Stjernestøv Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Jeg gjorde en liten tabbe under oppsettet av RAID0 på to harddisker. Jeg satte 30gb som størrelse på første volumet og resten av plassen på volum nr2 i stedet for å stripe full størrelse og ha ett volum. Så nå sitter jeg med et dynamisk volum på den resterende delen av harddiskene som jeg ikke kan installere operativsystem på. Skal ha flere operativsystem på et RAID0-volum. Nå har jeg XP pro på RAID0 volumet på 30GB og vil lage et image av dette og lagre på hdd utenfor RAID-oppsettet. Etter dette skal jeg slette begge RAID0-Volumene i BIOS-verktøyet og opprette et nytt RAID0 som striper full størrelse på begge HDD. Videre tenker jeg å opprette flere partisjoner på RAID0-volumet. Vista skal på 1.partisjon XP-pro skal på 2.partisjon. (legger inn XP før Vista pga kompabilitet) Så er spørsmålet: Kan jeg bruke DriveImage XML til dette? ( på runtime.org står det: Q. Can I backup and restore a RAID? A. You can backup a RAID volume, but you can usually not restore it back to the RAID. You can restore it to an individual drive, though. Noen erfaringer med dette eller finnes det andre verktøy som gjør jobben? Ps. Vurderer clean-install men jeg tar dette som siste utvei... Endret 9. november 2008 av The Metal God Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 OK. Det fungerte å bruke DriveImage XML, men det var mye knoting før jeg fikk til å boote opp igjen. Fikk "NTLDR mangler" ved oppstart. Løsningen var å bruke diskbehandlingen i UBCD4W og sette C: partisjonen som aktiv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå