Sissel B Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Her forleden kræsjet min stasjonære pc, som jeg hadde koblet til internett og til en nettverksharddisk. Hadde også tidligere en laptop som kunne koble til denne og til denne stasjonære pcen. Denne er dog defekt nå, og jeg har skaffet meg ny laptop, som jeg har fått opp og gå på internett, men ikke på nettverk. Så kræasjet plutselig min stasjonære og jeg måte kjøre slik gjenopprettingsveiviser. Har fått denne til å fungere på internett også, men klarer ikke å koble den til det lokale nettverket og få tilgang til nettverksharddisken igjen. Hvordan setter jeg opp igjen maskinene for å kunne få tilgang til hverande og til denne nettverksharddisken? Er så lenge siden jeg gjorde dette på de gamle maskinene at jeg er helt blank. Og jeg er skikkelig lei av å prøve diverse i vilden sky som ikke funger. Lenke til kommentar
ZIEVEN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Her forleden kræsjet min stasjonære pc, som jeg hadde koblet til internett og til en nettverksharddisk. Hadde også tidligere en laptop som kunne koble til denne og til denne stasjonære pcen. Denne er dog defekt nå, og jeg har skaffet meg ny laptop, som jeg har fått opp og gå på internett, men ikke på nettverk. Så kræasjet plutselig min stasjonære og jeg måte kjøre slik gjenopprettingsveiviser. Har fått denne til å fungere på internett også, men klarer ikke å koble den til det lokale nettverket og få tilgang til nettverksharddisken igjen.Hvordan setter jeg opp igjen maskinene for å kunne få tilgang til hverande og til denne nettverksharddisken? Er så lenge siden jeg gjorde dette på de gamle maskinene at jeg er helt blank. Og jeg er skikkelig lei av å prøve diverse i vilden sky som ikke funger. Må ikke alle være i samme arbeidsgruppe? (f.eks.: WORKGROUP, MSHOME) kontrollpanel>System>datamaskinnavn Det er lengesiden jeg drev med det der. håper det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå