Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

for 'bredt' Midjemål

Theresese

Anbefalte innlegg

I dag fant jeg fram målebandet og jeg fant ut at jeg har en midje på 84 cm! Leste på noen nettsider at jeg har økt risiko for hjertesykdommer osv! Jeg blir jo bekymra! Jeg er 181 høy og veier 65 kilo. Jeg har aldri vurdert å gå ned i vekt eller på 'diet' før, så er litt skeptisk. ? Det ser ikke akuratt spesielt bra ut, ser ut som jeg er konstant oppblåst.

- er det lett å miste magefett?

- hva kan jeg gjøre for å miste det? (bortsett fra å slutte å spise shit)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

84 er da ikke så galt?

Menn med midjemål over 94 cm, og kvinner med midjemål over 80 cm har økt risiko for en rekke sykdommer pga overvekt. Et livmål hos menn over 102 cm regnes som fedme. Det samme gjelder hos kvinner hvis midjemålet er over 88 cm.

Skal man tro BMI har du jo også normalvekt.

Lenke til kommentar

Skal nevnes at jeg ikke har litt kontroll på hva som er normalt av midjemål for hverken menn eller kvinner, og når folk sier hva de veier vet jeg ikke om det er mye eller lite! Mitt svar var altså generelt =) Hvis du kun har litt fett på magen, skal det ikke så mye til for å fjerne det. Det sies at det fettet som har vært der lengst tar lengst tid å fjerne, men det kan jo være en annen måte å se på det at magefettet forsvinner sist (det kommer først også).

PS, er lettere å ikke gi opp drittmaten 100%, er vanlig å gi seg lov å spise hva man vil (i normale mengder) f.eks hver lørdag.

Endret av knetrom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...