phax Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Oppgradert maskinen min idag med nytt hk, cpu, ram og harddisk. Men fikk problemer når jeg skulle innstallere Vista x64. Under installasjonen finner Vista ingen harddisker, og sier "a required CD/DVD drive device driver is missing". og ber meg sette inn en CD eller lignende. Skulle da ikke tro jeg måtte sette inn noen drivere, er ikke det litt 2004 tenker jeg? Har prøvd både den nye og gamle harddisken min, men samme problemet på begge. (Begge er SATA)Har også oppdatert bios til nyeste versjon uten noen forandring. I bios vises harddisken som normalt. Prøvde så og innstallere XP x86, og det fungerte helt fint. Har også prøvd å boote fra den gamle harddisken min som allerede inneholder en Vista x64 innstallasjon, og dette fungerte flott. Men vil gjerne få Vista over på den nye harddisken... Er det noen som aner hva problemet kan være? ------------------------------------------- edit: Nå ser det ut til at jeg har løst problemet! Har en IDE DVD-rom, så endret den fra Master til Slave og da funket det. Av og til er det så utrolig små bagateller som skaper mye hodebry... Endret 8. november 2008 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå