Nostalgisk Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 har hatt den på 3,20ghz i en periode nå,men så fikk jeg en boot fail i starten av uka. jeg satte bios tilbake til default for å boote opp på nytt. når alt var tilbake til det normale så ville jeg sette deb tilbake til 3,20,men hver gang jeg klokker den opp så blir det automatisk satt tilbake til stock speed på 3,00. hvorfor skjer dette? speedstep og C1E er satt til disable. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 hvordan kan du forvente å få hjelp om ingen vet hvordan hovedkort, og minne du kjører i tillegg. uansett. sett minne og fsb til 1:1 , dette øker hvor langt du kan sette fsb uten at minne hindrer deg. sett minnet til den volten den er spesifisert til. er det billig crap minne er det 1.8 er det litt ordentlig minne det går ann å klokke med er det spesifisert til noe mellom 1.9-2.1 muligens mer. om du har nvidia chipsett eller et eller annet dorlig hovedkort med hvilketsomhelst chipsett så får du ikke klokket pga dorlig strømstyring til cpu. nvidia chipset er stort sett dorlig til overklokking. det kan også være at kjøleelementet til cpu'en er full av støv, eller at du bruker stock kjøler, som ikke er helt å anbefale til overklokking. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) les signaturen min for å se hva slags pc jeg kjører;) min zalman er ikke koblet til, så bruker stock vifte. Endret 8. november 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 det er ikke alle som leser siggen til alle som poster poster på forumet. og det er få som oppdaterer den like ofte som de oppdaterer hardware =) plaser specs i posten =) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Asus p5n-d med nForce chipset er kjent for å ikke overklokke så bra. Altså ikke så høy FSB sammenliknet med Intel chipset. Kan anbefale deg Asus P5Q-Deluxe. Med god kjøling burde 4.0 Ghz være innen rekkevidde Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Batteriet er ikke gåent så lagringer ikke holder seg?? Vet ikke om det betyr noe. Ikke noe problem å klokke denne. Jeg kjørte fsp opp til ca 445 så jeg fikk 4ghz. Kjørt sånn i ett par mnd. Funnker bra det, bare att minne bare går på 891mhz. Kjører Asus P5E64 WS EVOLUTION Endret 11. november 2008 av turbo_fever Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 overklokkings egenskapene til nforce chipsett til intel varierer omtrent like mye som overklokkingsegenskapene til e2xxx serien fra intel... det at noen får klokka langt med de gjør de ikke til bra klokkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå