Aetius Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Nå kan du finne det ut selv, hvis du har Canon EOS 40D, 50D, 450D, 1000D eller 5D MkII. Les mer Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kjekt å vite, men om man ikke formaterer minnekortet før man har tatt 10000 bilder, så er det også en lett fremgangsmåte. Synd at det ikke er så lett å finne ut dette for Nikon-brukere, som det ser ut som det er for Canon. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det går vel ann å hente ut denne infoen ifra exif på nikon. fungerer ihvertfall med d80en min. trengte bare en exifleser som viste alle felt. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Litt pussig overskrift, men siden det er fint mulig å lese antall eksponeringer ut fra f.eks. EXIF-data (Nikon, som nevnt over) eller servicemeny (Pentax), ville en generell artikkel på emnet vært et forslag til nytte for mange. Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har kontinuerlige filnavn på mitt 30D, så jeg kan se på filnavnet hvor mange bilder det er tatt. Den nullstiller seg ved 10 000, men det har bare skjedd en gang til nå... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 En løsning for de med nyere Canon, men det er fortsatt slikt at Nikon-brukerne er heldigere stilt med sin løsning. Det er faktisk litt irriterende at man ikke kan sjekke slik i metadata slik man kan på alle modeller fra Nikon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg