Gå til innhold

Hva hører unga på idag?


gwh

Anbefalte innlegg

Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Nemmen, så sær du er. :) Jeg liker techno, trance, dance, house og det meste innen elektronisk musikk. Liker også hiphop og rap, men ikke så mye av dagens innen den sjangeren... Det finnes mange fine, rolige sanger innen trance, så trance er ikke så ille som mange skal ha det til.

 

Hvis du vil vite hva ITWT (som står i nicket mitt) er forkortelse for, så er det ''In Trance We Trust'', og det er en av verdens beste trance serier etter min mening. :) Og avataret (løven) mitt, er fra en annen trance-serie som heter Gatecrasher. Men nå må jeg dra på trening, så du får kose deg videre med å krangle med andre, da, siden innlegget ditt sikkert er provoserende for andre her også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Nemmen, så sær du er. :) Jeg liker techno, trance, dance, house og det meste innen elektronisk musikk. Liker også hiphop og rap, men ikke så mye av dagens innen den sjangeren... Det finnes mange fine, rolige sanger innen trance, så trance er ikke så ille som mange skal ha det til.

 

Hvis du vil vite hva ITWT (som står i nicket mitt) er forkortelse for, så er det ''In Trance We Trust'', og det er en av verdens beste trance serier etter min mening. :) Og avataret (løven) mitt, er fra en annen trance-serie som heter Gatecrasher. Men nå må jeg dra på trening, så du får kose deg videre med å krangle med andre, da, siden innlegget ditt sikkert er provoserende for andre her også. :)

Ærlig talt, ingen er sære fordi de ikke liker det samme som deg. Det finnes mange flere sjangere enn de Nasri8 nevnte, blant annet klassisk, symfonisk orkester, rock, downtempo/trip-hop, country (eew :p), folkemusikk og mer jeg ikke vet om. Det meste av trance er repeterende musikk laget på to timer med Fruity Loops, det er cheesy og klisjé, fordi mange bruker de samme lydene. "Åja, men folk bruker jo like gitarer" <- en gitarlyd er tusen ganger bedre enn en sweeper eller en stygg trance-sample. Jeg er ikke særlig sur, jeg bare liker ikke trance så veldig, og fikk lenke til dette emnet av en på MSN.

Lenke til kommentar
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Hva liker du da? Danseband? :!:

Du trodde de der var de eneste sjangrene i verden eller? Jeg liker metal, heavy metal, rock, classic rock. Springsteen, A Cooper, Metallica, Disturbed, AC DC, Maiden........ Og til dere andre som reagerte på innlegget: Dette er bare hva jeg synes, hvis jeg sier musikken er dårlig mener jeg at JEG synes det. Hvis noen andre sier musikken min suger driter jeg så knalle faens hardt i det, hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Lenke til kommentar
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Hva liker du da? Danseband? :!:

Du trodde de der var de eneste sjangrene i verden eller? Jeg liker metal, heavy metal, rock, classic rock. Springsteen, A Cooper, Metallica, Disturbed, AC DC, Maiden........ Og til dere andre som reagerte på innlegget: Dette er bare hva jeg synes, hvis jeg sier musikken er dårlig mener jeg at JEG synes det. Hvis noen andre sier musikken min suger driter jeg så knalle faens hardt i det, hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Siden du er en tard og ingen elsker deg. Poenget er at "satan metal" er win og Metallica suger. Dessuten så er all musikken din utdatert og teknologisk underlegen alt som er laget etter år 2k. Alle barna i Polen fortjener å dø og esler er søte.

Hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Lenke til kommentar
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Hva liker du da? Danseband? :!:

Du trodde de der var de eneste sjangrene i verden eller? Jeg liker metal, heavy metal, rock, classic rock. Springsteen, A Cooper, Metallica, Disturbed, AC DC, Maiden........ Og til dere andre som reagerte på innlegget: Dette er bare hva jeg synes, hvis jeg sier musikken er dårlig mener jeg at JEG synes det. Hvis noen andre sier musikken min suger driter jeg så knalle faens hardt i det, hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Siden du er en tard og ingen elsker deg. Poenget er at "satan metal" er win og Metallica suger. Dessuten så er all musikken din utdatert og teknologisk underlegen alt som er laget etter år 2k. Alle barna i Polen fortjener å dø og esler er søte.

Hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Si meg, siden når ble Iron Maiden og Metallica utdatert og "teknologisk underlegent"? Black- og Death Metal er bare irriterende å høre på. Menn som viser at de kan skrike, og folk som viser at de kan voldta gitarer. Yes! Så kreativt! Finnes selvsagt en del bra saker i den sjangeren også, melodimessig, men det meste er bare kaos for min del... Foretrekker ting jeg blir inspirert av, ikke folk som prøver å vise hvor mye de har lyst til å rasskjøre Satan. :D

Lenke til kommentar
Så lenge barna mine slipper unna det aller verste som hiphop, dance, techno, rap, satan metal og mcmusic/hits for kids er jeg fornøyd.

 

Ja, og boyband selvfølgelig, hvordan kan det glemmes...

Hva liker du da? Danseband? :!:

Du trodde de der var de eneste sjangrene i verden eller? Jeg liker metal, heavy metal, rock, classic rock. Springsteen, A Cooper, Metallica, Disturbed, AC DC, Maiden........ Og til dere andre som reagerte på innlegget: Dette er bare hva jeg synes, hvis jeg sier musikken er dårlig mener jeg at JEG synes det. Hvis noen andre sier musikken min suger driter jeg så knalle faens hardt i det, hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Siden du er en tard og ingen elsker deg. Poenget er at "satan metal" er win og Metallica suger. Dessuten så er all musikken din utdatert og teknologisk underlegen alt som er laget etter år 2k. Alle barna i Polen fortjener å dø og esler er søte.

Hvorfor bruke krefter på å bry seg?

Si meg, siden når ble Iron Maiden og Metallica utdatert og "teknologisk underlegent"? Black- og Death Metal er bare irriterende å høre på. Menn som viser at de kan skrike, og folk som viser at de kan voldta gitarer. Yes! Så kreativt! Finnes selvsagt en del bra saker i den sjangeren også, melodimessig, men det meste er bare kaos for min del... Foretrekker ting jeg blir inspirert av, ikke folk som prøver å vise hvor mye de har lyst til å rasskjøre Satan. :D

Enig med deg. Går selv på ungdomsskole og alle nesten alle som hører på rock/metal hører på ac/cd, metalica, black sabbath og det der (jeg r en av dem :D), ellers går de i slipknot og den slags musikk og techno/trance, rap hip hop og sånt (alle "sossene" hører på det. Brude kansje ikke si sosser,det er ikke vondt ment. De jeg mener er de som bruker mer gele enn de har hår og kun helt moteriktige klær. Har selv ingenting i mot det men bruker det ikke selv)

 

Balck metal og det er bra musikk det og men de har så grufulle tekster, men bra spilt. Maiden og det er jo fra 60-70 tallet men det er ikke avleggs for det. De holder på enda og Death Magnetic (Metalica) har jo fått masse skryt (selv om mange mener at de bare spiller noe gammelt på nytt). Hvis du hører på gitarsoloene dems så overgår de de få og enkle grepene et metal band som regel spiller i dag. Mener ikke alle og at det er dårlig men det finnes mer avvansert musikk. Metalica og de spiller også sikkert en del sånn men de ha råe gitarsoloer og trommerytmer.

 

Man bør heller ikke si F. eks "maiden suger", da snakker man for alle og det er ikke alle som synes det. Si heller jeg mener at maiden suger. Man bør heller ikke bruke så kraftige ord som "suger"

Endret av Rockie
Lenke til kommentar
Iron Maiden er jo som kjent et britisk hardrockband fra 60-tallet.

 

Syntes du skal vise ungen alle sider av musikk. Husker jeg trudde all musikk i verden var rap, boyband og tekno når jeg var mindre.

 

Nei jeg tror faktisk de ble formet i 1975. Og tar jeg ikke helt feil nå, så ble første skiva dems gitt ut i 1980?

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Altså for 33 år siden, det er lenge det!

Uansett så bør man lære barna at f.eks. svart metall gutta ikke er djeveldyrkere selv om de synger om det og forherliger det i tekstene sine like mye som rappgutta ikke er gangstere i virkeligheten selv om de prøver å få det til å se ut som det.

Rett og slett et sunt og avbalansert forhold til musikk.

Det er tross alt et sterkt følelsesmessig element i manges liv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg er 15 år, og liker 10% av den musikken som blir lagt idag, noe lite rock, og resten synth. Likte best rundt 80'tallet, med Depeche Mode, Alphaville, Judas Priest (ikke synth), Van Halen osv.. Har veldig lite sansen for dagens Hip Hop o.l, bortsett fra Weird Al's parodier..:p

Lenke til kommentar

La ungene høre på hva de vil da, musikksmaken jeg har idag er ikke i nærheten av det jeg hadde som unge uansett. Hørte på mye jalla musikk

 

Dr.Bombay - Taxi Driver

Bomfunk - Freestyler

aaron carter

 

osv :p

 

Nå hører jeg på det meste, trance, hip-hop, pop, metal, rock... nesten alle sjangre, men liker langt fra alt innen hver sjanger. Kan ikke tenke meg at en 8 åring kan like metal osv, var ikke det som var populært når jeg var på den alderen ihvertfall.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
La ungene høre på hva de vil da, musikksmaken jeg har idag er ikke i nærheten av det jeg hadde som unge uansett. Hørte på mye jalla musikk

 

Dr.Bombay - Taxi Driver

Bomfunk - Freestyler

aaron carter

 

osv :p

 

Nå hører jeg på det meste, trance, hip-hop, pop, metal, rock... nesten alle sjangre, men liker langt fra alt innen hver sjanger. Kan ikke tenke meg at en 8 åring kan like metal osv, var ikke det som var populært når jeg var på den alderen ihvertfall.

Ikke metal. Begynte med hits for kids, we will tock you, smoke on the water i 1. klasse og i 3. begynte jeg med alt av deep purple og queen. Etter det har det vært mye hard-rock, litt hip hop, trance techno, in flames, opeth oh nå har jeg landa på heavy metal, linkin poark og nirvana. Start med litt rock fra starten av men ikke for mye.

 

Synes smoke on the water var dritkul i 1. klasse og ville vise den til alle vennene mine :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...