Simen1 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har et ~20 år gammelt objektiv jeg prøver å putte på en Pentax K200D. Det får jeg ikke til. Mekanisk passer det fint, men displayet viser bare F-- og lar meg ikke ta bilder. Må jeg justere noe i meny for å få den til å ta objektivet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Går utifra at du har prøvd helmanuell instilling Hvilkent objektiv er det snakk om ? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Mulig du må inn i menyen og "tillate" objektiver uten A-funksjon for å kunne fotografere med de. Måtte i alle fall det på min K10D. It's in the Custom settings menu. Enable "Allow Aperture ring" På DPReview finnes det en god guide (for K100D) - men det meste er likt. K100D (Super) Pictorial guide to using manual lenses [imgs] Endret 8. november 2008 av Freeload Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Tusen takk Freeload! Det funket Nautica: Det er en SMC Pentax-M 80-200 f/4,5 skyvezoom. Jeg har også en SMC Pentax-M 40mm f/2,8 men den har jeg ikke prøvd på kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå