Apathy Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Bergensk til venner og familie, "sosbergensk" til kunder og folk jeg ikke tror vil skjønne hva jeg sier. Har mistet tonefallet da (kommer av snart 12år på Østlandet). Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 tsjora tjæt på stjottå mi på stjæi, å hode min det va stichle Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ittno slår dialekta mi. TOTNING!! Itte såå brei som hæn iddioten på bigbrother da, men itte så æltfor langt unna om je jørs på å tala skikkeli brett. Non flere som er fra toten omegn hær?? huff den var jævlig_! :x Kjæften på deg. Er ikke spes stolt av det, men det er ikke slik jeg vanligvis prater, der la jeg på litt ekstra. Bor i detta HØLET, eneste å finne på er å ta til takke med ADSL, jeg klager ikke, men jeg tviler på at jeg blir boende her så veldig lenge. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hm.. jeg innså akkurat at jeg måtte tenke etter åssn jeg sa ting på min egentlige dialekt (trønder) .. føler jeg har svikta barteland nå ass. Omg.. klarer ikke skrive dialekt engang.. :o Men hærregud da! Koffår kalle all sammen trondheim for bartehovedstaden? Vi har da itj så mang folk me bart hær, har vi? Har itj sett nånn i dag æ iallefall Å for dåkker som lure: Æ e fra Trondheim ja, men egentli så snakke æ itj helt sånn som æ har skreve hær da.. Bor jo tross alt på (øvre)singsaker. Man bli stæmpla som soss ganske fort da av andre (okei, æ innrømme at æ ofte si "ikke" istede for "itj" osv :oops:).. snakke vel fintrønder Lenke til kommentar
paradox Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 no ska æ straks gå å eta mat D ska æ å! Æ trudd itj d va nånn fleir ifra Steinkjer her æ.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 *grøss* kor har har eg havnet hen? In hell Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 SnowDOG_: No veit æ ikke helt kordan dæm snakke på Hell (du vet hvor det er ja?), men det e vel ganske likt trøndersk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 E mange som ikkje får til å snakke dialekta si? eg syns eg snakka ganske enkelt og forståelig i forholl til andre her i tråden Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 *grøss* kor har har eg havnet hen? In hell En jeg vet hvem er (kamerat av en kamerat) bor på en gård kalt hell Litt spesielt da... :wink: Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hell e en liden plass i nærheden av Stjørdal. Du kan kjøba postkort som det står "postcard from hell" på. Og så har de jo kjære Hell bil då. Dagens tankekors (inspirert av Ezekiel lenger opp i tråen): "Jeg vet ikke hva som er norges verste dialekt, men de snakker trøndersk i Hell". Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jææven diin søøpskælle, no måru slute å snakke i gøsøma å heller drække. Oversettelse av innavla østerdølsdialekt: Huff kraniet ditt flyter over av restproduktet fra kjinna smør, nå må de slutte å snakke i gsm'n og heller drikke. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 satan, førrbainna skjermkorte vill fan ikke verk i dobbelmodus!!! og tjhytje førr en dårli film som va på tv..... (tv3) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Dævven dyrin, itjnå som e så rått som ein sjikkeli inngrodd trønder.... nydele veinntle!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå