Gå til innhold

Har bare den ene høyttaleren, som ikke har strømtilførsel :(

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde opprinnelig 2 høttalere, men dene ene som hadde ledet strømmen videre til den andre er helt ødelagt, så derfor bruker jeg ikke høyttaleren! :(

Strømmen ble ledet via en kabel som heter Speaker Wire (eller noe sånt på engelsk :tease: ) og blir koblet til på den andre høyttaleren ved hjelp av disse

Så det jeg lurte på var om noen viste hva jeg kunne gjøre for å bruke denne høyttaleren igjen? :)

Takker for alle svar!! :D

Endret av Arjun Sivapalan
Videoannonse
Annonse
Du har én forsterker og to høyttalere?!

ække det ganske vanlig da? ;)

Normalt sett så blir høytalere koblett med hver sin kabel til forsterkeren.

Hvordan anlegg er det du har?

mange "pc-anlegg" som er lagd slik.

on-topic: hva er det som er ødelagt/galt? skjønner at den ene høytalern ikke funker. men hvorfor? finni ut det? er det koblinga?

test den kabelen som funker på begge høytalere.

Fant ut at det enkleste var å kjøpe et par billige høyttalere med de to røde/svarte kabelene. Så jeg kunne kaste den ene av de nye høyttalerne og bruke min gamle slik at den fikk strøm via den nye høyttaleren. Hvis dere skjønte :p

Forresten, noen som vet om billige høyttalere med den rød/svart ledningen? :innocent:

Endret av Ola92

Har du ikke nettopp kjøpt to billige høyttalere med "de to røde/svarte kablene"?:p

Hvis det er ordinære høyttalere (og ikke aktive med egen strømkabel) er det bare helt vanlige høyttalerkabler du trenger, de trenger ikke være rød og svart.

Og siden slike rød/svart-kablene som oftest er veldig tynne(?) kan du heller bare spørre etter helt vanlige høyttalerkabler på nærmeste elektronikksjappe, så tror jeg du skal få noe som funker :)

humm jeg tror du har koblet riv ruskende galt her .

du har forsterker , hvilken ?

du har vanlinge høytalere , men terminaler bak ( + - ) ?

hvis du har normale produkter kobler du en ledning fra forsterkeren til høytaler nr 1 og en ledning fra forsterkeren til høytaler nr 2 , Ikke fra forsterkeren til til høytaler nr1 til høytaler nr2 .

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...