Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er jeg dårlig er god sånn generelt sett?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en åttendeklassing som lurer på disse karakteren er gode er rævva.

Gym: Jeg fikk en 3+ i 3000m og en 6 i turn. (Spagat, sto på hodet, opp og ned av bro og Håndstående i turn)

Norsk: 3 eller 4 skriftlig 5 muntlig

Matte: Har hatt en prøve, fikk 24/27, 5.

Fransk: To prøver, to 2'ere, men tror jeg fikk 4 på forrige (Ikke fått tilbake ennå).

Sammfunnsfag: 5

Religion: Jeg tror en 5 eller 4. Har vært aktiv i timene og valgt vanskeligste oppgaver på A-Planen.

Engelsk: 5+ Muntlig 4+ på prøve og en annen prøve med 51/55

Jeg suger i fransk, men tror jeg skal klare en 3 eller 4 på slutten av året. Er helt sånn passe god i de andre fagene. Synes du det veier opp da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde masse variasjon, men OK var de da ikke? Litt over middels godt vil jeg heller si..

10. klasse karakterene er de som teller noe for deg, så take a chill pill og nyt livet før det blir for seriøst.. Men det er veldig viktig å følge med helt fra 8. klasse..!

Lenke til kommentar

Karakterene dine er absolutt ikke dårlig, heller ikke noe fantastisk. Har ikke regna ut snittet ditt, men jeg selv hadde 4.0 i 8 klasse å gikk ut med 5,3. Foreslår at du bare fokuserer på de karakterene som er litt lave nå, og får disse oppover.

Så lenge du jobber jevt å trutt, med lekser og prøver vil dette gå oppover. MEN for all del nyt livet, vil kanskje påstå at det viktigste å jobbe med er Matte, henger du etter der blir det vanskelig å ta igjen.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å jobbe skikkelig med fremmedspråket; detter du ut er det umulig å hoppe på igjen og du vil ligge bak! Dette skjedde med meg og jeg har dalt fra 4 i 8. til 2 i 10. Å jobbe jevnt å trutt er virkelig. Vær sikker på at du forstår alle fagene og ikke slurv unna leksene! Du må få inn gode jobbevaner da de vil gjøre deg godt seinere i livet. Karakterene er bedre enn jeg hadde i 8. (jeg sluntra unna veldig mye). Du må sørge for å opprettholde de gode og forbedre de dårlige. Du kan forbedre fransk og kanskje norsk. Karakterene din er generelt veldig bra.

Jeg gikk fra 3.5 eller noe første termin 8. til 4.7 slutten av 9. De 1.2 karakterene er fordi jeg begynte å gjøre lekser og gidde skolen.

Endret av Crashking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Gjør en ekstra innsats i fremmedspråk ja. Jeg gjorde en slett jobb i fremmedspråk selv, og fikk stort sett samme karakterer som deg der. Jeg har i ettertid angra sykt på at jeg ikke fulgte mer med, for jeg har oppdaga hvor kult det faktisk hadde vært å kunne språket, når man f.eks er i utlandet og oppdager at man ikke er i stand til å kommunisere.. Desverre er dette noen mange gir en god beng i på ungdomsskolen

Lenke til kommentar

Jeg har alltid brydd meg, men nå er motivasjon og innstilling helt bånn. Det er ganske høye krav, og læreren vår er vistnok mer ekstrem enn på andre skoler... Ikke gå i samme felle som jeg og mange andre; JOBB!

Fremmedspråk er ikke vanskelig, men du må pugge for å få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...