PreZiDenT Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Hei alle, jeg har ikke bygd min egen pc på 6 år og lurer på om jeg er på rett spor med disse specsene: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86662 Det er først of fremst gaming som er hovedgrunnen til at jeg ønsker meg en ny stasjonær. Som det kommer fram på handlevognen trenger jeg - Hovedkort - CPU - LCD skjerm - RAM - Kabinett - Harddisk - Grafikkort - PSU Kom gjerne med innspill, spesielt med tanke på pris vs ytelse. Endret 8. november 2008 av PreZiDenT Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Til spill vil en E8400 være et bedre valg. Ellers så er oppsettet flott. Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Den er god! E8400 til fordel for quaden. Vurderer også å skaffe meg ASUS nVidia GTX 260 istedet for Ati 4870. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 ati 4870 gir mere bang for the buck så gå for det Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Hei igjen, Jeg lurer også på om det er god plass til kabinettet til hovedkortet og skjermkortet. Har fått noen tips om å kjøpe ett større kabinet, da det kanskje blir knapt med plass for skjermkortet/hovedkortet. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Det er mulig dette er allemannsviten, men jeg er som sagt helt grønn for tida. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Til spill vil en E8400 være et bedre valg. Ellers så er oppsettet flott. Enig der, ville også valgt 4870'en. Du kunne kanskje har valgt et x38 eller 48 hovedkort, som er fremtidstrettet. Men da vil prisen stige litt. Ellers ser det veldig bra ut Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hva er det som er mer fremtidsrettet med X38 eller X48, bortsett fra muligheten til å kjøre Crossfire noe nesten ingen gjør? Forholdsvis god plass i kabinettet. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Gå for 4870! E8400 eller E8500 er som sagt best for gaming og meget gode for overklokking om du skulle ønske det. Vurder om du vil øke minne frekvensen til 1066 ram, det koster ikke så veldig mye mer. Om du skulle ønske en cpu kjøler er det noctua 12 som gjelder, da kan klokke 1ghz og ligge på samme temp som boxed kjøler med original kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå