ShaNickolas Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg lurer på om det er mulig og koble mitt radeon x1950 xtx på den interne viftekontrolleren jeg har? Kortet vil ikke klikke bananas av det? Siden jeg bruker Ubuntu så har jeg ikke funnet noe program som det er mulig å kontrollere viften med. sånn som fks rivatuner jeg brukte i WinXp. Default fanspeed er skikkelig lavt på mitt skjermkort . derfor er jeg redd for å spille tunge spill over lengre perioder. =Iko= Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Bumpy ! Edit: Mener å ha lest engang at noen skjermkort ikke tåler å få viften koblet av selve kortet? Endret 9. november 2008 av Necromorph Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Nei, enkelte skjermkort kan gå bananas om de ikke får vifte hastighets rapporter. Du kan da helt sikkert lage litt tjuvkobling altså at du mater RPM'n tilbake til skjermkortet men spenningen går til viftekontrolleren. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Okey . var det jeg fryktet. Skal vurdere å tjuvkoble , har gjort det før men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå