Gå til innhold

Hva hører unga på idag?

gwh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og ved veien: Leser at mange forbinder hip-hop/rap med dårlig. Hvorfor? Stor forskjell på god rap og MTV-rap, har jeg hørt. Why? og Sage Francis, for pokker!

Give up..

Prøv å lære en blinddøvstum engelsk med norsk aksent, det er som å stange hodet i veggen, bare vondere.

Uansett, selv så tviler jeg på at om du "tvinger" din musikk over på kidden så vil han elske og forgude dette de neste 100 år. Selv så har jeg aldri blitt tvunget på noe musikk, og prøvde meg på rock og det skvipet der (se, jeg kan også generalisere), men fant fort ut at det var ikke noe for meg, så endte da opp med trance og house.

Om du spør meg (noe du sikkert ikke gjør etter forrige avsnitt), gi han et variert utvalg slik at han kan gjøre seg opp en mening og utforske uavhengig av hva du mener.

Lenke til kommentar
Si meg, siden når ble Iron Maiden og Metallica utdatert og "teknologisk underlegent"? Black- og Death Metal er bare irriterende å høre på. Menn som viser at de kan skrike, og folk som viser at de kan voldta gitarer. Yes! Så kreativt! Finnes selvsagt en del bra saker i den sjangeren også, melodimessig, men det meste er bare kaos for min del... Foretrekker ting jeg blir inspirert av, ikke folk som prøver å vise hvor mye de har lyst til å rasskjøre Satan. :D
Da er du svak.
Lenke til kommentar
Si meg, siden når ble Iron Maiden og Metallica utdatert og "teknologisk underlegent"? Black- og Death Metal er bare irriterende å høre på. Menn som viser at de kan skrike, og folk som viser at de kan voldta gitarer. Yes! Så kreativt! Finnes selvsagt en del bra saker i den sjangeren også, melodimessig, men det meste er bare kaos for min del... Foretrekker ting jeg blir inspirert av, ikke folk som prøver å vise hvor mye de har lyst til å rasskjøre Satan. :D

Gratulerer, du har nå bevist for alle forumets metalheads at du er tilbakestående og/eller under 12 år gammel.

Jeg skjønner ikke at du tar deg nær av at ingen liker den samme musikksmaken som deg, dakar.

Personlig er jeg hardbarka black-metal fan, men har og innslag av techno og div rolig popmusikk. Og for ikke å glemme Metallica :love:

Hva er vitsen med å stenge seg helt ute og si at alt annet av musikk som du selv ikke liker, suger?

Lenke til kommentar

"Gratulerer, du har nå bevist for alle forumets metalheads at du er tilbakestående og/eller under 12 år gammel.

Jeg skjønner ikke at du tar deg nær av at ingen liker den samme musikksmaken som deg, dakar."

Bare jeg som synes noe er galt her? Først kaller du han tilbakestående fordi han sier sin subjektive mening om en sjanger, så sier du at du ikke skjønner at han tar seg nær av at ingen liker den samme musikken som han? Hadde du kalt han tilbakestående hvis han ikke hadde kritisert den musikken du liker? ;-)

Lenke til kommentar
Altså for 33 år siden, det er lenge det!

Uansett så bør man lære barna at f.eks. svart metall gutta ikke er djeveldyrkere selv om de synger om det og forherliger det i tekstene sine like mye som rappgutta ikke er gangstere i virkeligheten selv om de prøver å få det til å se ut som det.

Rett og slett et sunt og avbalansert forhold til musikk.

Det er tross alt et sterkt følelsesmessig element i manges liv.

Med andre ord, lære barna at det meste av musikk er basert på løgn og bedrag :p

Johnny Cash skjøt aldri noen mann i Reno, men jeg ser ikke bort fra at det finnes en svartmetaller eller tre som dyrker Satan, eller en rapper eller fem som har solgt droger på hjørnet og vist fingeren til politiet i smug.

Lenke til kommentar

'Kidsa' i dag hører vel også på Disney Channel musikk? Hannah Montana og Jonas Brothers f.eks.

Men kjøp den nye Pondus plata, Flat Fuzzpedal. Samleplate med mange gamle klassikere, som Were Not Gonna Take It, Paranoid, Dr.Feelgod, Holy Diver osv. :)

Selv har jeg fått enn ganske god "musikk oppdragelse". Jeg likte det samme som faren min, altså AC/DC. Etterpå fant jeg ut om Iron Maiden (som er favorittbandet), Black Sabbath, Dio, Led Zeppelin og Metallica.

Lenke til kommentar
Da er du svak.

Det er du som er svak og mangler en del i hodet ditt (sorry for personangrep men du bruker de selv og) og ikke skjønner at noe som er gammelt kan være bra. Folk i klassa mi påstår at Deep Purple ikke er hard-rock men oldies pop. Det blir som og si at en a-ford ikke er en bil lengere og det blir vel litt rat eller...

Lenke til kommentar

Uansett så bør man lære barna at f.eks. svart metall gutta ikke er djeveldyrkere selv om de synger om det og forherliger det i tekstene sine like mye som rappgutta ikke er gangstere i virkeligheten selv om de prøver å få det til å se ut som det.

Johnny Cash skjøt aldri noen mann i Reno, men jeg ser ikke bort fra at det finnes en svartmetaller eller tre som dyrker Satan, eller en rapper eller fem som har solgt droger på hjørnet og vist fingeren til politiet i smug.

Du har nok helt rett i det men majoriteten av utøverne fra begge leirer bedriver ikke dette.

Dyrker man den bibelske Satan så tror man nemlig også på gud noe som blir helt absurd ettersom det totalt mangler beviser på at noen av delene finnes.

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett i det men majoriteten av utøverne fra begge leirer bedriver ikke dette.

Dyrker man den bibelske Satan så tror man nemlig også på gud noe som blir helt absurd ettersom det totalt mangler beviser på at noen av delene finnes.

Av de gamle bandene er det de gamle sangene, artistene og platene som er gode. Depp purple sitt nest nyeste album "bananas" er noe skvip med pop musikk og ikke hard-rock som de egenrlig piller!

Lenke til kommentar
Hadde du kalt han tilbakestående hvis han ikke hadde kritisert den musikken du liker? ;-)

Nei. Jeg syns det er like meningsløst når metalheads kritiserer tekno, alt handler om smak og behag.

Selv får jeg ofte slengt til meg at black-metal er utrolig primitivt, og at det da automatisk må være dårlig. Slik er det ikke! Men selvsagt kan man si at den er teknisk dårligere, uten at det burde ha noe med hvor estetisk bra det er! :)

Lenke til kommentar
Da er du svak.

Det er du som er svak og mangler en del i hodet ditt (sorry for personangrep men du bruker de selv og) og ikke skjønner at noe som er gammelt kan være bra. Folk i klassa mi påstår at Deep Purple ikke er hard-rock men oldies pop. Det blir som og si at en a-ford ikke er en bil lengere og det blir vel litt rat eller...

Jeg sier ikke at en a-ford ikke er en bil, jeg sier bare at den er rævva og for gamle nostalgikere som mente alt var bedre "i gamle dager".

... nei.

Lenke til kommentar

Det blir jo feil, ihvertfall i mitt hode.

Blir noe annet dersom man rett og slett liker det gamle, siden man har spesielle følelser knyttet opp til musikken ,eller at det rett og slett er favorittmusikken/smaken din.

Selv digger jeg det eldste av Gorgoroth, men jeg liker det ikke siden der er gammelt, det låter bare bra i mine ører.

Lenke til kommentar
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Nemmen, så sær du er. :) Jeg liker techno, trance, dance, house og det meste innen elektronisk musikk. Liker også hiphop og rap, men ikke så mye av dagens innen den sjangeren... Det finnes mange fine, rolige sanger innen trance, så trance er ikke så ille som mange skal ha det til.

Hvis du vil vite hva ITWT (som står i nicket mitt) er forkortelse for, så er det ''In Trance We Trust'', og det er en av verdens beste trance serier etter min mening. :) Og avataret (løven) mitt, er fra en annen trance-serie som heter Gatecrasher. Men nå må jeg dra på trening, så du får kose deg videre med å krangle med andre, da, siden innlegget ditt sikkert er provoserende for andre her også. :)

Ærlig talt, ingen er sære fordi de ikke liker det samme som deg. Det finnes mange flere sjangere enn de Nasri8 nevnte, blant annet klassisk, symfonisk orkester, rock, downtempo/trip-hop, country (eew :p), folkemusikk og mer jeg ikke vet om. Det meste av trance er repeterende musikk laget på to timer med Fruity Loops, det er cheesy og klisjé, fordi mange bruker de samme lydene. "Åja, men folk bruker jo like gitarer" <- en gitarlyd er tusen ganger bedre enn en sweeper eller en stygg trance-sample. Jeg er ikke særlig sur, jeg bare liker ikke trance så veldig, og fikk lenke til dette emnet av en på MSN.

Og den lenken du fikk av en på MSN, var fra meg. Jeg hadde ikke mye tid til å komme med et ordentlig innlegg den dagen (skulle på trening da, om kort tid). Innlegget mitt var ment for å være provoserende tilbake siden Nasri8 oppførte seg så dumt. Jeg var ikke irritert fordi Nasri8 ikke liker det samme som meg. Jeg ble bare så provosert over at han/henne var så negativ til visse sjangere, og at han/henne sa at han/henne aldri håper barna sine vil like noe av den slags musikk. Jeg tenkte hva om han/henne har/får barn som liker noe av musikken som han/henne nevnte, hva gjør han/henne da? Men jeg er enig med Nasri8 i at ''satan metal, mcmusic, hits for kids, boy band'', at sånt er dritt. Men det betyr ikke at det er dårlig for dem som liker det, selv om vi synes det er dårlig. Jeg synes bare det er ganske idiotisk av Nasri8 å si ''så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd. Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...''

Som jeg sa tidligere, liker jeg techno, trance, dance, house, hiphop og rap. Glemte å nevne at jeg liker rock også, og litt metal, men ikke like så mye.

At trance kan lages på to timer, kan godt være mulig, men da er det ikke lagt mye arbeid i selve sangen man lager. Ta. f.eks Tiësto, Paul van Dyk, Armin van Buuren, Ferry Corsten og mange av de verdenskjente djene (selv om kanskje ikke du kjenner til dem like godt som meg), de bruker og legger langt mye mer tid i sangene dem lager. De som lager trance på bare to timer må være helt vanlige folk som bare har det som en hobby i fritiden, vil jeg tro.

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...