phax Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei, jeg har Kingston HyperX PC8500 minne og et Gigabyte GA-EP43-DS3L hovedkort. Minnebrikkene har da en hastighet på 1066 Mhz, og hovedkortet skal støtte "1200+" Mhz ifølge spesifikasjonene. (Samt 1066/800/667 MHz) Men likevel kjører dette nå på kun 800 Mhz med auto innstillinger. Hvordan får jeg stillt opp hastigheten i bios? Det feltet der Mhz står oppgitt kan man ikke velge. Og finner ingen andre alternativer som forandrer hastighten høyere enn 800. Ved å endre "System memory multiplier (SPD)" så endrer frekvensen seg, men 800 er det høyeste alternativet fortsatt. Av andre valg så har jeg timings og volt. Men de har jeg ikke turt å knote med. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ctrl + F1 på forsiden i bios, gå til oc delen, endre divider. Juster samtidig spenningen til brikkene. Ny frekvens skal dukke opp under divider. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Har ikke den menyen i min bios, ctrl + F1 gjør ingenting hvertfall. Men har som sagt den "tweaker" menyen som jeg har rotet litt rundt inni. Hva er divider, og hvilke navn kan den ha i bios? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Sikkert memory multiplier. Ja det ligger under intelligent tweaker. Husker bare ikke ordrett og gidder ikke å restarte systemet. Det kan ikke være så fryktelig vanskelig å finne og endre den innstillingen i bios. Endret 8. november 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Fant ut av det nå, var cpuen som holdt tilbake. Overklokka cpuen fra 2,5ghz til 3,33ghz så fikk jeg kjørt minnet opp til 1066. Men var ikke stabilt akkurat. Får prøve øke volten litt.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ahh, bonus, bonus. Burde ikke være veldig problematisk å stablisere den overklokken. Minnehastighet er forøvrig ganske ubetydelig sammenlignet med CPU hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå