Gå til innhold

Hva slags 9,9 motor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yamaha er alltid et sikkert kjøp etter min mening :)

 

Har prøvd en del forskjellige motorer i klassen 9.9 til 20, og sitter igjen med en mening om at Yamaha gjør det bra på alle punkter. Gode priser på reparasjoner, lavt forbruk og både støynivå og fart er jevnt over gode. Noen andre merker scorer høyere i hver sin kategori enn Yamaha, men ingen andre scorer så sterkt i hvert område etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg best Yamaha, og det er den motoren jeg har best erfaring med. Når det først er problemer med de, er de lett å skru på (kan nesten sammenlignes med Toyota :p)

 

Ellers synes jeg Suzuki er en grei motor. Hadde ikke ett eneste problem med 2T'erne jeg har hatt, men er ikke fullt så fornøyd med 4T'ene.

 

Hvis du skal gå for to-takt sier jeg bare enkelt og greit: IKKE KJØP SELVA!

Største drittmotoren jeg noen gang har hatt. Startet bare når den ville, fjusket, osv osv..

 

Hadde selv gått for Yamaha, men det er opp til deg :)

Lenke til kommentar
mercury leverer godt med trøkk,men sluker bensin som om det var saft:(

Har du noe som bekrefter at mercury "sluker bensin som saft" sammenlignet med sine konkurenter?

For vi snakker om tilsvarende motorer ikke sant?

 

Jeg fant vertfall denne testen av 9,9 HK'ere:

http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...9c?OpenDocument

 

En eldre test dette, men å tro at Mercury har laget motorer som "sluker bensin" i forhold til sine konkurrenter etter dette blir litt søkt, så sant jeg da ikke får se dokumentasjon på dette.

 

Jeg anbefaler trådstarter og stille spørsmålet sitt på www.baatplassen.no isteden.

Der får du mer riktige svar enn her inne.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
jeg har hatt mercury 9,9,yamaha 9,9 og zuzuki 9,9. og av disse så var det mercury som brukte mest bensin, jeg aner ikke hvorfor,men den gjorde iallefall det.

Er nok andre grunner til at mercuryen brukte mer enn de andre. Siden du skriver "sluker bensin" så tror jeg det er noe galt med motoren din.

 

Altså hvis den "sluker bensin" i forhold til de andre.

 

Er det 4-takter/2-takter? hvilken modell? Er alle motorene du prøvde av samme årgang? Har alle motorene fått servic'er? Har dem gått like mange timer?

 

Altså fler faktorer som spiller inn. Derfor blir det feil og fraråde andre med å si at denne motoren sluker bensin i forhold til de andre. For så stor forskjell er det ikke.

Lenke til kommentar

mercury'en var en totakter med kort stamme som jeg fikk etter at suzuki'en ble stjålet. 2002 modell var motoren. funket helt fint,men tanken ble fortere tom med denne enn suzuki'en.

motorene ble benyttet på en bever 350.

 

ble kun skrudd på 1 gang i de 4 årene vi hadde bever'n. da var det en dyse som ikke var som det skulle. mulig det var den som ødela.

mercury er gode motorer altså og er solide i ytelsen.

 

det var ingenting galt med motoren rent ytelsesmessig, gikk og starta fint med engang bestandig. eneste jeg opplevde som var litt negativt var at den brukte litt mer bensin.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...