Gå til innhold

BK: to jumpers(edderkopp), makro

dan83

Anbefalte innlegg

hei

er fornøyd med disse bildene, spesielt når det kommer til det tekniske :)

Det jeg selv har å utsette på det ene bildet, er at "fjeset" til flua burde vært skarpt :(

Jeg er klar over at miljø kanskje kan være litt kjederlig, men disse små rakkeren er ofte vanskerlig å finne i naturlig miljø :ermm:

PS. Jeg setter veldig pris på alle komentarene jeg får fra dere her på forumet, jeg føler at det er til hjelp!!!

post-142640-1226168817_thumb.jpg

post-142640-1226168831_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett i at du har truffet bra med fokuspunkt. Det hadde slvfølgelig vært ideelt at fluen også var helt skarp; men da må dybdeskarpheten opp. Ikke laltid lett i macro sammenhenger.

Jeg er enig at bilde to bør snus.

Det som trekker ned for meg er at insektene går for mye i ett med bakgrunnen. Men det var kanskje ikke noe du kunne påvirke ?

Tom

Lenke til kommentar
Du har rett i at du har truffet bra med fokuspunkt. Det hadde slvfølgelig vært ideelt at fluen også var helt skarp; men da må dybdeskarpheten opp. Ikke laltid lett i macro sammenhenger.

Jeg er enig at bilde to bør snus.

Det som trekker ned for meg er at insektene går for mye i ett med bakgrunnen. Men det var kanskje ikke noe du kunne påvirke ?

Tom

ja, er også litt enig der, hadde vært idealt om bakgrunnen hadde gitt større kontrast til edderkoppene=)

Kunne ønske jeg så mer av disse hopperne i naturlig miljø :(

Lenke til kommentar
Kunne ønske jeg så mer av disse hopperne i naturlig miljø :(

Er ikke sikker på at den fluen er enig idet ;)

Du har brukt Fuji-en her også ?

Tom

yes,+ raynox dcr 250 makro adaptor=)

Jeg testet forresten et canon 20d i dag, fytte katta i sekken, kan ikke vente med å oppgradere til et DSLR...hurtigheten i raw er bare helt utrolig,hehe!!!

Når jeg skyter i raw med mitt fujifilm, så må jeg vente i 5-6 sek før jeg kan ta neste bilde+ at bilde søkeren har veldig lav oppløsning, noe som også er et stort minus for meg:(

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...