Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved sletting av mapper

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier har jeg problemer ved å få slettet enkelte mapper. Problemet oppstår når jeg vil slette mapper "helt" fra PCen, altså Shift + Delete. Jeg får etterpå heller ikke lagt den i papirkurven. Om jeg åpner mappen er den tom, og inneholder altså 0 byte.

Feilmelding:

Slett mappe
En uventet feil hindrer operasjonen.
Feil 0x80070091: Mappen er ikke tom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Som topic sier har jeg problemer ved å få slettet enkelte mapper. Problemet oppstår når jeg vil slette mapper "helt" fra PCen, altså Shift + Delete. Jeg får etterpå heller ikke lagt den i papirkurven. Om jeg åpner mappen er den tom, og inneholder altså 0 byte.

Feilmelding:

Slett mappe<BR>En uventet feil hindrer operasjonen.<BR>Feil 0x80070091: Mappen er ikke tom.

Som feilmeldingen sier så er mappen ikke tom. Det ligger nok skjulte filer der som operativsystemet eller andre programmer har lagt igjen. Mappen(e) oppfattes derfor å være i bruk av OS. Det er flere måter å ordne dette på. Først kan du slå til vis skjulte filer for mappen du jobber med. Dette gjør du via "Verktøy" --> "Mappealternativer --> Vis og velg vis skjulte filer og mapper. Da vil då få se de evt. skjulte mapper og filer som ligger der. Hvis du vil slette disse så må du logge inn med rettigheter som administrator og gi deg selv utvidete rettigheter som er minst lik de som eier av filene har. Da vil du klare å slette dem manuelt. Eier er sannsynligvis "System" el. noe lignende. Alternativt kan du bruke et verktøy som forrige skribent her nevnte.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har allerede admin rettigheter, og har skjekket at det ikke ligger skjulte filer/mapper der. Det er heller ikke snakk om systemfiler, men mapper som inneholder mediafiler.

Problemet oppstod aldri når jeg bare valgst "slett", men når jeg brukte "Shift + Delete". Programmet "Unlocker", som Minir nevnte, var løsningen. Jeg tror egentlig det dreier seg om et filsystem som begynner å bli korrupt.

Uansett, takker for hjelp og forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...