TSP Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Holdt på med å importere en hel del råmateriale og var kommet til den "beste" kasetten. Tok den oppi kameraet og begynte å spole tilbake. I det det var omtrent 6-7 minutter igjen for den å spole stoppet den plutselig opp og slo av alle muligheter for å spole og spille av og kommer med beskjeden "Remove the Casette", samtidig som teksten "EJECT" kommer opp der hvor antallet minutter og sekunder pleier å stå. Jeg får litt panikk i og med at jeg aldri har fått en slik feil med kameraet før, men tenker at jeg får vel bare ta ut kasetten og prøve igjen. Slår det av og åpner for å få ut kasetten. Men det går ikke! Det som skjer er at når jeg åpner tar den først og løfter kasetthuset litt opp som vanlig, men så virker det som den ikke klarer å åpne opp slik at kasetten skyves ut og den ender med å skyve kasetthuset helt ned igjen. Dette er krise for det er viktig materiale, kasetten med mest og best materiale. Jeg tviler sterkt på at jeg, selv med veiledning, vil klare å løse problemet, så ender vel med å spørre hvem jeg burde kontakte og levere det til. Det er et Canon MVX 330i som ble kjøpt på Expert for 2-3 år siden. Tror dere det er mulig at jeg får kasetten hel tilbake? Endret 8. november 2008 av TSP Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Kan du ikke bare gripe kassetten i den er løftet litt opp? Vær forsiktig så du ikke river i selve båndet. Når tapene er i så vil den være åpnet og båndet satt rundt hodene. Men jeg er ganske sikker på at så fort luka er åpnet, så er ikke det noe issue. Da skal tapen ha lukket seg igjen. Men du kan jo se om du ser noe bånd som henger igjen nedi der. Kanskje det er det som stopper den... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Nei, kan ikke gripe tak i kasetten. Det er beskyttet på alle sider inne i kasetthuset sitt. Problemet er at kasetten ikke vil skyves ut av kasetthuset. Har sendt en e-post til Canon forresten. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Svar jeg fikk fra Canon: Kjære kunde, Dessverre i følge beskrivelsen din, er dette noe som trenges inspeksjon og ettersyn av en kvalifisert tekniker. Den enkleste måten å få produktet sjekket er via forhandleren. Om det ikke skulle være mulig kan du ta kontakt med service direkte. Canon har to autoriserte serviceverksteder i Norge: Serviceproffen, Hallagerbakken 110, 1256 Oslo. Tlf: 22629660. www.serviceproffen.no Camera & Videoteknikk, Liaveien 1, 5090 Nyborg. Tlf: 55393880. www.camera.no Spørsmål om prisoverslag og garanti tas med serviceverkstedet. Eventuell reklamasjon tas med forhandleren din. Når du leverer inn enheten til service skal du legge ved kopi av kjøpsbevis og europeisk garantikort. Med vennlig hilsen Canon Support Centre Nå må jeg bare finne kjøpsbeviset, det kan bli vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå