november 2008 av IceDale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå