Gå til innhold

Hva er problemet med Radeon og CS?

Anbefalte innlegg

Dersom du har tålmodighet til å vente en liten stund så er Catalyst 3.3 drivere på vei fra ATI, hvor visstnok problemene med grafikkmotoren til HL skal være fikset.

Tror det blir Catalyst 3.1 på meg, for jeg er dritt lei CS med lagg.. Særlig når hardwaren tilsier at det burde gå strøkent.

Dersom du ikke vet det så har XP en liten bug.

Var klar over det. Man får opptil 100 fps i HL ved å skru av Vertical Sync, så det er ikke der problemet ligger. Dessuten har jeg 100fps når det er lite aktivitet på skjermen på CS. (cl_showfps viser 99, men net_graph 1, 2 eller 3 viser 100. :shrug: )

Men takk for hjelp/tips alle sammen! Hyggelig at så mange folk gidder å hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange idiotiske svar her.

Jeg har spilt HF på Voodoo2 og en Celeron 300A@450 uten problemer. Da burde vel en Duron holde i lange baner eller hva??

Pr i dag spiller jeg CS på en AthlonXP/Rad 9700 på en KT266A maskin og bruker Catalyst 3.2 og DirectX 9 uten ett jævla problem.

Og du med "tipset"... Hva i alle dager har det med saken å gjøre at spillet er gammelt? Hvis fyren liker å spille det, så er vel saken grei??

CS er faktsik ganske populært enda.

Lenke til kommentar
Mange idiotiske svar her.

Jeg har spilt HF på Voodoo2 og en Celeron 300A@450 uten problemer. Da burde vel en Duron holde i lange baner eller hva??

Pr i dag spiller jeg CS på en AthlonXP/Rad 9700 på en KT266A maskin og bruker Catalyst 3.2 og DirectX 9 uten ett bidige problem.

Og du med "tipset"... Hva i alle dager har det med saken å gjøre at spillet er gammelt? Hvis fyren liker å spille det, så er vel saken grei??

CS er faktsik ganske populært enda.

FInt at du tar min side i saken, men du har vel ikke noen idéer til hva det kan være? :roll:

Alt tullet med cs i det siste, har fått meg til å spille _mye_ mindre CS, og mer Warcraft3 på battle.net

Lenke til kommentar
ATi har ikke noe problem med CS så lenge du har catalyst 3.1 drivere og trueform av.. Har aldri hatt noe problem med cs..

Hvor skrur jeg av trueform?

Må kanskje installere ATI-control panel da?

Ja, du må ha control panel for å kunne skru det av. Installer det og gå inn på advanced instillinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okei, |Viper, det er kortet!

Ikke driverne, jeg har nå krangla lenge med komplett og fikk sendt det, de sendte meg nytt. ( sjokk ? 100 fps stabilt med "smoka" brett )

Og forresten til alle dere cs geeker(mange av dere wannabe`s)

vsync er ikke no trix ettersom 99-20 ikke er 60 stabilt, men ned til 20!

Jeg hadde ringt levrandør og skriki i tlf, du har betalt 3000 man!

jeg fikk deg jeg skulle np, 3 månder etter sånn ca.. digg, men LANG tid ffs..

Lenke til kommentar

bruker 9700pro og xp2000 til cs selv, har ingen store problemer, eneste er at ati-driverne lager litt choke ved mange players og høye settings, dette er da med catalyst 3.1

er dog mange som sliter med det, vil faktisk tro at duron1300 er for svak til å dra 9700pro i cs, selv om den ville klart det lett med f.eks gf3

Lenke til kommentar

Jeg kunne helt sikkert skrevet ei bok om ATI driverene og CS sine problemer sammen.. Catalyst 3.4 kommer nå (ikke 3.3 den er skippa), der har ATI lovet at alle fps problemene i hl/cs/og resten av modsa blir fixa.

Min teori og mange andre er at korta "skriver" alt som skjer på mappet, men egentlig så skal de bare skrive det de ser, altså det som skjer bak en vegg på andre siden av mappet blir skrevet i bakrunnen uten at du vet det, men du kan vel kanskje føle det på fpsn..

Jeg har 9500 selv og spiller cs ca. 5 timer daglig, jeg bryr meg faktisk ikke om fpsn dropper til 60 o.l. men, det skal jo bli en liten befrielse å få 100 konstant..

Løsning nå er fete oppsett, helst nforce2 hovedkort etc. det skal vist løse endel av problemene..

Jeg får nytt oppsett om noen få dager så kanskje jeg skriver et lite innlegg da, om det blir bedre da.. Det får vi se på :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...