sir-alex Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vurderer å kjøpe meg en "mini-pc" nå til lett studie og reising. Hva tror dere om denne maskinen som kommer ut nå snart, i følge ubekreftede datoer. Noen som har testet den? Lest test om den? Noen andre som har vurdert denne? Den ser jo griselekker ut! http://www.dinpris.no/?cid=3&gid=94&am...amp;pid=1454236 Her er en liten test hos vg, med videoreview: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=517084 Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Synes også den ser veldig bra ut. Prisen blir vel dog blandt de høyere når det gjelder netbooks. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Det er jo ikke noe sånn veldig "Wow" når man ser spesifikasjonene. Den har jo omtrent like specs som andre netbooks. Denne har SSD lagring da, også har jeg lest at det følger med ekstra minnekord på 16GB, så det er jo nice. Det som er så utrolig kult er jo at de får alt inn i den tynne maskinen, og man merker ikke at man har den med! Jeg lurer egentlig på om skjermen er brukbar, men regner med det. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det er jo ikke noe sånn veldig "Wow" når man ser spesifikasjonene. Den har jo omtrent like specs som andre netbooks. Denne har SSD lagring da, også har jeg lest at det følger med ekstra minnekord på 16GB, så det er jo nice. Det som er så utrolig kult er jo at de får alt inn i den tynne maskinen, og man merker ikke at man har den med! Jeg lurer egentlig på om skjermen er brukbar, men regner med det. Bare utnytter emnet litt: Noen som vet om det finnes kraftigere asus eee pc'er med mer enn 1.6ghz prossesor? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Så fancy ut den. Men den har vel innebygd batteri, dvs at man ikke kan bytte? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Batteriet er ikke innebygd. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Det er mulig å bytte batteriet. Batteriet er helt flatt, så man ser ikk på pcen at det er på. (Slik det er på andre EEE'er) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jaha, jeg trodde det var S101 som kom med batteriet innebygd. Da tok jeg feil mellom den og en annen da. Kommer S101 med 3G? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Her kan dere se en film av en heldig fyr som pakker opp sin Asus eee s101: (Der ser du batteriet blir tatt opp også, ultratynt batteri)Den er så lekker! Jeg har har også sett en review der der blir spørt om den er verdt pengene. Da svarer ekspertene at hvis man er ute etter kvalitet, og utseende, samtidig som man vil ha en rask pc med bra batteri er dette noe for deg. (Er visst en ny type batteri) De billigere netbook'ene har lavere kvalitet, og mere plastic! Denne knirker ikke osv, som en del andre billige EEE'modeller. Men hvis du kun er ute etter det som er inni maskinen, og spesifikasjonene så kan du få en like god pc til noen tusenlapper mindre. Endret 9. november 2008 av sir-alex Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg som trodde jeg endelig hadde slått meg til ro med å bestille 1000H (jeg er ganske vinglepetter). Nå ble jeg derimot veldig i tvil igjen, må vente 1,2+ uker lenger, betale ca 50% mer, dårligere batteritid og kanskje dårligere ytelse. Derimot en veldig stilfull nett-pc. Noen sjanse for å få denne i hendene innen 22. november? :/ Vil man kunne oppgradere til 2GB RAM på denne også? Er det samme type SSD i denne som på asus eee 1000? (Der viser jo enkelte tester at hdd-versjonen er kjappere til det meste). Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Jeg tror den kommer til å komme nå i løpet av uken! (men butikkene får nok en minimalt antall) Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ja amentio var det vel som hadde den til 11.11. ubekreftet mens netshop har den til 19.11. ubekreftet. Begge med win XP og 16GB derimot, har du sett noen som regner med å få inn linux-versjonen?? For å svare meg selv: Ser ut til at det er egen luke for å oppgradere RAM. Ser den slås av MSI Wind U100 på ytelse i en test i det minste.. Akkurat hva normal batteritid vil bli på denne er jeg litt usikker på.. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Ja amentio var det vel som hadde den til 11.11. ubekreftet mens netshop har den til 19.11. ubekreftet. Begge med win XP og 16GB derimot, har du sett noen som regner med å få inn linux-versjonen?? For å svare meg selv: Ser ut til at det er egen luke for å oppgradere RAM. Ser den slås av MSI Wind U100 på ytelse i en test i det minste.. Akkurat hva normal batteritid vil bli på denne er jeg litt usikker på.. Har ikke sett noen som skal ta inn linux versjonen nei. For å være ærlig tror jeg butikkene selv ønsker å ta inn XP versjonen, fordi dette er mest populært;) Jeg vil gå for denne! Når man først ønsker en liten og nett pc så er jo denne den rette! Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Skulle tro det var nok interesse til å støtte å ta inn linux-versjonene også.. Det er jo folk som sitter på windows-linsenser fra før som de evt også kan bruke om de kjøper linux-versjonene (antar jeg?). Har du funnet noe informasjon om hvilke ssd-disker som følger med på denne og om det evt er mulig å bytte dem ut med noe større/kjappere..? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Går for den jeg også. Hittil er det den eneste som virkelig ser bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå