dan83 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 hei er fornøyd med disse bildene, spesielt når det kommer til det tekniske Det jeg selv har å utsette på det ene bildet, er at "fjeset" til flua burde vært skarpt Jeg er klar over at miljø kanskje kan være litt kjederlig, men disse små rakkeren er ofte vanskerlig å finne i naturlig miljø PS. Jeg setter veldig pris på alle komentarene jeg får fra dere her på forumet, jeg føler at det er til hjelp!!! Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg ville snudd bilde 1 90grader mot venstre og bilde 2 90grader med klokka, så blir jeg mindre svimmel i det minste Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Du har rett i at du har truffet bra med fokuspunkt. Det hadde slvfølgelig vært ideelt at fluen også var helt skarp; men da må dybdeskarpheten opp. Ikke laltid lett i macro sammenhenger. Jeg er enig at bilde to bør snus. Det som trekker ned for meg er at insektene går for mye i ett med bakgrunnen. Men det var kanskje ikke noe du kunne påvirke ? Tom Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Du har rett i at du har truffet bra med fokuspunkt. Det hadde slvfølgelig vært ideelt at fluen også var helt skarp; men da må dybdeskarpheten opp. Ikke laltid lett i macro sammenhenger. Jeg er enig at bilde to bør snus. Det som trekker ned for meg er at insektene går for mye i ett med bakgrunnen. Men det var kanskje ikke noe du kunne påvirke ? Tom ja, er også litt enig der, hadde vært idealt om bakgrunnen hadde gitt større kontrast til edderkoppene=) Kunne ønske jeg så mer av disse hopperne i naturlig miljø Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kunne ønske jeg så mer av disse hopperne i naturlig miljø Er ikke sikker på at den fluen er enig idet Du har brukt Fuji-en her også ? Tom Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Kunne ønske jeg så mer av disse hopperne i naturlig miljø Er ikke sikker på at den fluen er enig idet Du har brukt Fuji-en her også ? Tom yes,+ raynox dcr 250 makro adaptor=) Jeg testet forresten et canon 20d i dag, fytte katta i sekken, kan ikke vente med å oppgradere til et DSLR...hurtigheten i raw er bare helt utrolig,hehe!!! Når jeg skyter i raw med mitt fujifilm, så må jeg vente i 5-6 sek før jeg kan ta neste bilde+ at bilde søkeren har veldig lav oppløsning, noe som også er et stort minus for meg:( Mvh Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå