TMB Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei. Har en tv med hdmi inngang. Bruker en komposittkabel som fulgte med arcade. Vil jeg merke stor forskjell om jeg går over til en hd kabel? Noen som har et bilde med sammenligning eller noe slikt? Har aldri spilt eller sett noe i hd før på en tv så kan ikke helt se det for meg. Og koster en hd kabel mye? Trenger ikke mer enn en halv meter sikkert, xboxen står rett ved tv'en. Takker for svar! Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 En HDMI kabel koster vel ca 100kr på Clas Ohlson for 0,5 til 1 meter. ... Og det er verdt hver eneste krone! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Kompositt er bare boss. Skaff deg en HDMI kabel med en gang! Bruker normalt HDMI kabel på både PS3 og Xbox men testet med kompositt hin dagen og holdt på å gå i baken når jeg så hvor dårlig bildet ble. En 1M HDMI kabel koster 129,- på clas ohlson, og du kan sikkert skaffe de enda billigere. EDIT: Monget forum, skrev posten for over en halvtime siden Endret 8. november 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Ok da vet jeg at det er bra. Men noen som har noe jeg kan se på for å se forskjellen? Endret 8. november 2008 av timb Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kunne prøvd og tatt noen bilder med kamera mitt, men tviler på at du ser så mye der siden det er et ganske fattig kamera Men har du HDMI inngang på tv'en og utgang på xboxen så er det ikke engang verdt å tenke over noe annet enn å skifte. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Du kan se for deg forskjellen på et opptak av en film fra tv på en VHS-kassett i forhold til en film på DVD, da har du tegningen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Fant en fin video Men er det ikke mange forskjellige typer hdmi kabler? Tv'en min er fra 2007 og xbox'en ble kjøpt i går Endret 8. november 2008 av timb Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Finnes kun en type HDMI kabel Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Fant en fin video Men er det ikke mange forskjellige typer hdmi kabler? Tv'en min er fra 2007 og xbox'en ble kjøpt i går Bare kjøp en HDMI kabel. Ikke la deg lure til å bruke for mange penger på det. Åkke som, den videoen du lenket til... hehe... du har virkelig noe å glede deg til. Forskjellen fra kompositt til HDMI(eller komponent) er mye større enn man kan se ut av den videoen. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Byttet til composite -> SCART i går for å bytte om til PAL-60 i går, og jeg fikk vondt langt inn i hjerteroten når jeg så hva som skjedde med bildet. (Ikke at jeg ikke viste om forskjellen allerede) Som sagt tidligere i denne tråden, det er ikke noe å vurdere engang. Kjøp HDMI. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Joda, det finnes mange ulike HDMI-kabler. Det finnes HDMI-kabler på 1 meter til 1000,- og det finnes HDMI-kabler på 1 meter til 100,-. Vet du hva som er morsomst? At de er like bra! Når signalene sendes digitalt har det ikke noe å si hvilken kabel det er så lenge signalene kommer frem. Enten så har du bilde, eller så har du ikke bilde, det finnes ikke dårlig og god bildekvalitet over HDMI. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Fant en her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11087 Fri frakt og. Det vil si rundt 50 kr for en kabel! Endret 8. november 2008 av timb Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Fant en her:http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11087 Fri frakt og. Det vil si rundt 50 kr for en kabel! Joda, hvis du har tid til å vente i 2 uker så... Legger du på 50 kr til, så kan du få en kabel på dagen. Det finnes nemmelig et konsept som heter butikk, og der kan man gå å betale noe, og få det rett i hendene samme dag. Enkelt, ikke sant? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Joda, hvis du har tid til å vente i 2 uker så... Legger du på 50 kr til, så kan du få en kabel på dagen. Det finnes nemmelig et konsept som heter butikk, og der kan man gå å betale noe, og få det rett i hendene samme dag. Enkelt, ikke sant? Hva er problemet? Hvorfor bruke en time på å dra til butikken for å handle en kabel, når man heller kan bruke 2 minutter på å handle over nett? Enkelt, ikke sant? Ingen i denne tråden som har nevnt at de må ha en kabel så raskt som mulig. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvis alternativet er å spille xbox med scart i to uker. Så er det bare å gå i butikken med en gang. - eeeeller så kan du vente to uker. Da vil du ihvertfall merke forskjellen når du bytter. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 istedet for den andre kabelen over her ville jeg heller anbefale http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836 har både den billige og den over bestillte 2 for og sjekke kvaliteten bilde er ingen forskjell men hadde jeg vært deg ville jeg ha hatt litt mer beskyttelese rundt den billige den virket så ''jalla'' på en måte med så lite plastikk rundt.. den store ser også veldig dyr ut.. en kamerat av meg kom hjem til meg og da han så kabelen sa han til meg: Å NEI!!! ikke si att du har kjøpt en kabel til 1000kr nå da!!! da begynnte jeg bare og le Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det kan faktisk være større ulemper enn fordelar med å bruke ein betre skjerma kabel. Som sikkert dei fleste veit har HDMI eit særs dårleg design, ein godt skjerma kabel er også tung, ein tung kabel vil dra nedover så pluggen står dårleg i. Så lenge den tynnaste kabelen gjev like godt bilete som den tjukkaste ville eg gått for den tynnaste, tjukke kablar er noko dritt å få orden på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå