Gå til innhold

Høyere CPU temp etter å ha påført kjølepasta... (løst)

PzMan

Anbefalte innlegg

Se overskriften.

Er dette vanlig? Produsenten (Arctic) sier at det skal ta tre dager før temperaturen blir sånn som den bør være men ingen sted står det at load temperaturen skal øke voldsomt i mellomtiden (fra 55 til 70 C)...

Ellers når det gjelder påføring og fjerning av gammel thermal pad så har jeg fulgt Arctic sine instruksjoner slavisk.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor tykt la du på med ny pasta ?

Og har du husket å skru kjøleren skikkelig på ?

Akkurat som de sa i instruksen. Altså en tynn stripe på midten (ja jeg sjekket at den ligger i riktig retning). Arctic har rimelig ok guide på dette.

Det med kjøleren kan man aldri være så sikker på (bruker intel cpu)...

Men hvis folk her på forumet har ikke hatt dette problemet så er det åpenbart at jeg har ***** et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Med intel sin kjøler kan du faktisk være ganske så sikker på at den er festet skikkelig. For du skal høre to klikk når du presser pinsene sammen.

Har aldri likt dem. Jeg har opplevd å høre klikk og så opplevd at den løsner rett etterpå... Mulig at det er bare jeg som har hatt max uflaks med dem.

@Thorsen

Tynn stripe på dual core sier Arctic...

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Det var kjøleren som var problemet! Den ene "skruen" var defekt. Når jeg fikset den gikk load temp ned til 55 grader (overklokket E6300, så det er ikke så verst). Takker for responsen på tråden, jeg fant frem til feilen raskt takket være forslagene her.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...