Gå til innhold

Hva tror ekspertene om denne? (Kjøpt)

Anbefalte innlegg

Hva mener dere som har peiling om dette oppsettet? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86435 Vil alt dette fungere sammen og er det noe her som vil være ett spesielt "svakt ledd"? Skal utvides med store SATA-disker for lagring. Er ikke noe gamer av meg men spiller da ett og annet spill, feks Fallout 3. Har mest bruk for denne til tyngre redigering og pakking/utpakking av filer. Takker for evnt tips!

Endret av KimberWarrior
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det :) , men hadde nok valgt et bedre grafikkort hvis du skal spille nyere spill. For 600 kroner mer så får du HD 4850 som vil yte veldig bra i spill ;) . Hvis du ikke har råd til det hadde jeg valgt en billigere strømforsyning siden du vil ha mye mer nytte av en bedre GPU en enn stor strømforsyning. Du vil aldri bruke mer enn 400 watt med det skjermkortet du har nå. For et HD 4850 hadde jeg valgt minium en 500 watts strømforsyning av god kvalitet.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ser bra ut det :) , men hadde nok valgt et bedre grafikkort hvis du skal spille nyere spill. For 600 kroner mer så får du HD 4850 som vil yte veldig bra i spill ;) . Hvis du ikke har råd til det hadde jeg valgt en billigere strømforsyning siden du vil ha mye mer nytte av en bedre GPU en enn stor strømforsyning. Du vil aldri bruke mer enn 400 watt med det skjermkortet du har nå.

Du er klar over at 2900 serien til ATI er en av de mest strømkrevende skjermkortene noensinne produsert?

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert skjermkort, men har ikke peiling på skjermkort så fint om noen sjekket at dette funker. Vil jeg nå ha nok tilgjengelig på strømforsyning til 3-4 SATA-disker i fremtiden?

Og forresten, lurer jo litt på om noen av komponentene jeg har valgt her vil kunne sier å være over-kill i forhold til resten, vil jo ikke kaste penger ut av vinduet heller...

Endret av KimberWarrior
Lenke til kommentar

kanskje en smule unødvendig dyr harddisk? Har du virkelig behov for å hoste opp 1600kr for en Velociraptor? De bråker mer enn normale harddisker, og ytelsen er ikke såå mye mer fantastisk..

Vil kanskje si at det er en harddisk for spesielt interesserte.

Men ellers ser det greit ut. Og harddisker bruker ikke så mye strøm at det er noe å tenke på. Antar litt under 10watt.

Lenke til kommentar
Da var denne kjøpt. Gikk vekk fra 10`000rpm og gikk heller for vanlig 320GB 7200rpm. Da gjennstår det det bare å se hvordan byggingen går, første gang.

Bare å være forsiktig og forberede seg godt. Se litt på guider på nettet og les i hovedkort manualen hvor alt av kabler skal. Må også passe på statisk elektrisetet siden dette kan ødelegge komponentene.

Lenke til kommentar
kanskje en smule unødvendig dyr harddisk? Har du virkelig behov for å hoste opp 1600kr for en Velociraptor? De bråker mer enn normale harddisker, og ytelsen er ikke såå mye mer fantastisk..

Vil kanskje si at det er en harddisk for spesielt interesserte.

Men ellers ser det greit ut. Og harddisker bruker ikke så mye strøm at det er noe å tenke på. Antar litt under 10watt.

Nå har det seg faktisk slik at Velociraptorene er raskere enn de 'gamle' raptorene... Ikke støyer de heller... Du har selvfølgelig en slik selv og snakker av egen erfaring...eller?

Snabelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...