forumbruker Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei! Xen og jeg har et barn sammen på snart 2år, hu valgte å flytte ut for ca 1uke siden og jeg har hatt jentungen siden da..å vi er enige om 50%(foreløbig vertfall) Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå fram uten at det blir masse problemer av det.?. Har vert å ordnet samlivsbrudd skjemaer og fått en liste over Meklere som kan hjelpe oss å få alt rektig på papiret med engang, Men dette ble ikke populært fra andre parten da hu vil ordne opp oss i mellom. Men jeg tørr rett å slett ikke..for vi hadde en skjærings for et halvt års tid siden. Så trakk hu seg, og ville prøve engang til. Så gikk det i lange tiden før hu ville kjøpe seg inn 50% inn i huset, og det har jeg drøyd ut i det lengste. Og føler at hu prøver å dra mest mulig kroner ut av dette, dvs sette meg i mere gjeld en det jeg har nå Og da kansje gå bakveien senere å forlange etterbetalt barnebidrag xtra vis vi skal ordne opp oss i mellom!?! Hu har en andel på 37,5% i huset nå.. og har betalt avdrag engang for nesten to år siden fordi jeg var blakk den månen. ellers har hu bare betalt strøm,mat og klær te jentungen.. noen mener at hu ikke har krav på noe i huset pga dette? uansett er det ikke snakk om store summene å hente av adrag på 2år.. og 37,5% av det igjenn.. Boligen har jo og steget i verdi oxo etter egeninsats og den vanlige markedsøkningen,som er på vei ned igjenn nå da.. har hu rett på dette da hu ikke har vert villig til å hjelpe til noe serlig. noe som ettervert jeg fikk dratt ut av henne var pga hu mente at hu gjorde gratisarbeid for meg pga særeie mitt!! Og aller sist så har hu stikki av me vår 05mod bmw som hu nekter å kjøpe meg ut av! Siste utvei her må jo vere at jeg tar av forsikringa og river av skiltene(den står på meg med henne som medeier) Så er det noen her erfaring med lignede situasjon eller forslag er det fint..Vil helst sleppe at det ender med at vi ikke kan komunisere sammen senere når vi tross alt har et barn sammen! Og i verstefall vis hu setter seg på bakbena å nekter å dele 50/50 på jentungen nå, er det vert å kjøre rettsak av det? Er ny her.. er kansje mange slike evner..men fant ingen nå.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har bare et tips å komme med egentlig. Det er å gjøre dette gjennom advokat/megler, slik at det blir gjort riktig i henhold til lov og rett. Lenke til kommentar
noxon Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Å få etterbetalt barnebidrag er så og si umulig, dersom det ikke eksisterer en avtale om barnebidrag fra før av. Dette fordi barnebidrag er noe som helst avtales mellom partene, og dersom dere har en avtale om delt ansvar, eller at ting skal ordnes opp dere imellom, så er det gyldig til ene parten sier seg uenig i avtalen og den må inn til mekling og fastsettelse av bidrag blir gjort av det offentlig. Dvs, bidrag kan ikke kreves etterbetalt for perioder hvor det offentlige IKKE har fastsatt en sum for hva bidraget skal være. Når det gjelder huset, så vil det være slik at du er nødt til å betale ut det innskuddet som samboeren har betalt inn. Om du kan bevise at samboeren ikke har betalt noen avdrag på huset, så har hun heller ikke krav på noe. Det hun eventuelt HAR krav på er en eventuell verdiøkning, og da 37,5% av denne verdiøkningen siden det er det som står på papiret. Så kort sagt; hun har krav på at du betaler henne det hun har betalt inn i huset, samt en andel av verdiøkningen. Men om du kan bevise at du har betalt for oppussing, så kan vel utgiftene du har hatt på en slik oppussing trekkes fra. Det er også mulig arbeidet ved en slik oppussing kan trekkes fra. Bilen skal jo da også selvsagt betales for. Men ta kontakt med enten meklere som kan gi råd og fortelle litt om standarder ift deres problemer, eller rett og slett ta kontakt med advokat. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Megling må dere til uansett pga dattera deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå