Gå til innhold

Er politiske verv noe å ha med på CVen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er definitivt positivt! Det betyr kanskje ikke like mye for en deltidsjobb som når man skal søke jobb etter endt utdanning, men organisasjonserfaring er definitivt positivt. Jo mer spennende man har på CV'n, jo bedre. Det har definitivt hjulpet meg til å få intervjuer ihvertfall.

Når det gjelder politiske organisasjoner så er det likevel sånn at noen organisasjoner er mer stuerene enn andre for ulike bransjer. Søker man jobb innen finans er kanskje ikke styreverv i rød ungdom noe man skryter av, og søker man en stilling i et offentlig departement er det ofte turnoff om man har bakgrunn fra fpu.

Lenke til kommentar

Selvføgelig skal du ha det med på cv'en. Det viser engasjement og pågangsmot.

Jeg skal søke deltidsjobb og lurer på om (mindre) politiske verv er noe å ha med på CVen? Jeg er styremedlem i et regionalt ungdomsparti. Skaper dette kun et godt inntrykk?
Lenke til kommentar

Er det snakk om en typisk deltidsjobb som ungdom ville svaret mitt i de fleste tilfeller vært ja. Har man rare politiske synspunkter og søker om fulltidsjobb ville jeg vært litt mer nølende. Nei, man skal ikke diskriminere på bakgrunn av politisk syn, men om man som søker mener bedriften strengt tatt ikke burde eksistert gjør man det litt vanskelig for seg selv ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...