ClarinettoPrimo Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Er det noen som vet sånn circa hva som er forskjellen på noteskriveprogrammene Sibelius og Finale? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Finale kan du få gratis, Sibelius koster en drøss. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Finlale koster også penger, er bare Finale reader som er gratis, men den kan bare lese scores. Den billigste Finale notepad koster 10 dollar. Jeg har bsare prøvd top versjonene av finale og sibelius, og jeg mener at Sibelius ligger langt over finale. Det er virkelig så mye enklere å jobbe i Sibelius. I finale kan man virkelig irritere seg grønn over diverse småting før man har blitt vant til programmet. I sibelius går alt som en drøm fra start. Jeg kan ikke annet enn å anbefale Sibleius på det sterkeste. Lenke til kommentar
ClarinettoPrimo Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Finlale koster også penger, er bare Finale reader som er gratis, men den kan bare lese scores.Den billigste Finale notepad koster 10 dollar. Jeg har bsare prøvd top versjonene av finale og sibelius, og jeg mener at Sibelius ligger langt over finale. Det er virkelig så mye enklere å jobbe i Sibelius. I finale kan man virkelig irritere seg grønn over diverse småting før man har blitt vant til programmet. I sibelius går alt som en drøm fra start. Jeg kan ikke annet enn å anbefale Sibleius på det sterkeste. Det er også det inntrykket jeg har fått va å ha snakket med mange andre. Vet du hvordan man får tak i Sibelius? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 http://www.sibelius.com/ Jeg er svoren Finale-bruker men har samme erfaring som andre her. Du kan gjøre mer med Finale men det er alt for mange ting som er klønete og tungvint. Har for mange Finale-filer liggende til at jeg vurderer å bytte, til tross for at jeg har hatt lyst mange ganger. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Sibelius ftw! Finale notepad kan du laste ned en plass så vidt jeg husker, var på en norsk side, så bare å google Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har brukt Sibelius en del år nå og liker det svært godt. Jeg valgte bort Finale fordi jeg ikke likte utseende. Sibelius ser bra ut og er enkelt å bruke, har ikke møtt på noen begrensninger ennå. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 http://www.sibelius.com/ Jeg er svoren Finale-bruker men har samme erfaring som andre her. Du kan gjøre mer med Finale men det er alt for mange ting som er klønete og tungvint. Har for mange Finale-filer liggende til at jeg vurderer å bytte, til tross for at jeg har hatt lyst mange ganger. du kan jo bare konvertere alle sammen til midi filer? Eller er det veeeeldig mange? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 For det første: Ja, det er ganske mange. For det andre: Jeg skriver noter semiprofesjonelt og for store besetninger (storband, korps etc.). Det å legge inn selve notene er bare halve jobben. Alt det andre tar like mye tid (styrkegrader, markeringer, andre foredrag, repetisjoner, layout etc.). Det følger ikke med om man konverterer til midi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå