Shoo Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Jeg har planer om å investere i ordentlig ratt-system som er kompitabel til PS2/PS3/PC og hvis mulig; Xbox 360 (men intet tvang!) Er ganske så "fresh" på det her med racing wheel og sånt, så jeg trenger litt hjelp fra dere. Har ingen spesielle krav annet enn at det bør være kompitabel til overnevnte konsoller/formater og at den skal gi MAKS realisme og ytelse i forhold til styring, giring, bremsing, gass, motstand osv. Pris har ingen betydning. Enten rattet er stand-alone eller sammenkoblet i sete har heller ingen betydning. Helst 900°-turning. Har planer om å prøve meg på fremtidige bilspill (Burnout, GT og andre rally-lignende spill), så jeg vil ha så mye realisme i kjøringen som mulig. Blir å spille en god del bilspill og sånt, men det hadde vært høvelig om man kunne "pakke ned" ratt-systemet når man ikke bruker den. Har vært å sett på følgende alternativer: - Logitech GT25 - Fanatec 911 Det er vel de som er toppmodellene, ja? Eller er det noen andre jeg kanskje kan ta en titt på som er bedre enn de overnevnte alternativene? Kan man f.eks kombinere de ulike delene? F.eks ha en Playseat og G25-rattet osv. Kommer det kanskje noen nye (og/eller planlagte) versjoner/modeller en bør vente på, eller? Ble litt mange spørsmål her, men håper at folket tar seg tid til å svare for det om! Endret 18. november 2008 av Shoo Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Selv har jeg et Logitech G25 ratt koblet til et Playseat evolution solberg edition. Du må forresten huske på en girholder. Eneste minuset for deg er at G25 ikke er kompitabelt med Xbox 360, tror bare dette rattet er det. Selv er jeg meget fornøyd, kvaliteten er høy på produktene. Setet kan også klappes ned når det ikke brukes. Men tenk det godt om før du kjøper, selv angrer jeg nesten på kjøpet siden jeg veldig sjeldent bruker det lengre. Endret 8. november 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Selv har jeg et Logitech G25 ratt koblet til et Playseat evolution solberg edition.Du må forresten huske på en girholder. Eneste minuset for deg er at G25 ikke er kompitabelt med Xbox 360, tror bare dette rattet er det. Selv er jeg meget fornøyd, kvaliteten er høy på produktene. Setet kan også klappes ned når det ikke brukes. Men tenk det godt om før du kjøper, selv angrer jeg nesten på kjøpet siden jeg veldig sjeldent bruker det lengre. Yes. Jeg så den Playseat-greia du har satt sammen. Så jo digg nok ut det da. Men ja, er enig med deg i at det er lite vits å skaffe seg så mye hvis man ikke har planer om å bruke det mye. Bortkastet peng, egentlig. Men ja, jeg tror jeg kun holder meg til ratt-system for nå. Fikser kanskje sete senere. Har sett ulike YT-video samt lest anmeldelsen av 911-rattet... I følge videoanmeldelsen av 911, er 911-rattet et bedre kjøp enn G25. Det mener derimot ikke gamer.no som syns at G25 fremdeles er det ledende rattet. Så det er altså ingen andre ratt-systemer/alternativer som kan måle seg med Fanatec 911 og Logitech G25? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Tror ikke det nei, ikke på det norsk markedet i hvertfall. Edit: Må nå i så fall bli dette. Men har du råd? Endret 8. november 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Valget ser ut til å stå mellom G25 og Fanatec 911, men hvilken av de to skal jeg velge? Sliter kraftig med å velge jeg. Gamer.no mener G25 er det optimale valget, Youtube og andre steder (bilforum etc.) mener at Fanatec 911 er det rette valget... Hva mener dere? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Her er gamer.no sin test av porche rattet. Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ja, den har jeg lest... er det jeg mente med posten ovenfor.. Gamer.no mener at en bør velge G25 imens andre steder mener at 911 vil være det beste valget. Så ja, sliter med valget, mildt sagt. Noen som vet om det kommer flere ratt-systemer fra Logitech, kanskje? En som er bedre enn G25 f.eks? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 G25 er logitech sin toppmoddel. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Vurderer sterkt å bestille Logitech G25 nå og gi det til meg selv i julegave. du får alt med i G25 pakka ? rattet,pedalene,girspaken ? bare eventuelt girholder du må kjøpe utenom, hvis du bestiller solberg setet... http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=68487 Fungerer rattet til alle bilspill kommet ut i år/ifjor ? til PS3 og PC. Endret 10. desember 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det som følger med når du kjøper Logitech G25 er ratt, pedaler og girspake. Hvis du skal kjøpe sete følger bare setet og feste til ratt og pedaler med, girspake holder må kjøpes utenom. RockyIII: send meg en PM, skal kanskje selge mitt sett. Hvis du er interresert da. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sendt deg en pm ; ) Men er det noen annbefalinger av bilspill hvor jeg kan ta i bruk det eventuelt ? Kikka på Midnight club Los angeles.Er litt fan av bilspill hvor man kan kjøre litt fritt,kjøre litt varierte race og være litt "fast and the furious", style bilen osv.. Hvordan er need for speed serien for tiden ? hatt bare NFSU 1 og 2, og likte de veldig godt. Undercover har vel fått litt lunken omtale.. har de gått litt vekk fra NFSU `? Kan forøvrig være til både PC og Ps3. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Alle plasser jeg har lest utenom på Gamer anbefaler Fantec rattet.. Det er større, kraftigere motor og i tillegg trådløst.. hadde vært et lett valg for meg hvertfall.. Girkassen er litt jall.. men fordelene veier opp for ulempene Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror jeg stoler mer på Gamer.no enn andre plasser for å være helt ærlig. Montering av girspaken på to skrøpelige stenger ut fra rattet ser ikke ut som en god løsning. Det bør iallefall være en løsning for å skru det på girholderen i diverse playseats isåfall... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sendt deg en pm ; ) Men er det noen annbefalinger av bilspill hvor jeg kan ta i bruk det eventuelt ? Kikka på Midnight club Los angeles.Er litt fan av bilspill hvor man kan kjøre litt fritt,kjøre litt varierte race og være litt "fast and the furious", style bilen osv.. Hvordan er need for speed serien for tiden ? hatt bare NFSU 1 og 2, og likte de veldig godt. Undercover har vel fått litt lunken omtale.. har de gått litt vekk fra NFSU `? Kan forøvrig være til både PC og Ps3. Selv har jeg brukt rattet til GT5p, colin mcrae dirt, Need for speed pro street, need for speed underground 2 og et formula one spill. Vil tro det funker på alle bilspill, untatt motorstorm serien etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror jeg stoler mer på Gamer.no enn andre plasser for å være helt ærlig. Montering av girspaken på to skrøpelige stenger ut fra rattet ser ikke ut som en god løsning. Det bør iallefall være en løsning for å skru det på girholderen i diverse playseats isåfall... greit nok at girkassen er skrøpelig.. men om du har sett videoanmeldelser så ser du at rattet er en del større/kraftigere, ikke så spinkelt som G25.. I tillegg er det ikke tvil om at motoren i Fantec har mer krefter enn G25. + at alt er trådløst, bare det er jo god nok grunn til å velge Fantec. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror jeg stoler mer på Gamer.no enn andre plasser for å være helt ærlig. Montering av girspaken på to skrøpelige stenger ut fra rattet ser ikke ut som en god løsning. Det bør iallefall være en løsning for å skru det på girholderen i diverse playseats isåfall... greit nok at girkassen er skrøpelig.. men om du har sett videoanmeldelser så ser du at rattet er en del større/kraftigere, ikke så spinkelt som G25.. I tillegg er det ikke tvil om at motoren i Fantec har mer krefter enn G25. + at alt er trådløst, bare det er jo god nok grunn til å velge Fantec. G25 er ikke akkurat spinkelt da. Selve rattet er av metall, det samme er pedalene. Festet til ratt, pedalenen og selve girspaken er av sterk plast. Stang til girspaken er også av metal. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Personlig hadde jeg helt klart valgt Fanatec, selvom jeg ikke har prøvd noen av dem. Ikke bare ser Porsche rattet unektlig stilig ut, det ser også veldig solid og holdbart ut. Om giringen derimot er veldig viktig hadde jeg vel valgt G25, men for meg er ikke det nok til å vrake Fanatec. Vuderer å skaffe et selv innen nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 For giringen sin del ville jeg gått for g25 Har hørt dårlige ting om giringen til Porsche rattet, at det var veldig toskete og dårlig plassert.. Er helt klart mye bedre og ha girspaken nede til høyre når du skal spille.. Men man har jo alltid girknappene bak rattet da..- Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Da kan man jo likegodt kjøpe ett ratt uten skikkelig gir. Det er jo det som er halve vitsen med det Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Logitech G25 VS Fanatec 911 Jeg ville gått for G25, har det selv, bruker det med playseat. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå