gwh Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Har en som straks blir 8 år, og har tenkt å kjøpe en mp3 spiller til ham. Spørsmålet er, hva slags musikk er det den aldersgruppen hører på i dag? Trenger å kjøpe noen cd'er som han kan fylle opp med :-) Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Tviler på han har utviklet sin egen musikksmak ennå. Kjøp litt av hvert, så finner han vel ut hva han liker. Edit: de fleste unger hører vel på musikken som kameratene hører på stort sett. Topp20 liste og den slags.. Endret 8. november 2008 av likferd Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kjøp noen McMuisc cder har kjøpt disse cdene til alle mine yngre fettere og kusiner, og slår ann hver gang Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Ingenting med fuzz pedal og headbanging? Hva slags unger er det vi fostrer opp i dag? Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Som nevnt, Top 20 osv, men lur inn non gamle klassikere, Led Zeppelin, ACDC o.l. for å lede ungen på riktig spor Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 På eit så tidleg stadium er det kanskje lurt å halde seg til popmusikk ala McMusic. Blir litt voldsomt å gje han 50 Cent, Metallica, DJ Trance og liknande. Han har nok av tid til å utvikle sin eigen smak etter kvart. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Barn hører ofte på det foreldrene hører på, så hvis du er tydelig på at du liker noe musikk, la gjerne guttungen høre på musikken sammen med deg. Hvis den tid kommer at jeg får barn, så skal de få Hellacopters og mye annet snask fra dag 1! Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Får kjøpe et par hits for kids og et par av det mcmusic skvipet. Så får man fylle opp Sony 616 med diverse moro pappamuskk (Godsaker som klassisk ac/dc, led zeppelin +++, kanskje litt klassisk som Grieg. (Hmm, har 120 gb i Flac liggende på hd'en. Tror dette skal bli bra jeg) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Michael Jackson og Pink Floyd må du også snike inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Dire Straits!. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 MJ/Pink Floyd/Dire Straits ligger allerede inne. HVem av PF's plater kan man si er mest ungevennlig(hvilke sanger er kanske bedre?) Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Mine barn skal gå rett på Metallica, Turboneger, Iron Maiden..osv Ikke de mest heavy sangene men de rolige. De heavye kommer nok litt etter vert! Regner med de får grei musikksmak da Endret 8. november 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 MJ/Pink Floyd/Dire Straits ligger allerede inne.HVem av PF's plater kan man si er mest ungevennlig(hvilke sanger er kanske bedre?) Kan vel ta bort "Another Brick in The Wall" så kan han heller få høre om den når han ikke er så lett å påvirke . Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Har en som straks blir 8 år, og har tenkt å kjøpe en mp3 spiller til ham. Spørsmålet er, hva slags musikk er det den aldersgruppen hører på i dag? Hitz For Kidz er vel skrekkeksemplet på hva kidza hører på i dag, men McMusic er også en sikker vinner i likhet med alt annet søppel for denne generasjonen. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Da jeg var 8 år gikk det i hits for kids, har alle fra nummer 7 til 13 eller noe. Begynte etterhvert og høre på deep purple, uriha heep, queen og alt det der atter forledra mine. Nå hører en del på Nirvana, Metalica, Pink Foid, AC/DC og Guns'n'Roses. Har også vært gjenom en opeth og In Flames men det var bare trash. Er 13 år nå, og de andre i klassen hører enten på hip hop, rap og det der, pop eller hard-rock/heavy-metal både nytt og gammelt. Som mp3spiller burde du foresteb kjøpe en ipod og la innstalere songbird og ikke itunes. Av Floids sine album er nok The wall (another brick in the wall pt. 2) og The darkside of the moon (money, genial intro. Blir aldri lei den!) de beste, kjøp de så kommer nok 8-åringen din til og sitte ganske så mange tim erog høre på musikk. Endret 8. november 2008 av Rockie Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Husker jeg og et par venner fant en utrolig digg sang på McMusic eller noe slikt, "Mambo No 5", orginalen ikke Disney versjonen. Endret 8. november 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Kjører MEdiamonkey Gold V3, og synes det er et ypperlig program for å holde orden på musikksamlingen og synke med ipod'en min. Den går over til fruen, da jeg generelt hørrer på musikk på jobben, og der har jeg en ekstern hd som er en backup av musikksamlingen min. Bruker foobar der da alt er ferdigtagget. Får rote litt rundt i billigkirvem til de lokale muskksjappene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Utrolig godt spørsmål det der. Lurer selv på hva 6 åringen blir å like av musikk. Selv spiller jeg blandt annet Dimmu, Old Mans Child, Emperor, Type O Negative osv og gjerne på stereoen hjemme. Kona derimot lytter til klassisk. Men når det kommer til McMusic så få jeg angstanfall bare ved navnet. Virker som simpleste sort musikk. Tror barn blir til en viss grad farget av musikken foredrene spiller så er jeg heldig blir han å like metall i hvertfall. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Som nevnt et par ganger lenger oppe. Ikke sats på 50 cent, eller Metallica. I den alderen er det bare listepop som gjelder, Det som alle andre hører på. McMusic funker fint I den aldreren drev jeg på med breakdancing, så jeg maste pappa til å kjøpe McMusic BreakBox til meg. Hører fortsatt på den i dag (jeg er 17). Den vekker minner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå