kenny28 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg skal ha en ny pc, er beklageligvis nesten helt grønn på dette området. Jeg hadde tenkt å betale ca 10000 +- Jeg trenger kun selve pc'en, jeg har alt annet(mus+tastatur o.s.v) Har sett litt hos komplett og netshop men forstår ikke så mye av konfigurasjonene. Liker å spille bf2(pc'en jeg har greier ikke nyere spill en dette) men nå vil jeg prøve de nyere spillene. Linker er fint å få ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Her har du to alternativer fra Komplett.no -- Komplett Gamer - Warhammer online Klikk på; Konfigurer selv. Sett til følgende komponenter: Kabinett: Antec Twelve Hundred Gaming Case Strømforsyninger: Corsair Powersupply 550W Bulk Hovedkort: Asus P5Q PRO, P45 Prosessorer: Intel Core 2 Duo E8400 DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB Ekstra Harddisk 1: Ikke valgt Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk) Ekstern harddisk: Ikke valgt Ekstra Lydkort: Ikke valgt Trådløs USB: Ikke valgt Tastatur: Ikke valgt Mus: Ikke valgt Musmatte: Ikke valgt Skjerm: Ikke valgt Høytaler: Ikke valgt Hodetelefoner: Ikke valgt Webcams: Ikke valgt Overspenningsvern: Ikke valgt Opperativsystem: PC Uten OS, White Box PC Office: Ikke valgt Spill: Ikke valgt >> [Kjøp] og legg Vista Home Premium Norsk 64-bit løst i pakken sammen med maskinen. |¤|¤|-|¤|¤| Komplett Gamer Premium a40 - Black edition Klikk på; Konfigurer selv. Sett til følgende komponenter: Kabinett: Antec Twelve Hundred Gaming Case Strømforsyninger: Corsair Powersupply 550W Bulk Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-DS4 Prosessorer: AMD Phenom 9850 Black Edition DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4850 512MB Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4850 512MB Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB Ekstra Harddisk 1: Ikke valgt Ekstra Harddisk 2: Ikke valgt Ekstern harddisk: Ikke valgt Ekstra Lydkort: Ikke valgt Høytaler: Ikke valgt Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black Optisk leser/brenner: Ikke valgt Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk) Mus: Ikke valgt Tastatur: Ikke valgt Musmatte: Ikke valgt Webcams: Ikke valgt Hodetelefoner: Ikke valgt Trådløs USB: Ikke valgt Skjerm: Ikke valgt Opperativsystem: PC Uten OS, White Box PC Spill: Ikke valgt Office: Ikke valgt Skriver: Ikke valgt >> [Kjøp] og legg Vista Home Premium Norsk 64-bit løst i pakken sammen med maskinen. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Hei og takk for svar, skal se på dette i løpet av kvelden. Greier denne pc'en og kjøre dagens og morgendagensspill med bra oppløsning ? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Hva med de som selges hos netshop, eller er det samme suppa ? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 En stasjonær til 5-6k klarer og kjøre bf2 helt fint med high ... Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 En stasjonær til 5-6k klarer og kjøre bf2 helt fint med high ... Klarer fint å kjøre bf2 nå, det var ikke det jeg mente. Men jeg greier ikke å kjøre nyere spill på high ser du Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Jeg kom akkurat på etter at jeg startet denne tråden at det er en mulighet å oppgradere den jeg har ? Jeg startet derfor en ny tråd(får ikke håpe at det blir for mye rot) om det er mulig å oppgradere pc'en jeg har. Jeg håper alikevel å få svar på denne tråden, fordi jeg har aller mest lyst å kjøpe ny, men har igrunnen ikke penger til å kjøpe ny. så hvis det er mye rimeligere å oppgradere så vil jeg kanskje gjøre det. Den andre tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1032574 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) HP maskinen du har fra før er det lite til ingen hensikt å oppgradere. man kan gjøre oppsettet noen hakk billigere også. Warhammer online med samme oppsett som beskrevet over, men med følgende endring: kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: MSI P45 NEO-F, P45 Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3, IceQ 4 Denne vil da komme på kr,7435,- Videre kan du i stedet for velge 64-bit utgaven av Home Basic, som er to,tre, fire hundrelapper billigere enn Home Premium utgaven. Bor du i eller i nærheten av Bergen, Oslo, Porsgrunn, Stavanger, Stovner, Tiller, Tromsø, Trondheim eller Tønsberg. Kan du også stikke ned til Datakjeden for å se på en av PCene de selger der. Til eksempel Dinside Gamer GTX260 1TB til 8995,- Endret 8. november 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Ingenting å gjøre med hp maskin altså ? Når det gjelde ny pc så legger jeg heller i noen lapper ekstra enn å irritere meg grønn etterpå ! svenni212000 : Hvilket av oppsettene liker du best øverst i tråden ? Hva med netshop sine ? Har noen flere meninger/tips ang både gammel oppgraderings maskin og ny maskin ? Endret 8. november 2008 av kenny28 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kan jo kikke på Netshop Dinside-PC Link jeg valgte følgende oppsett og kom opp på 9800: 1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", 1 stk. MIST, 650W 1 stk. MSI X48C Platinum X48 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048Mb 1 stk. Western Digital 640GB 1 stk. ASUS Radeon 4850 1 stk. ASUS Radeon 4850 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenne 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit 1 stk. Multikortleser 3.5" Ser at noen av varene ikke er på lager da. Her er et annet alternativ, og alt er på lager ATM Link 1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II" 1 stk. Corsair strømforsyning 550W 1 stk. ASUS P5Q PRO, P45 1 stk. Intel Core 2 Duo E8500 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM 1 stk. ASUS GeForce GTX 260 896MB 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Jeg tror jeg går for å kjøpe ny pc(bruker den gamle som stuepc. Jeg tror jeg kjøper den hos komplett(har god erfaring derfra). Som sagt tidligere så er budsjettet ca 10000 men det er slingingsmonn. Ser ikke på noen lapper om det er betydelig forskjell. Så litt på denne : http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10278 Er den bra ? eller bør jeg kjøpe en annen/justere på den ? skal bestille i kveld så jeg håper på mange svar i dag ? På forhånd , TAKK(ikke lett å være noooob). Lenke til kommentar
chr Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 som Knewt sier så gir nok netshop sin dinside PC mere bæng for penga Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Ønsker å kjøpe hos komplett. Noen som kan komentere denne eventuelt justere litt ? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10278 Trenger ikke vannavkjøling, vet ikke om det har noe å si for prisen ? Som sagt så vet jeg svært lite om dette, så jeg trenger all hjelp. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 HP maskinen du har fra før er det lite til ingen hensikt å oppgradere. man kan gjøre oppsettet noen hakk billigere også. Warhammer online med samme oppsett som beskrevet over, men med følgende endring: kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: MSI P45 NEO-F, P45 Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3, IceQ 4 Denne vil da komme på kr,7435,- Videre kan du i stedet for velge 64-bit utgaven av Home Basic, som er to,tre, fire hundrelapper billigere enn Home Premium utgaven. Bor du i eller i nærheten av Bergen, Oslo, Porsgrunn, Stavanger, Stovner, Tiller, Tromsø, Trondheim eller Tønsberg. Kan du også stikke ned til Datakjeden for å se på en av PCene de selger der. Til eksempel Dinside Gamer GTX260 1TB til 8995,- styr unna MSI hk.. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 HP maskinen du har fra før er det lite til ingen hensikt å oppgradere. man kan gjøre oppsettet noen hakk billigere også. Warhammer online med samme oppsett som beskrevet over, men med følgende endring: kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: MSI P45 NEO-F, P45 Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3, IceQ 4 Denne vil da komme på kr,7435,- Videre kan du i stedet for velge 64-bit utgaven av Home Basic, som er to,tre, fire hundrelapper billigere enn Home Premium utgaven. Bor du i eller i nærheten av Bergen, Oslo, Porsgrunn, Stavanger, Stovner, Tiller, Tromsø, Trondheim eller Tønsberg. Kan du også stikke ned til Datakjeden for å se på en av PCene de selger der. Til eksempel Dinside Gamer GTX260 1TB til 8995,- styr unna MSI hk.. Ok, kanskje du kan lage ett oppsett for meg ? Takk....... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 HP maskinen du har fra før er det lite til ingen hensikt å oppgradere. man kan gjøre oppsettet noen hakk billigere også. Warhammer online med samme oppsett som beskrevet over, men med følgende endring: kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: MSI P45 NEO-F, P45 Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3, IceQ 4 Denne vil da komme på kr,7435,- Videre kan du i stedet for velge 64-bit utgaven av Home Basic, som er to,tre, fire hundrelapper billigere enn Home Premium utgaven. Bor du i eller i nærheten av Bergen, Oslo, Porsgrunn, Stavanger, Stovner, Tiller, Tromsø, Trondheim eller Tønsberg. Kan du også stikke ned til Datakjeden for å se på en av PCene de selger der. Til eksempel Dinside Gamer GTX260 1TB til 8995,- styr unna MSI hk.. Ok, kanskje du kan lage ett oppsett for meg ? Takk....... Ta utgangspunkt i Warhammer Online, men med følgende endringer: Asus P5Q PRO Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Fjern tastatur, mus etc. Samlet pris 8030 NOK Legg ved Vista 64bit. Du vil få mye mer for pengene vist du velger dette oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå