Ashim Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Igår skulle jeg for første gang bygge min egen pc. Jobbet med en venn som hadde gjort det før, til kl 12. Da skulle jeg få æren av å starte pcen...men, ingenting skjedde. Vi åpnet pcen og så at "slå på" og "reset" knappen lyste. Dette er første gang jeg gjør noe sånt, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vennen din da? Kan ikke han hjelpe? Kan hende noe er montert feil eller noen ledninger som ikke er skikkelig i. Prøv å ta fra hverandre alle kablene og putt de i igjen. Lenke til kommentar
Ashim Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Vennen din da? Kan ikke han hjelpe? Kan hende noe er montert feil eller noen ledninger som ikke er skikkelig i. Prøv å ta fra hverandre alle kablene og putt de i igjen. Ikke for å høre helt mr.obvious, men ville ikke ha kommet hit, hvis vennen min visste det. Han vet nok om hvor ledninger og montering og sånt, men han har ikke samme kunnskap som noen på dette forumet har. Men, har dobbelt sjekket ledninger, og om jeg har montert feil tviler jeg på, for vi monterte akkurat som han pc, så kan det være noe annet jeg må se etter? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Dere har koblet startbryteren til hovedkortet? Lenke til kommentar
Ashim Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Dere har koblet startbryteren til hovedkortet? Ja, mener det er riktig. Jeg har lest litt rundt omkring om noen som har hatt dette problemet. Kan det være min PSU som ikke fungerer? Vet jeg kan dra den ut, og bytte med en annen..men blir slit å demontere alt på nytt igjen(ihvertfall for en amatør som meg) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Du kan jumpstarte PSU, starte den uten reste av maskinen, for å sjekke om den fungerer. Søk på google PSU jumpstart så finner du guide for hvordan du kan gjøre det. Du bør hevrtfall sjekke dette før du eventuelt bytter den. Men du sa at det lyste på hovedkortledden? lyser konstant? ingen blinking...? Kan være en ide å liste opp hardwaren din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå