Gå til innhold

Q9650 nekter å klokke seg opp

Anbefalte innlegg

har hatt den på 3,20ghz i en periode nå,men så fikk jeg en boot fail i starten av uka. jeg satte bios tilbake til default for å boote opp på nytt. når alt var tilbake til det normale så ville jeg sette deb tilbake til 3,20,men hver gang jeg klokker den opp så blir det automatisk satt tilbake til stock speed på 3,00.

hvorfor skjer dette?

speedstep og C1E er satt til disable.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan kan du forvente å få hjelp om ingen vet hvordan hovedkort, og minne du kjører i tillegg.

uansett. sett minne og fsb til 1:1 , dette øker hvor langt du kan sette fsb uten at minne hindrer deg.

sett minnet til den volten den er spesifisert til. er det billig crap minne er det 1.8 er det litt ordentlig minne det går ann å klokke med er det spesifisert til noe mellom 1.9-2.1 muligens mer.

om du har nvidia chipsett eller et eller annet dorlig hovedkort med hvilketsomhelst chipsett så får du ikke klokket pga dorlig strømstyring til cpu. nvidia chipset er stort sett dorlig til overklokking.

det kan også være at kjøleelementet til cpu'en er full av støv, eller at du bruker stock kjøler, som ikke er helt å anbefale til overklokking.

Lenke til kommentar

Batteriet er ikke gåent så lagringer ikke holder seg?? Vet ikke om det betyr noe.

Ikke noe problem å klokke denne. Jeg kjørte fsp opp til ca 445 så jeg fikk 4ghz.

Kjørt sånn i ett par mnd. Funnker bra det, bare att minne bare går på 891mhz.

Kjører Asus P5E64 WS EVOLUTION

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...