Gå til innhold

Hva hører unga på idag?

gwh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på han har utviklet sin egen musikksmak ennå. Kjøp litt av hvert, så finner han vel ut hva han liker.

Edit: de fleste unger hører vel på musikken som kameratene hører på stort sett. Topp20 liste og den slags..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Får kjøpe et par hits for kids og et par av det mcmusic skvipet.

Så får man fylle opp Sony 616 med diverse moro pappamuskk :devil: (Godsaker som klassisk ac/dc, led zeppelin +++, kanskje litt klassisk som Grieg. (Hmm, har 120 gb i Flac liggende på hd'en. Tror dette skal bli bra jeg)

Lenke til kommentar
Har en som straks blir 8 år, og har tenkt å kjøpe en mp3 spiller til ham. Spørsmålet er, hva slags musikk er det den aldersgruppen hører på i dag?

Hitz For Kidz er vel skrekkeksemplet på hva kidza hører på i dag, men McMusic er også en sikker vinner i likhet med alt annet søppel for denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Da jeg var 8 år gikk det i hits for kids, har alle fra nummer 7 til 13 eller noe. Begynte etterhvert og høre på deep purple, uriha heep, queen og alt det der atter forledra mine. Nå hører en del på Nirvana, Metalica, Pink Foid, AC/DC og Guns'n'Roses. Har også vært gjenom en opeth og In Flames men det var bare trash. Er 13 år nå, og de andre i klassen hører enten på hip hop, rap og det der, pop eller hard-rock/heavy-metal både nytt og gammelt. Som mp3spiller burde du foresteb kjøpe en ipod og la innstalere songbird og ikke itunes.

Av Floids sine album er nok The wall (another brick in the wall pt. 2) og The darkside of the moon (money, genial intro. Blir aldri lei den!) de beste, kjøp de så kommer nok 8-åringen din til og sitte ganske så mange tim erog høre på musikk.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Kjører MEdiamonkey Gold V3, og synes det er et ypperlig program for å holde orden på musikksamlingen og synke med ipod'en min.

Den går over til fruen, da jeg generelt hørrer på musikk på jobben, og der har jeg en ekstern hd som er en backup av musikksamlingen min. Bruker foobar der da alt er ferdigtagget.

Får rote litt rundt i billigkirvem til de lokale muskksjappene.

Lenke til kommentar

Utrolig godt spørsmål det der.

Lurer selv på hva 6 åringen blir å like av musikk.

Selv spiller jeg blandt annet Dimmu, Old Mans Child, Emperor, Type O Negative osv og gjerne på stereoen hjemme.

Kona derimot lytter til klassisk.

Men når det kommer til McMusic så få jeg angstanfall bare ved navnet.

Virker som simpleste sort musikk.

Tror barn blir til en viss grad farget av musikken foredrene spiller så er jeg heldig blir han å like metall i hvertfall.

Lenke til kommentar

Som nevnt et par ganger lenger oppe. Ikke sats på 50 cent, eller Metallica. I den alderen er det bare listepop som gjelder, Det som alle andre hører på. McMusic funker fint ;)

I den aldreren drev jeg på med breakdancing, så jeg maste pappa til å kjøpe McMusic BreakBox til meg. Hører fortsatt på den i dag (jeg er 17). Den vekker minner :wee::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...